Ful lösning: sätt ändlock i bägge ändar av rännan och sedan borra hål i botten och sätt en bordgenomföring men slang ner. Asfult men kanske ok som temporär lösning.

P Pella-plank skrev:
Den här gamla pannmuren /byk-grytan stod i ett uthus, kan den vara av intresse för någon? Eller är det återvinningen som gäller? Jag har ingen nytta av den vad jag kan se.
[bild][bild]
jag har anänt dom till blomlåda

• Gilla
Pella-plank
  • Laddar…
P Pella-plank skrev:
Den här gamla pannmuren /byk-grytan stod i ett uthus, kan den vara av intresse för någon? Eller är det återvinningen som gäller? Jag har ingen nytta av den vad jag kan se.
[bild][bild]
Det finns ingen lokal köp/sälj grupp på Facebook där du kan lägga ut den så du slipper köra iväg den.

• Gilla
Pella-plank
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Förlänger du rännan och kanske sätter en bit stuprör blir det väl förtrångt vid takstegen?
Ett alternativ kan vara en kätting som vattnet kan rinna längs.

Sätt nått plåtbleck längs väggen. Fönsterbleck kanske är enklare att få tag på..
Annars håller nog en målad bräda i många år när den sitter under tak.
Spika en längs väggen och en ovanpå. Snedsåga kanten så du får lite lutning.
Målad bräda blir bra!

A Anders_Nilsson skrev:
Ful lösning: sätt ändlock i bägge ändar av rännan och sedan borra hål i botten och sätt en bordgenomföring men slang ner. Asfult men kanske ok som temporär lösning.
Det kan faktiskt funka, vill att vattnet ska ledas närmare hängrännan och inte falla ner så långt som nu och stänka

Har fortsatt utforska uthusen idag, det gamla timrade är verkligen gulligt och det jag ser så ser timret torrt och fint ut.

IMG_6823.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6834.jpeg
Skapa konto

Halva är idag vedbod, men det har funnits en dörr mellan rummen och även ett fönster mot gaveln.
IMG_6831.jpeg
Skapa konto

Golvet under där snickarbänken stod är bara jord.
IMG_6829.jpeg
Skapa konto

Skulle vara roligt att återställa detta, med en friskt golv och tegeltak och sätta in ett fönster i gaveln där det suttit ett, så småningom.

Eller spån-tak som det varit från början, ligger ett gäng spån och väntar 😁

IMG_6835.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Idag är det regnigt och ruggigt, vedspisen värmer så härligt 😍

IMG_6838.jpeg
Skapa konto

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.