Ja ja lycka till..om man inte vill förstå ta ngn skuttfirma som går i kk.
Varför tror du en vilken tar över 1000kr i timmen.hårfrisör typ 1500
Mäklare 10 000 timmen ????
Stora företag går inte runt för 550 kr plus moms i timmen tyvärr så är det så.Vi har resurser för stora jobb reningsverk.industrier.tbanan globen kartongmaskiner där man är 150 elektriker samtidigt.betala inte för en lada och tro att ni får en Ferrari.
By the way.
Just pga av sådana här åsikter jobbar vi inte åt privatpersoner.
Allt för många är okunniga och bara tycker....
Vill ni sänka era egna löner?????
 
D Daniel 109 skrev:
Är det kundernas fel att hantverkare försöker lura dem?
Jag tycker det är lite mittemellan. Företag ska inte lura kunder, men kunder borde kolla upp priser innan de beställer jobb. Det är väldigt märkligt att man beställer en tjänst helt utan någon aning om vad det kan kosta. Oftast undviker man onlinebutikerna som är dubbelt så dyra som andra, det borde man göra med tjänster med.

Det ursäktar inte företagets agerande, men lite ansvar får man ta. I TS fall känns det som att de utnyttjat någon och som dessutom kanske har lite svårt att ifrågasätta det pga språk. Tråkigt......
 
Det är inte det kritiken riktar sig mot. Det handlar om att basera fakturan på rena fantasipriser.
 
D Daniel 109 skrev:
Det är inte det kritiken riktar sig mot. Det handlar om att basera fakturan på rena fantasipriser.
Som kaffet på kafé???
Tk 1 kr ut pris 50 kr

Varför gnäller du inte på det finns många sådana exempel.
Det handlar om att gå runt.
Höj timdeb sänk marginalerna
 
T
T tomsk skrev:
Just pga av sådana här åsikter jobbar vi inte åt privatpersoner.
Allt för många är okunniga och bara tycker....
Vill ni sänka era egna löner?????
Har du funderat över hur många timmar en privatperson måste jobba för att ha råd med en elektrikertimme? För övrigt är det fritt fram att skola om dig till fastighetsmäklare om du tror att det är världens bästa jobb.
 
  • Gilla
Lajnus och 1 till
  • Laddar…
T
Ramnemark Ramnemark skrev:
Garantin som grossister ger innebär att de betalar även för den tiden det tar att byta det som är trasigt. AB09 har jag för mig den heter. Det ger inte någon onlinebutik.
Då är det ju ännu märkligare att man behöver lägga på 20% på varje pryl för "garanti".
 
De är tydliga vilket pris de tar, innan köpet. De hävdar heller inte att deras leverantör har ett listpris på 70kr.

Jag köper inte kaffe för 50kr. Men jag har inget problem med deras affärsmodell.
 
  • Gilla
Lajnus
  • Laddar…
T tomsk skrev:
Som kaffet på kafé???
Tk 1 kr ut pris 50 kr

Varför gnäller du inte på det finns många sådana exempel.
Det handlar om att gå runt.
Höj timdeb sänk marginalerna
Det handlar om att maximera vinst. De flesta företag går nog runt på 600kr/t. Men ägarna vill ha så hög vinst så möjligt, ingen driver företag för +/- 0. När man jobbar mot företag brukar avtalen vara bra skrivna och då blir ingen lurad.
 
T tanaris skrev:
Har du funderat över hur många timmar en privatperson måste jobba för att ha råd med en elektrikertimme? För övrigt är det fritt fram att skola om dig till fastighetsmäklare om du tror att det är världens bästa jobb.
Mm och en bilmekaniker kostar minst 1000 kr timmen och det var ju inte oftast dom mest högpresterande personerna som sökte fordon...........
Så varför inte betala elektriker 1000 kr timmen
 
D Daniel 109 skrev:
De är tydliga vilket pris de tar, innan köpet. De hävdar heller inte att deras leverantör har ett listpris på 70kr.

Jag köper inte kaffe för 50kr. Men jag har inget problem med deras affärsmodell.
Eget ansvar för dig att ta reda på det.eller vems ansvar är det?????
Brukar du beställa saker utan veta vad det kostar?????
Jag skulle aldrig göra det
 
T tomsk skrev:
Som kaffet på kafé???
Tk 1 kr ut pris 50 kr

Varför gnäller du inte på det finns många sådana exempel.
Det handlar om att gå runt.
Höj timdeb sänk marginalerna
Hur mycket betalar du servitrisen i timmen då? Snacka om kass jämförelse.
 
  • Gilla
Lajnus och 2 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Då är det ju ännu märkligare att man behöver lägga på 20% på varje pryl för "garanti".
Det är en del vinst och en del för att täcka spill osv. Man kan ju fakturera 100% av materialet man tar ut men då lurar man kunden på det som blir över. Lite mittemellan. 10-20%påslag är ju helt rimligt, det är ju en vara företaget säljer, inte bara kör från grossisten till kunden. Nu är vi nere och gräver i helt onödiga saker, när det gäller TS så är det fult gjort.
 
Bara damma sak men ännu värre.
Folk vill betala så lite som möjligt men då får dom betala i andra änden.
Som sagt.
Höj timdeb sänk marginalerna
Varför ska man betala för att gå in på krogen för att sedan även betala för ölen???
 
Mats-S John Smith skrev:
Har du hört talas om "bra nog"?
Alla vill inte betala typ 8ggr mer för något som är kanske lite bättre, men absolut inte värt den stora prisskillnaden.
Kunde inte låta bli att gå in på CO idag och kolla på kontakten som du betecknar som rent skit. Såg helt OK ut, duger garanterat åt dom flesta konsumenterna. Duger även åt mig, så jag ska sätta upp några sådan under köksskåpen :cool:
Du får gärna återkomma då många rapporterat problem med just de hörnboxarna.
 
Fairlane
T tomsk skrev:
Eget ansvar för dig att ta reda på det.eller vems ansvar är det?????
Brukar du beställa saker utan veta vad det kostar?????
Jag skulle aldrig göra det
Aldrig? Aldrig någonsin att det har hänt?
Du har aldrig aldrig varit inne på en krog och beställt en öl utan att kolla priset först?
Det har iallafall jag gjort. Jag har satt mig ner på en uteservering mer än en gång, både i Sverige och utomlands, och beställt en öl utan att ha frågat om pris. Jag är glad att inte de krögarna tänker som du. "HAHA, han frågade inte om priset. Låt oss utnyttja möjligheten till fri prissättning och låta idioten betala 10000 kr för en öl"
 
  • Gilla
Lajnus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.