886 703 läst ·
2 119 svar
887k läst
2,1k svar
Projekt källare
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 19 308 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 19 308 inlägg
Bättre i armen så lite pre-jour-bergarbete stod på menyn. Hann borra fem hål a 40 cm, sen sa det klick och det blev mörkt. Hm, skumt. Strömavbrott? Nej, borren hade fortfarande el. Kryper upp ur hålet och kollar elskåpet, en säkring nere. Visst ja, det är en trefasgrupp ner till källaren och den har tre separata 10A säkringar så det var belysning + vissa uttag som gick och andra uttag klarade sig. Försöker återställa, nope.
Hämtar ficklampa. Klättrar ner. Noterar att det luktar "magisk rök", dvs den som gör att alla maskiner fungerar. Kollar runt, försöker sniffa mig fram till källan. Kortis i någon armatur? Till slut kommer jag in i rummet där jag jobbade, där luktar det rejält. Om dammsugaren.
Väldigt svårt att se på bilden men det kom rök från sidan på den. Suck.
Baxar upp dammsugaren och kastar ut den i trädgården för att skämmas i regnet. Återställer säkringen, som nu snällt håller sig uppe.
Övergår till att bila istället eftersom det inte dammar lika mycket och får bort det jag laddade med snigeldynamit för någon vecka sedan. Igen svårt att se på bild men fem fulla rullar blev det. Därefter dags att göra sig i ordning för nattarbete. Ny dammsugare får bli till veckan.
Hämtar ficklampa. Klättrar ner. Noterar att det luktar "magisk rök", dvs den som gör att alla maskiner fungerar. Kollar runt, försöker sniffa mig fram till källan. Kortis i någon armatur? Till slut kommer jag in i rummet där jag jobbade, där luktar det rejält. Om dammsugaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt svårt att se på bilden men det kom rök från sidan på den. Suck.
Logga in
Skapa konto
Baxar upp dammsugaren och kastar ut den i trädgården för att skämmas i regnet. Återställer säkringen, som nu snällt håller sig uppe.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Övergår till att bila istället eftersom det inte dammar lika mycket och får bort det jag laddade med snigeldynamit för någon vecka sedan. Igen svårt att se på bild men fem fulla rullar blev det. Därefter dags att göra sig i ordning för nattarbete. Ny dammsugare får bli till veckan.
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 8 413 inlägg
Klicka här för att svara