Ni kan sluta prata om vad som är en rimlig % i påslag
Köper jag en produkt för 10:- och samma produkt på Bauhaus/elbutik eller vad som helst ligger på 200:-
Då kommer jag inte sälja den produkten för 11:- för att jag har en viss % att hålla mig till

fortsätter ni snöa in er på % så kommer ingen pressa sina priser
10% på 1000:- är mer än 10% på 100:-

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Y Yen Chiou skrev:
Hi,

Jag fick fakture för köksrenovering igår men inse jag nåt varor till exempel vägguttag är jättedyrt och jag känns det är inte sant. Vad kan jag göra? Jag försaker att ringa de men de sager det är rekommendation priset för kunder?!

Kan nåt berätta mig om det är normalt pris?

det här vägguttag kostnad 1269.90sek innan VAT. är det normalt?
[bild]

[bild]

Tack

hjälplös kvinna

Nej nej nej, skitföretag.. bara oseriösa elektriker använder prislista från gross med rabatt.

Mvh Elektrikern

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
T
S SueCia skrev:
På kiosken har du mängdrabatt på red bull t.ex 2st för 42kr, alltså 21kr styck. På willys köper du samma burk för 12 kr alltså är macken 43% dyrare

Detta appliceras om och om igen.

Vart går gränsen menar du? 43% dyrare än willys trots att det står rabatt är OK? 80% är det OK? 120% är det OK? är det just 150% som är gränsen?

Är det OK när elgiganten har rea på en TV och fortfarande ligger 30% högre än internethandeln?
Som andra redan påpekat är det olika affärsmodeller. När jag köper red bull vet jag redan vad det kommer att kosta, det står på en skylt i butiken och inte på en faktura en vecka senare, med en massa tillägg.

Berätta gärna varför du tycker att du ska tjäna mer på att välja en leverantör med ett högre listpris, för det blir ju en konsekvens när det är det priset man utgår från det och inte från sitt eget inköpspris.

• Gilla
Lajnus
  • Laddar…
S
T tanaris skrev:
Som andra redan påpekat är det olika affärsmodeller. När jag köper red bull vet jag redan vad det kommer att kosta, det står på en skylt i butiken och inte på en faktura en vecka senare, med en massa tillägg.

Berätta gärna varför du tycker att du ska tjäna mer på att välja en leverantör med ett högre listpris, för det blir ju en konsekvens när det är det priset man utgår från det och inte från sitt eget inköpspris.
va?? Jag har inte påstått någonting, jag har inte ens uttryckt någon åsikt i den här tråden.

D Daniel 109 skrev:
När de tar 1269kr för en pryl som i handeln kostar 450kr. Även om de har sämre inköpspriser än elbutik så är det ett riktigt högt påslag.
Vem har tagit så mycket?

Jag ser ett pris på 759kr för 3vägs exxact hörnbox. Även om du lägger på moms på 759 så blir det inte 1269 så hur fås denna summa fram? Vad missar jag?

Du har missat nåt, det där är bara 3v insatsen
Du har även själva hörnboxen och ramen separat, totala priset för den hörnboxen blev 1531:-

L lars80 skrev:
Vem har tagit så mycket?

Jag ser ett pris på 759kr för 3vägs exxact hörnbox. Även om du lägger på moms på 759 så blir det inte 1269 så hur fås denna summa fram? Vad missar jag?

Mats-S
1 123abc skrev:
Priserna de angivit stämmer exakt med Ahlsells listpriser på de produkter jag kontrollerade.
Anade direkt när jag såg TS första inlägg att Ahlsell var inblandade i priset :mad:

• Gilla
attefall
  • Laddar…
Mats-S John Smith skrev:
Anade direkt när jag såg TS första inlägg att Ahlsell var inblandade i priset :mad:
vad har Ahlsell med elfirmans ocker att göra ?

Ahlsell har prislistor med hittepåpriser som företagen kan använda för att blåsa sina kunder.
Dom är i allra högsta grad inblandade i bedrägeriet.

• Gilla
attefall och 9 till
  • Laddar…
D devavi skrev:
vad har Ahlsell med elfirmans ocker att göra ?
Grossister ägnar sig åt vidrig prissättning och dolda rabatter... dvs den lille kunden får prispåslag på flera 100% och mer...
De tar priser som baseras på kartellbildning!

Detta är oursäktligt och måste stoppas då det på sikt förstör utvecklingen i vårt land!

• Gilla
attefall och 3 till
  • Laddar…
Jaha, då förstår jag

B byggarätt skrev:
Grossister ägnar sig åt vidrig prissättning och dolda rabatter... dvs den lille kunden får prispåslag på flera 100% och mer...

Detta är oursäktligt och måste stoppas då det på sikt förstör utvecklingen i vårt land!
B byggarätt skrev:

T
B byggarätt skrev:

Rimligen borde påslaget vara 0% på inköpspriset, så betalar man ett rimligt pris för arbetet istället. Vad som är rimligt pris får marknaden bestämma. Någon låg administrativ avgift kan vara befogad för hantering av inköp mm, men det brukar ju ändå hamna på timdebiteringen. Då borde man också slippa allt gnäll om att kunden inte får köpa prylarna själv. Om man fick drömma...

• Gilla
Lajnus
  • Laddar…
D devavi skrev:
Du har missat nåt, det där är bara 3v insatsen
Du har även själva hörnboxen och ramen separat, totala priset för den hörnboxen blev 1531:-
Jag har svårt att se på bilden och tyda vad som hör ihop.
Ge mig EAN nummer så får jag dubbelkolla.
Såvitt jag kan se enligt grossists beskrivning säljs hörnboxen på bild som komplett enhet, inte som något ihopplock.

• Gilla
connywesth
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Nej, det är fantasipriser. Hörnboxen med uttag kostar 460 kr på elbutik.se. Och det är inklusive moms.
Och på det så har elektriker 8-90% rabatt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.