229 932 läst ·
1 476 svar
230k läst
1,5k svar
Prylarnas pris: Pryl-HLR
Vilken modell är det? Jag kan inte utröna av bilderna tyvärr.13th Marine skrev:
Service på robotdammsugaren, (Robot)Sten är snart 6år gammal och orkar inte längre städa hela huset på en laddning.
Nytt batteri beställt, men passade på att göra rent maskinen ordentligt också, samt nytt filter och ny borste.
Grävde mig ner till fläkten som tydligen kan bli igensatt, vilket verkar stämma:
[bild]
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 767 inlägg
…och kvalitetstid med barnen samtidigt, fantastiskt!13th Marine skrev:
Service på robotdammsugaren, (Robot)Sten är snart 6år gammal och orkar inte längre städa hela huset på en laddning.
Nytt batteri beställt, men passade på att göra rent maskinen ordentligt också, samt nytt filter och ny borste.
Grävde mig ner till fläkten som tydligen kan bli igensatt, vilket verkar stämma:
[bild]
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Batteriexperten levererade fort så att batteriet till klockan och robotdammsugaren kunde hämtas på vägen efter från eftermiddagens bad.
@Dan_Johansson klockan verkar fortfarande vara tät efter dagens bad.
Nytt batteri i klockan:
Och ett i robotdammsugaren, pysslaren i den tidigare bilden ville vara med och skruva.
@Dan_Johansson klockan verkar fortfarande vara tät efter dagens bad.
Nytt batteri i klockan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ett i robotdammsugaren, pysslaren i den tidigare bilden ville vara med och skruva.
Hur svårt skulle du kalla det ingrepp? Har mån liknande maskin som känns lite trött. Har skruvat isär den en del men inte kommit så långt som du, behöver man vara urmakare och hjärnkirurg för att komma dit?13th Marine skrev:
[bild]
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Nu skruvar jag i det mesta själv, men jag vill påstå att det inte är speciellt svårt, finns många klipp på tuben som visar vilka skruvar som ska bort och i vilken ordning.Omogen skrev:
Kolla här för guider,Omogen skrev:
https://www.ifixit.com/
https://www.ifixit.com/Guide/Garmin+Fenix+3+Battery+Replacement/113920
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Nu var det iofs mer denna som var aktuell 🙂TeroM skrev:
https://www.ifixit.com/Teardown/Roborock+S5+Max:+Teardown/177443
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag fick tag i ett biljardbord för 890 kr i somras. Naturligtvis behövde det en hel del kärlek. Föregående ägare hade bla målat på filten för att den hade börjat ludda.
Dessutom luktade det mögel, så en renovering önskades under vintern. Nu är det dock lite bråttom, om två veckor skall biljardrummet börja renoveras...
Så jag har nu i helgen börjat plocka ned det i bitar. Hade jag insett hur mycket klammer det är så hade jag gett upp innan jag börjat.
Hittade också vad det är för ett bord.
Redan igår testade jag att lägga filt på en av kanterna, det är svårare än vad man tror. Hade aldrig klarat det utan Youtube.
Det var sjukt dammigt. När jag lyfte filten så kunde jag skrapa ihop en hel hög med damm från bordet.
Hur som helst, jag har kommit en bit, imorgon tänker jag fästa duken på bordet. När jag är klar med klamren idag så blir det ett välförtjänt bad i badtunnan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dessutom luktade det mögel, så en renovering önskades under vintern. Nu är det dock lite bråttom, om två veckor skall biljardrummet börja renoveras...
Så jag har nu i helgen börjat plocka ned det i bitar. Hade jag insett hur mycket klammer det är så hade jag gett upp innan jag börjat.
Logga in
Skapa konto
Hittade också vad det är för ett bord.
Logga in
Skapa konto
Redan igår testade jag att lägga filt på en av kanterna, det är svårare än vad man tror. Hade aldrig klarat det utan Youtube.
Logga in
Skapa konto
Det var sjukt dammigt. När jag lyfte filten så kunde jag skrapa ihop en hel hög med damm från bordet.
Hur som helst, jag har kommit en bit, imorgon tänker jag fästa duken på bordet. När jag är klar med klamren idag så blir det ett välförtjänt bad i badtunnan.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: