nino nino skrev:
Prova att renovera ett batteri till robotklipparen

[bild]

[bild]

Beställde från nkon, 10 batterier, nickel band och nå klister ringar, lär väl beställa en punktsvets också.

Finns inga nya batterier att köpa vad jag förstår
Det bör finnas 2x4 batteripaket att köpa, då är det bara laddelektroniken du behöver löda.

pacman42 pacman42 skrev:
Det bör finnas 2x4 batteripaket att köpa, då är det bara laddelektroniken du behöver löda.
Ok har ingen koll på det här så blev lösa batterier, var 7st i
Har 3st lika klippare så funkar det här är det kanon

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Skrev i annan tråd om detta, ett motocyckelbatteri, startsollenoid, och lite annat krafs så var punksvetsen klar, Jag satte ihop en egen svets.
Ja jag hade för mig att jag läst om en hembyggda, men för mig som inte har så mycket av just sånna bra att ha saker så var 650:- en helt ok kostnad om den funkar

Min Siemens EQ6 s700 bråkade efter en rengöring. "Call hotline".

Visade sig att det krävdes en rengöring av några keramiska skivor i en manick inuti maskinen. Fick göra om det tre gånger, för det slank ur en microbrytare jag missade de första gångerna. Blev även en lödning av kabeln till elmotorn, den såg risig ut efter lite brysk hantering.

Allt som allt tjänade (japp, tjänade! 😁) jag minst 10000:- då jag slapp köpa en ny. Pengar som åtminstone delvis hamnar på vetktyg!

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Har beställt grejer för kommande HLR på bilen. Förra sommaren sa ju turbon hej då, och nu har den gamla oljeledningen till den börjat läcka. Och så var ju bilen även underkänd på besiktningen pga en glappande spindelled med begynnande hjullagerfel och ojämn bromsverkan dessutom, samt felaktig ljusbild pga defekt automatik.

Vilket resulterade i att man gick igenom alla poster hos Aeromotor och landade i alldeles för många grejer. Precis som det ska vara. En glappande spindelled betyder att man beställer två nya länkarmar. Ojämn bromsverkan betyder nya skivor och belägg. Då är det lika bra att byta bromssköldarna samtidigt när allt är nere. Felaktig ljusbild betyder nya nivågivare. Och så kommer man ihåg att bakluckan inte är så spänstig längre så man tar två billiga fjädrar också. Å så var det ju ganska många mil sedan DPFn byttes så en sådan också. Då kan man ju lika gärna ta bränslefilter, kupefilter , oljefilter och luftfilter samtidigt. Och så var väl sminkspeglarnas lampor lite svaga?Dessutom har ju hasplåten rymt någon gång under vintern...

Tur att det landade på två pizzor under 8 papp. Otur att beräknad leverans är en måndag. Jag hoppas att "mekhjälpen" inte har något för sig den sista helgen innan sista datum för ombesiktning... Återkommer om ett par veckor.

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Den 8år gamla häcksaxen från HQ ville helt plötsligt inte, dödmansgreppet eller vad det kan kallas hade gett upp internt.
HQs lösning är ett nytt handtag för 800kr, halva priset av en ny maskin.

Får se hur länge Epoxi och en bit najtråd håller.

IMG_20260613_104656.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20260614_101654.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hobbs och 11 till
  • Laddar…
Efter att ha väntat ett par veckor längre än rimligt så var jag en sväng förbi meken igår och bytte det som besiktningen gnisslande på. Partikelfilter och istället för en spindelled som de underkände blev det bägge länkarmarna då det tydligen är ett skitgöra att göra bara spindelled.
Men meken tyckte inte att det var så glappt i spindelleden så det lutar åt att besiktningen feldiagnosticerade och det egentligen är hjullagret som är kasst... The joy, the joy...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.