13th Marine 13th Marine skrev:
Service på robotdammsugaren, (Robot)Sten är snart 6år gammal och orkar inte längre städa hela huset på en laddning.

Nytt batteri beställt, men passade på att göra rent maskinen ordentligt också, samt nytt filter och ny borste.

Grävde mig ner till fläkten som tydligen kan bli igensatt, vilket verkar stämma:
[bild]

[bild]
Vilken modell är det? Jag kan inte utröna av bilderna tyvärr.

pacman42 pacman42 skrev:
Vilken modell är det? Jag kan inte utröna av bilderna tyvärr.
Roborock S5 Max.

Roborock S5 Max.
Som min, jag misstänkte det. Var tillräckligt lik...

F
Service på robotdammsugaren, (Robot)Sten är snart 6år gammal och orkar inte längre städa hela huset på en laddning.

Nytt batteri beställt, men passade på att göra rent maskinen ordentligt också, samt nytt filter och ny borste.

Grävde mig ner till fläkten som tydligen kan bli igensatt, vilket verkar stämma:
[bild]

[bild]
…och kvalitetstid med barnen samtidigt, fantastiskt!

• Älska
pacman42
  • Laddar…
F fredrik.johansson skrev:
…och kvalitetstid med barnen samtidigt, fantastiskt!
Jepp! Vi fick båda pyssla, och kanske dela med sig av lite kunskap 🙂

• Haha
fredrik.johansson och 1 till
  • Laddar…
Batteriexperten levererade fort så att batteriet till klockan och robotdammsugaren kunde hämtas på vägen efter från eftermiddagens bad.

@Dan_Johansson klockan verkar fortfarande vara tät efter dagens bad.

Nytt batteri i klockan:
Delarna av en isärplockad smartwatch, inklusive batterier, skruvar och verktyg, ligger utspridda på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och ett i robotdammsugaren, pysslaren i den tidigare bilden ville vara med och skruva.

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…

[bild]

[bild]
Hur svårt skulle du kalla det ingrepp? Har mån liknande maskin som känns lite trött. Har skruvat isär den en del men inte kommit så långt som du, behöver man vara urmakare och hjärnkirurg för att komma dit?

Omogen Omogen skrev:
Hur svårt skulle du kalla det ingrepp? Har mån liknande maskin som känns lite trött. Har skruvat isär den en del men inte kommit så långt som du, behöver man vara urmakare och hjärnkirurg för att komma dit?
Nu skruvar jag i det mesta själv, men jag vill påstå att det inte är speciellt svårt, finns många klipp på tuben som visar vilka skruvar som ska bort och i vilken ordning.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tack snälla, ja det kanske man kan våga sej på, känns ju synd att behöva slänga en dammsugare pga damm.....

Nu var det iofs mer denna som var aktuell 🙂
[länk]
Ahh, tänkte på Dan som pratade klocka tidigare, även den en annan modell. Hursom, siten är bra för instruktioner och även reservdelar.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Ahh, tänkte på Dan som pratade klocka tidigare, även den en annan modell. Hursom, siten är bra för instruktioner och även reservdelar.
Tror du hittade rätt klocka, Sapphire innebär såvitt jag vet bara safirglas över skärmen.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jag fick tag i ett biljardbord för 890 kr i somras. Naturligtvis behövde det en hel del kärlek. Föregående ägare hade bla målat på filten för att den hade börjat ludda.

Biljardbord med svart filt och färgglada bollar, nära en trappa och korgar med kläder i bakgrunden.
Skapa konto

En bit av ett biljardbord som renoveras, med trälist och filt av olika färger, inklusive röd och turkos, liggande på ett bord.
Skapa konto

Dessutom luktade det mögel, så en renovering önskades under vintern. Nu är det dock lite bråttom, om två veckor skall biljardrummet börja renoveras...

Så jag har nu i helgen börjat plocka ned det i bitar. Hade jag insett hur mycket klammer det är så hade jag gett upp innan jag börjat.

Biljardbord i trä under renovering, närbild av skiva med hål, rester av blågrön filt och märken efter klamrar synliga.
Skapa konto

Hittade också vad det är för ett bord.

Biljardbord under renovering, trädetaljer och etikett synliga, samt utskuren hålkant för bordsduken.
Skapa konto

Redan igår testade jag att lägga filt på en av kanterna, det är svårare än vad man tror. Hade aldrig klarat det utan Youtube.

En närbild av ett biljardbord under renovering med en röd duk som delvis täcker bordets yta och trädetaljer synliga.
Skapa konto

Det var sjukt dammigt. När jag lyfte filten så kunde jag skrapa ihop en hel hög med damm från bordet.

Hur som helst, jag har kommit en bit, imorgon tänker jag fästa duken på bordet. När jag är klar med klamren idag så blir det ett välförtjänt bad i badtunnan.

Biljardbord under renovering med ny röd duk halvt monterad, stående i ett rum med trägolv och en öppen spis.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Sådär ja, nu blir det badtunna.

Ett stort bord täckt med en röd duk står centralt i ett rum med träparkettgolv och en kamin i bakgrunden.
Skapa konto

Edit: ruskigt skönt, även om det bara blev ett snabbt dopp idag.

Rund badtunna med blå belysning utomhus i snön, två flaskor vid kanten.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.