Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Under morgonen lär priset vända upp igen då Iran under eftermiddagen meddelade att de ånyo stänger sundet eftersom Israel fortsätter bomba i Libanon.
Iran kommer besvara Israels attacker enligt en högt uppsatt iransk källa i en intervju med Al Jazeera. Som det ser ut är vapenvilan redan död.
De meddelade att alla fartyg som passerar utan tillstånd kommer att sänkas. Två fartyg hann passera genom sundet innan stängningen.

B Bitterhetsakademin skrev:
Under morgonen lär priset vända upp igen då Iran under eftermiddagen meddelade att de ånyo stänger sundet eftersom Israel fortsätter bomba i Libanon.
Iran kommer besvara Israels attacker enligt en högt uppsatt iransk källa i en intervju med Al Jazeera. Som det ser ut är vapenvilan redan död.
De meddelade att alla fartyg som passerar utan tillstånd kommer att sänkas. Två fartyg hann passera genom sundet innan stängningen.
Japp. Nazisterna i Israel höll inte vapenvilan. Precis som vanligt.
Ny börskrsch imorgon?

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ny börskrsch imorgon?
Ny? Tänker du den -29 eller på någon av de få småkorrigeringar som har varit den dess?

Den som lever får se.
Pyspunka, omstart eller ingenting.

Intet Intet skrev:
Japp. Nazisterna i Israel höll inte vapenvilan. Precis som vanligt.
Ny börskrsch imorgon?
Ja Israel gör allt som står i deras makt för att sabotera vapenstilleståndet. Bara igår bombades mer än hundra mål, de flesta i civil bebyggelse och minst 254 dödade. Oräkneliga civila på flykt efter urskiljningslöst demolerade av privata bostäder i sin kamp för Lebensraum
Det är så man skapar nya generationer av övertygade befrielsekämpar som med egna ögon sett stora delar av sin släkt utplånas.
Om det finns någon rättvisa är det många av denna världens mäktiga som ska till Haag.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
[länk]

Och här ger Israel sig själv rätten att angripa civila mål. Det är förvisso en rätt de alltid haft och alltid använt.
Ungefär som Ryssland alltså?
Intet Intet skrev:
[länk]

Att en liten fläck på kartan till aparthaidland, långt härifrån har makten att bestämma priset på huslån, bensin och livsmedel i Sverige är oroande.
Ungefär som Ryssland alltså?
Intet Intet skrev:
Det som är ännu värre är vår underdånighet mot vissa länder. De får i praktiken göra vad de vill medans andra bedöms efter en helt annan måttstock.
Enig
Intet Intet skrev:
Det är väldigt konstigt att "börsen" verkar sakna såväl ögon och öron utan dansar på som om inget händer. -"Ingen rädder för vargen här, vargen här...
Jag tycker det verkar som att "börsen" har både öron och öron, men ingen minne. Trump kommer med ett uttalande och börserna reagerar, ett nytt uttalande och de vänder åt andra hållet etc.

Som synes håller jag med dig om Israels och USAs agerande. Jag förstår bara inte varför det är så svårt att se samma ska hos Ryssland.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Självklart ska Ryssland fördömas för sina brott men de verkar ju gå fram med silkesvantarna på med mindre än en tiondel av de civila döda som Israel åsamkat i Gaza och Libanon. Israel borde då mötas av mångfalt hårdare sanktioner än Ryssland men så icke i denna värld styrd av hycklande opportunister.
Jag försöker dock bojkotta Israel så gott det går på det personliga planet.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Självklart ska Ryssland fördömas för sina brott men de verkar ju gå fram med silkesvantarna på med mindre än en tiondel av de civila döda som Israel åsamkat i Gaza och Libanon. Israel borde då mötas av mångfalt hårdare sanktioner än Ryssland men så icke i denna värld styrd av hycklande opportunister.
Jag försöker dock bojkotta Israel så gott det går på det personliga planet.
Då är vi överens, även om jag inte tror att det är 10 ggr för i Gaza och Libanon. Om det är 5 ggr eller 10 ggr mer spelar dock inte så stor roll för mig, det är förkastligt oavsett. Teatern i Mariupol hade en stor text "barn" på taket, men det hindrade inte ryssarna från att bomba. Intet kommer nog inte tala negativt om det heller...

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Då är vi överens, även om jag inte tror att det är 10 ggr för i Gaza och Libanon. Om det är 5 ggr eller 10 ggr mer spelar dock inte så stor roll för mig, det är förkastligt oavsett. Teatern i Mariupol hade en stor text "barn" på taket, men det hindrade inte ryssarna från att bomba. Intet kommer nog inte tala negativt om det heller...
Enligt FN:s siffror för 2023 till och med 2025 var det under sju tusen döda civila i Ukraina. Sorgliga siffror som ändå förbleknar vid jämförelse med de civila som mördats av den israeliska krigsmakten.

• Gilla
Carpetos och 1 till
  • Laddar…
Enligt FN:s siffror för 2023 till och med 2025 var det under sju tusen döda civila i Ukraina. Sorgliga siffror som ändå förbleknar vid jämförelse med de civila som mördats av den israeliska krigsmakten.
Hade Ryssland haft medel för att attackera ännu mer så hade de gjort det. Det handlar nog mer om hur mycket pengar och hur överlägsen krigsmakten är än om hur lite man bryr sig om civila. Jag anser att de är precis lika illa i Israel som i Ryssland.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Hade Ryssland haft medel för att attackera ännu mer så hade de gjort det. Det handlar nog mer om hur mycket pengar och hur överlägsen krigsmakten är än om hur lite man bryr sig om civila. Jag anser att de är precis lika illa i Israel som i Ryssland.
Resurser att terrorbomba har nog inte saknats men vill man ta över området är det klokt att inte lägga det i ruiner. Dessutom verkar Ryssland se Ukraina som en del av Ryssland som ska inlemmas i nationen medan Israel har en sämre syn på palestinierna.
Delar av den israeliska högern förespråkar en slutgiltig lösning på palestinaproblemet...

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Den som lever får se.
Pyspunka, omstart eller ingenting.
Enkelt att förutspå framtiden om man inkluderar alla scenarion 🤣

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Brent front month futures handlas 23 timmar i dygnet (5 dar i veckan) så reaktionen ser (såg) du omedelbart…

Resurser att terrorbomba har nog inte saknats men vill man ta över området är det klokt att inte lägga det i ruiner. Dessutom verkar Ryssland se Ukraina som en del av Ryssland som ska inlemmas i nationen medan Israel har en sämre syn på palestinierna.
Delar av den israeliska högern förespråkar en slutgiltig lösning på palestinaproblemet...
En rätt stor del av Israels röstberättigade invånare är palestinier (runt 18%). Så riktigt så enkelt är det inte heller.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
En rätt stor del av Israels röstberättigade invånare är palestinier (runt 18%). Så riktigt så enkelt är det inte heller.
Däremot behandlas palestinska invånare på ockuperat område förskräckligt av bosättare som straffritt bränner egendom och odlingar och misshandlar under ordningsmaktens beskydd.
Folket i väst börjar svänga i attityden mot Israel och det lidande de varit utsatta för ger inget frikort att bete sig som en apartheidstat.

• Gilla
jawen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.