36 301 läst ·
869 svar
36k läst
869 svar
Prismodell hantverkare
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
Har du hört talas om "bra nog"?C callebergh skrev:
Alla vill inte betala typ 8ggr mer för något som är kanske lite bättre, men absolut inte värt den stora prisskillnaden.
Kunde inte låta bli att gå in på CO idag och kolla på kontakten som du betecknar som rent skit. Såg helt OK ut, duger garanterat åt dom flesta konsumenterna. Duger även åt mig, så jag ska sätta upp några sådan under köksskåpen
Putte: Nu var det ju något fler prylar som skulle köpas in, så frakten blir inte stor i det hela. Dessutom tycks ju de verkliga priserna hos Ahlsell vara nära Elbutiks.
Du menar väll att elektrikern ska sätta upp några sådana under dina köksskåpJohn Smith skrev:
Har du hört talas om "bra nog"?
Alla vill inte betala typ 8ggr mer för något som är kanske lite bättre, men absolut inte värt den stora prisskillnaden.
Kunde inte låta bli att gå in på CO idag och kolla på kontakten som du betecknar som rent skit. Såg helt OK ut, duger garanterat åt dom flesta konsumenterna. Duger även åt mig, så jag ska sätta upp några sådan under köksskåpen![]()
Precis ..Ramnemark skrev:
Men gissa vilken sort yrken som kommer ryka med ai????
Manschettyrken i stor uysträckning
Mm precis det finns mycket att förhålla sig till.Ramnemark skrev:
Vi kan säkert sänka tex mäklarlöner. Hur svårt är det med lite lagar annonsetingar och procent. Vissa är urkasda och viste tex inte om det var platta eller krypgrund.
Snacka om orimliga priser när dom säljer en villa för 4 mille och ska ha 6 fiffiga belopp för kanske max 20 arbete?????????
Du verkar ha sakna verklighetsförankring.Magnus1968 skrev:
Det gör att det blir - orimligt - dyrt att bygga i vissa fall. Ligger du 5-6k över avtalet, så blir det runt +30%. På ett husbygge som det går åt ca 1600-1800h att färdigställa, så blir det lätt 300-400k eller mer...
Avtal är ju till för att hållas.
Problemet är när ett marknadssegment blir 'överhettat'. När det sedan kommer en 'avkylning' vägrar många att gå tillbaka till det som grundavtalet säger.
Samt att byggavtalet är ett 'maffiaavtal' om man jämför med t.ex transport eller livs...
Vad jobbar du själv med????
Bra tips halvera allas löner och få värdekonomin att avstanna.
Orimligt för vem???
Kolla mäklararvodem istället dom är orimliga om du nu ska argumentera
Jag vet inte, men jag får intrycket av att det finns en öm tå här någonstans som någon har råkat trampa på. Varför är du så arg?T tomsk skrev:Mm precis det finns mycket att förhålla sig till.
Vi kan säkert sänka tex mäklarlöner. Hur svårt är det med lite lagar annonsetingar och procent. Vissa är urkasda och viste tex inte om det var platta eller krypgrund.
Snacka om orimliga priser när dom säljer en villa för 4 mille och ska ha 6 fiffiga belopp för kanske max 20 arbete?????????
Du måste vara elektriker om din fru kan göra sådant hos frissanV vvs facit skrev:Men du . Tillhör inte frisörbranschen en del som skattemyndigheterna börjat jaga ?
Sen 500 kr för en klippning . För oss grabbar ja. När frugan kommer hem med toningar och färger specialprodukter mm räcker knappt
2 Lax för en 2 timmars sittning medans
Frisören tar kunder emellan .du måste vara elektriker
Dom ska också ha till sitt levebröd . Säger inget om det . Men vet du hur det fungerar
Så blir det samma peng över i årets slut
För han hon med saxen som han hon
Med rörtången