30 154 läst ·
126 svar
30k läst
126 svar
Prisvärt digitalt skjutmått?
Nej, det är inte alls säkert. Mitt Mitutoyo har bara centimeter-upplösning analogt:pacman42 skrev:
https://www.amazon.se/MITUTOYO-Digitalt-skjutmått-datautgång-500-182-30/dp/B00ISNCZ9K
Skyller på er nu att jag beställt ett okristligt dyrt skjutmått 🤪
Har sedan tidigare ett analogt skjutmått som alltid är ”borta”när jag ska ha det och ett digitalt som tappar bort sig om man inte skjuter det väldigt långsamt och 9 av 10ggr måste man nolla den när man är i nolläget. Sen hade den en inte helt bra batteritid…
Hoppas på en helt klart bättre upplevelse utav denna. 😁
Har sedan tidigare ett analogt skjutmått som alltid är ”borta”när jag ska ha det och ett digitalt som tappar bort sig om man inte skjuter det väldigt långsamt och 9 av 10ggr måste man nolla den när man är i nolläget. Sen hade den en inte helt bra batteritid…
Hoppas på en helt klart bättre upplevelse utav denna. 😁
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var synd. Mitt fungerar utmärkt fortfarande trots ihärdigt användande. Som vanligt med Kina-prylar så är det väl ojämn kvalitet helt enkelt.Z ZipLock skrev:
Mitt Mitutoyo har varit väldigt tråkigt det dryga halvår vi haft tillsammans. Inget batteribyte, aldrig behövt nollställa och så stora siffror att jag aldrig ens varit i närheten av att inte se eller mäta fel. Trist.
Du ser, satsa på lite Kina-prylar istället. Live life on the edge, så att säga. Eller som vi MC-förare säger, våga vobbla.Hep skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden