36 301 läst ·
869 svar
36k läst
869 svar
Prismodell hantverkare
Ja ja lycka till..om man inte vill förstå ta ngn skuttfirma som går i kk.
Varför tror du en vilken tar över 1000kr i timmen.hårfrisör typ 1500
Mäklare 10 000 timmen ????
Stora företag går inte runt för 550 kr plus moms i timmen tyvärr så är det så.Vi har resurser för stora jobb reningsverk.industrier.tbanan globen kartongmaskiner där man är 150 elektriker samtidigt.betala inte för en lada och tro att ni får en Ferrari.
By the way.
Just pga av sådana här åsikter jobbar vi inte åt privatpersoner.
Allt för många är okunniga och bara tycker....
Vill ni sänka era egna löner?????
Varför tror du en vilken tar över 1000kr i timmen.hårfrisör typ 1500
Mäklare 10 000 timmen ????
Stora företag går inte runt för 550 kr plus moms i timmen tyvärr så är det så.Vi har resurser för stora jobb reningsverk.industrier.tbanan globen kartongmaskiner där man är 150 elektriker samtidigt.betala inte för en lada och tro att ni får en Ferrari.
By the way.
Just pga av sådana här åsikter jobbar vi inte åt privatpersoner.
Allt för många är okunniga och bara tycker....
Vill ni sänka era egna löner?????
Jag tycker det är lite mittemellan. Företag ska inte lura kunder, men kunder borde kolla upp priser innan de beställer jobb. Det är väldigt märkligt att man beställer en tjänst helt utan någon aning om vad det kan kosta. Oftast undviker man onlinebutikerna som är dubbelt så dyra som andra, det borde man göra med tjänster med.D Daniel 109 skrev:
Det ursäktar inte företagets agerande, men lite ansvar får man ta. I TS fall känns det som att de utnyttjat någon och som dessutom kanske har lite svårt att ifrågasätta det pga språk. Tråkigt......
Det är inte det kritiken riktar sig mot. Det handlar om att basera fakturan på rena fantasipriser.
Har du funderat över hur många timmar en privatperson måste jobba för att ha råd med en elektrikertimme? För övrigt är det fritt fram att skola om dig till fastighetsmäklare om du tror att det är världens bästa jobb.T tomsk skrev:
De är tydliga vilket pris de tar, innan köpet. De hävdar heller inte att deras leverantör har ett listpris på 70kr.
Jag köper inte kaffe för 50kr. Men jag har inget problem med deras affärsmodell.
Jag köper inte kaffe för 50kr. Men jag har inget problem med deras affärsmodell.
Det handlar om att maximera vinst. De flesta företag går nog runt på 600kr/t. Men ägarna vill ha så hög vinst så möjligt, ingen driver företag för +/- 0. När man jobbar mot företag brukar avtalen vara bra skrivna och då blir ingen lurad.T tomsk skrev:
Mm och en bilmekaniker kostar minst 1000 kr timmen och det var ju inte oftast dom mest högpresterande personerna som sökte fordon...........T tanaris skrev:
Så varför inte betala elektriker 1000 kr timmen
Eget ansvar för dig att ta reda på det.eller vems ansvar är det?????D Daniel 109 skrev:
Brukar du beställa saker utan veta vad det kostar?????
Jag skulle aldrig göra det
Det är en del vinst och en del för att täcka spill osv. Man kan ju fakturera 100% av materialet man tar ut men då lurar man kunden på det som blir över. Lite mittemellan. 10-20%påslag är ju helt rimligt, det är ju en vara företaget säljer, inte bara kör från grossisten till kunden. Nu är vi nere och gräver i helt onödiga saker, när det gäller TS så är det fult gjort.T tanaris skrev:
Du får gärna återkomma då många rapporterat problem med just de hörnboxarna.John Smith skrev:
Har du hört talas om "bra nog"?
Alla vill inte betala typ 8ggr mer för något som är kanske lite bättre, men absolut inte värt den stora prisskillnaden.
Kunde inte låta bli att gå in på CO idag och kolla på kontakten som du betecknar som rent skit. Såg helt OK ut, duger garanterat åt dom flesta konsumenterna. Duger även åt mig, så jag ska sätta upp några sådan under köksskåpen![]()
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Aldrig? Aldrig någonsin att det har hänt?T tomsk skrev:
Du har aldrig aldrig varit inne på en krog och beställt en öl utan att kolla priset först?
Det har iallafall jag gjort. Jag har satt mig ner på en uteservering mer än en gång, både i Sverige och utomlands, och beställt en öl utan att ha frågat om pris. Jag är glad att inte de krögarna tänker som du. "HAHA, han frågade inte om priset. Låt oss utnyttja möjligheten till fri prissättning och låta idioten betala 10000 kr för en öl"