tommib
Bättre i armen så lite pre-jour-bergarbete stod på menyn. Hann borra fem hål a 40 cm, sen sa det klick och det blev mörkt. Hm, skumt. Strömavbrott? Nej, borren hade fortfarande el. Kryper upp ur hålet och kollar elskåpet, en säkring nere. Visst ja, det är en trefasgrupp ner till källaren och den har tre separata 10A säkringar så det var belysning + vissa uttag som gick och andra uttag klarade sig. Försöker återställa, nope.

Hämtar ficklampa. Klättrar ner. Noterar att det luktar "magisk rök", dvs den som gör att alla maskiner fungerar. Kollar runt, försöker sniffa mig fram till källan. Kortis i någon armatur? Till slut kommer jag in i rummet där jag jobbade, där luktar det rejält. Om dammsugaren.

Gul industridammsugare på byggarbetsplats, omgivet av stenig mark och betong, med ventilation och kabel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väldigt svårt att se på bilden men det kom rök från sidan på den. Suck.

Gul och grå betongblandare med en rulle elsladd ligger på en grön gräsmatta med höstlöv, nära ett staket och buskar.
Skapa konto

Baxar upp dammsugaren och kastar ut den i trädgården för att skämmas i regnet. Återställer säkringen, som nu snällt håller sig uppe.

Byggarbetsplats i en grund med betongväggar, synlig berggrund och verktyg som borrmaskin och rör. Sand och grus på marken.
Skapa konto

Sex hinkar med grus och stenblock på en grusbelagd yta, bredvid en röd spade och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Övergår till att bila istället eftersom det inte dammar lika mycket och får bort det jag laddade med snigeldynamit för någon vecka sedan. Igen svårt att se på bild men fem fulla rullar blev det. Därefter dags att göra sig i ordning för nattarbete. Ny dammsugare får bli till veckan.

Redigerat:
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ny dammsugare får bli till veckan.
Du kanske ska unna dig ett något rejälare grävdon också… 😉
Hinkar fyllda med grus och stenar, omgivna av små grusstenar på marken, spade synlig i bakgrunden.
Skapa konto

edit: skulle stå grävdon, inte grävjobb som det blev först.

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
a.o.f och 9 till
  • Laddar…
tommib
Varför göra jobbet onödigt lätt?

Men allvarligt talat använder jag den till när jag ska göra cementsluring och för att få ner snigeldynamit i krångliga hål.

tveksamt tveksamt skrev:
Du kanske ska unna dig ett något rejälare grävdon också… 😉
[bild]

edit: skulle stå grävdon, inte grävjobb som det blev först.
Det är inte storleken som är det viktiga utan hur den används.. :)

• Gilla
  • Älska
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Det är inte storleken som är det viktiga utan hur den används.. :)
Helt rätt, men nu sa jag ju ”rejälare”, inte ”större”. 😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.