214 178 läst ·
1 349 svar
214k läst
1,3k svar
Prylarnas pris: Pryl-HLR
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Kan ju tilläggas att jag ville visa lite på att det finns alternativ om man vill ha en lur som håller lite längre.
Delarna är inte svindyra heller om man köper dem, 8-900kr för skärmen, under 200kr för usb-porten. Och ett batteri för 400kr om det skulle behövas.
Allt byts med en lagom stor Philips.
Delarna är inte svindyra heller om man köper dem, 8-900kr för skärmen, under 200kr för usb-porten. Och ett batteri för 400kr om det skulle behövas.
Allt byts med en lagom stor Philips.
I går bröts vredet på tvättställsblandaren av, typiskt kinesium.
Superlim och bikarbonat fixade det.
Inte vackert men det här är billig skit från Kina där "kromet" är sprejat på...
Superlim och bikarbonat fixade det.
Inte vackert men det här är billig skit från Kina där "kromet" är sprejat på...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dörrbladet i ytterdörren hade börat få en lite väl stor glipa i nederkant. Dessvärre så var det någon som hade dragit sönder skruven för attt justera bladet:
(Bortse från att dörren håller på att delaminera sig, skyller på föregående ägare som köpt billigt skit och det är ett problem för framtiden)
Den tilltänkta insex nuckeln (4mm) bara snurrade, i skruven, och skruven satt fast rejält i gångjärnet. Lyckligtvis så funkade klassikern att banka in ett lämpligt torx-bit, i detta fallet en T30.
Med den trasiga skruven ute så blev det en tur till skruvlagret, en passande spårskruv M8 lokaliserades:
Några minuter med bänkslipen och vinkelslipen så var en likvärdig skruv producerad:
Så, nu går det att justera dörren och den sluter tätt inför vintern
Logga in
Skapa konto
(Bortse från att dörren håller på att delaminera sig, skyller på föregående ägare som köpt billigt skit och det är ett problem för framtiden)
Logga in
Skapa konto
Den tilltänkta insex nuckeln (4mm) bara snurrade, i skruven, och skruven satt fast rejält i gångjärnet. Lyckligtvis så funkade klassikern att banka in ett lämpligt torx-bit, i detta fallet en T30.
Med den trasiga skruven ute så blev det en tur till skruvlagret, en passande spårskruv M8 lokaliserades:
Logga in
Skapa konto
Några minuter med bänkslipen och vinkelslipen så var en likvärdig skruv producerad:
Logga in
Skapa konto
Så, nu går det att justera dörren och den sluter tätt inför vintern
Husägare
· Värsterort
· 218 inlägg
Dubbel HLR igår, först rädda en av barnens padda som knäckts men mirakulöst klarat skärm och annat vitalt från att brytas. Chassit var brutet i kanten i höjd med samsung-loggan så hela överdelen flexade totalt. Så nu har jag limmat fast en trälist som får stå för stadgan. Kanske får bli en till på andra sidan beroende på hur stabil den känns. Se om den kan leva något år till, är ju bara 6,5 år gammal och funkar felfritt.
Andra projektet var något enklare, en med huset ärvd dammsugare som varit lite oklart hur påsarna ska fästas egentligen, har helt enkelt trott att jag inte hittat rätt påsar då modellen verkar ovanlig. Hittade nu manualen på på nätet som som visade en plastbygel som saknas i min. Så borra hål i locket och drog fast påsen med ståltråd istället, kommer nu funka med de flesta påsar på marknaden
Logga in
Skapa konto
Andra projektet var något enklare, en med huset ärvd dammsugare som varit lite oklart hur påsarna ska fästas egentligen, har helt enkelt trott att jag inte hittat rätt påsar då modellen verkar ovanlig. Hittade nu manualen på på nätet som som visade en plastbygel som saknas i min. Så borra hål i locket och drog fast påsen med ståltråd istället, kommer nu funka med de flesta påsar på marknaden
Logga in
Skapa konto
Köpte ett par Peltor från Bauhaus då när dom kostade typ 1800:- ws alert x
Direkt slutade en högtalaren att funka, det fick jag på garantin.
Men nu stänger dom av sig så fort dom får en liten smäll, alltså en knäpp med fingret räcker..
Så min fråga är om någon gjort hlr på ett par sånna med liknande fel?
Men nu stänger dom av sig så fort dom får en liten smäll, alltså en knäpp med fingret räcker..
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Om du tar va kåpan ser du ganska lätt om det är glapp i sladdanslutningen vill jag minnas.nino skrev:
Köpte ett par Peltor från Bauhaus då när dom kostade typ 1800:- ws alert x
Edit: läser som en kråka.
Men iaf lätt att komma åt kretskortet för felsökning
Pratade med Peltor tekniska och han trodde det var bygelsladden som glappade.Frustrator skrev:
Den kostar 4-500 trodde han ☹️ köpte dom 23/10 -23 så får kanske bli garanti ärende igen
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Idag var det dags, från 70 till 100% kapacitet. Nu hoppas jag att den klarar 18 hål på golfbanan för avstånd och score.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag blev jag påmind om att min 1.6mm dyckertpistol inte fungerade. Förra gången jag visste detta var när den slutade skjuta ordentligt och jag la undan den i en låda... tack för den mig själv för 6 månader sedan 
Skruvade isär den och det trillade ut en ett gäng bitar i närheten av utblåset. Samlade ihop dem och kunde få ihop en approximation av vad det var:
Enligt sprängskissen är det 7, piston dampener som har vittrat sönder efter många, många år. D.v.s. en halvmjuk plastbit som dämpar rekylen från hammaren.
Snabb skiss med lite mått:
Och sedan in i Fusion:
20 minuter senare var en ersättare utskriven:
90a TPU med 100% infill.
Passade perfekt på första försöket och nu skjuter pistolen som den ska igen
Skruvade isär den och det trillade ut en ett gäng bitar i närheten av utblåset. Samlade ihop dem och kunde få ihop en approximation av vad det var:
Logga in
Skapa konto
Enligt sprängskissen är det 7, piston dampener som har vittrat sönder efter många, många år. D.v.s. en halvmjuk plastbit som dämpar rekylen från hammaren.
Snabb skiss med lite mått:
Logga in
Skapa konto
Och sedan in i Fusion:
Logga in
Skapa konto
20 minuter senare var en ersättare utskriven: