joakim_j joakim_j skrev:
Nej, det är fantasipriser. Hörnboxen med uttag kostar 460 kr på elbutik.se. Och det är inklusive moms.
Nu kanske inte elfirman handlar på elbutik även fast jag gör det. 460 + 20% + frakt 59= 611 kr
 
Mats-S
C callebergh skrev:
Jadu... Det här är ju skräp som tyvärr säljs eftersom folk inte förstår bättre än att köpa skiten. Godkänt, javisst. Bra grejor, inte en chans, och som någon redan konstaterat inte alls jämfört med det som fakturerats trådskaparen.
Har du hört talas om "bra nog"?
Alla vill inte betala typ 8ggr mer för något som är kanske lite bättre, men absolut inte värt den stora prisskillnaden.
Kunde inte låta bli att gå in på CO idag och kolla på kontakten som du betecknar som rent skit. Såg helt OK ut, duger garanterat åt dom flesta konsumenterna. Duger även åt mig, så jag ska sätta upp några sådan under köksskåpen :cool:
 
Putte: Nu var det ju något fler prylar som skulle köpas in, så frakten blir inte stor i det hela. Dessutom tycks ju de verkliga priserna hos Ahlsell vara nära Elbutiks.
 
Mats-S John Smith skrev:
Har du hört talas om "bra nog"?
Alla vill inte betala typ 8ggr mer för något som är kanske lite bättre, men absolut inte värt den stora prisskillnaden.
Kunde inte låta bli att gå in på CO idag och kolla på kontakten som du betecknar som rent skit. Såg helt OK ut, duger garanterat åt dom flesta konsumenterna. Duger även åt mig, så jag ska sätta upp några sådan under köksskåpen :cool:
Du menar väll att elektrikern ska sätta upp några sådana under dina köksskåp ;)?
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Som du förstår så överdriver jag, men det är oftast tjänstemannayrken som tycker att det är helt orimligt att vi kostar 600kr/t när de själva fakturerar 2000kr/t och 7 veckors semester :crysmile:
Precis ..
Men gissa vilken sort yrken som kommer ryka med ai????
Manschettyrken i stor uysträckning
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så länge det utförs av folk som får utföra det så är det bara att jobba på. Elgiganten fick smäll på fingrarna nyss då de bröt mot ellagen :)
Mm precis det finns mycket att förhålla sig till.
Vi kan säkert sänka tex mäklarlöner. Hur svårt är det med lite lagar annonsetingar och procent. Vissa är urkasda och viste tex inte om det var platta eller krypgrund.
Snacka om orimliga priser när dom säljer en villa för 4 mille och ska ha 6 fiffiga belopp för kanske max 20 arbete?????????
 
Magnus1968 Magnus1968 skrev:
Det gör att det blir - orimligt - dyrt att bygga i vissa fall. Ligger du 5-6k över avtalet, så blir det runt +30%. På ett husbygge som det går åt ca 1600-1800h att färdigställa, så blir det lätt 300-400k eller mer...

Avtal är ju till för att hållas.

Problemet är när ett marknadssegment blir 'överhettat'. När det sedan kommer en 'avkylning' vägrar många att gå tillbaka till det som grundavtalet säger.

Samt att byggavtalet är ett 'maffiaavtal' om man jämför med t.ex transport eller livs...
Du verkar ha sakna verklighetsförankring.
Vad jobbar du själv med????
Bra tips halvera allas löner och få värdekonomin att avstanna.
Orimligt för vem???
Kolla mäklararvodem istället dom är orimliga om du nu ska argumentera
 
T
T tomsk skrev:
Mm precis det finns mycket att förhålla sig till.
Vi kan säkert sänka tex mäklarlöner. Hur svårt är det med lite lagar annonsetingar och procent. Vissa är urkasda och viste tex inte om det var platta eller krypgrund.
Snacka om orimliga priser när dom säljer en villa för 4 mille och ska ha 6 fiffiga belopp för kanske max 20 arbete?????????
Jag vet inte, men jag får intrycket av att det finns en öm tå här någonstans som någon har råkat trampa på. Varför är du så arg?
 
Inte arg alls

Som jag skrivit förut håller jag med i sak höj timdebitering till ca 1000kr timmen sänk marginalerna på mtrl
 
T tanaris skrev:
Jag vet inte, men jag får intrycket av att det finns en öm tå här någonstans som någon har råkat trampa på. Varför är du så arg?
Bära så många okunniga personer
 
Mats-S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du menar väll att elektrikern ska sätta upp några sådana under dina köksskåp ;)?
hehe, nee jag ska sätta upp dom, en nära bekant är elbehörig så han får koppla dom ;)
 
Mats-S John Smith skrev:
hehe, nee jag ska sätta upp dom, en nära bekant är elbehörig så han får koppla dom ;)
Med nya ellagen så är det hans företag som har behörigheten och inte han, men det kan vi lämna åt sidan :crysmile:
 
D Daniel 109 skrev:
Putte: Nu var det ju något fler prylar som skulle köpas in, så frakten blir inte stor i det hela. Dessutom tycks ju de verkliga priserna hos Ahlsell vara nära Elbutiks.
De verkliga priserna hos Ahlsell är det dubbla. Beror lite på hur stor man är
 
V vvs facit skrev:
Men du . Tillhör inte frisörbranschen en del som skattemyndigheterna börjat jaga ?
Sen 500 kr för en klippning . För oss grabbar ja. När frugan kommer hem med toningar och färger specialprodukter mm räcker knappt
2 Lax för en 2 timmars sittning medans
Frisören tar kunder emellan .du måste vara elektriker
Dom ska också ha till sitt levebröd . Säger inget om det . Men vet du hur det fungerar
Så blir det samma peng över i årets slut
För han hon med saxen som han hon
Med rörtången
Du måste vara elektriker om din fru kan göra sådant hos frissan
 
T tomsk skrev:
Hur ser du på garanti biten???
På materialbiten är det väl samma garanti 1-3 år eller? Eller har elfirmor bättre garanti
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.