Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du får jämföra och gissa lite. Var kostar pellets för dig per år med dagens priser jämfört med vad en bergvärme eller luftvattenpump skulle kosta i drift. Om det går att räkna hem detta på säg 10 år kanske ett byte är intressant ?!
Sen hade jag den gången jag konverterade från oljan en tanke om att det är bra att fortsätt värma skorstensstocken i vårat gamla hus… Den motiveringen har ju inte förändrats

• Gilla
SirMayo och 2 till
  • Laddar…
Allan J Allan J skrev:
Låter som du har fixat fin automation
Om det ändå vore så väl :seenoevil: Själv är bäste dräng.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
[QUOTE="Allan J, post: 5239619, member: 170244"
Hur tänker ni andra?

Eller har ni kastat ut pannan för gott redan efter denna vinter?[/QUOTE]

Köper nu i juni, verkar bli samma pris för oss av lokala Lantmännen Derome pellets.

Har ej kastat ut pannan, hoppet lever än.

• Gilla
Allan J
  • Laddar…
Allan J Allan J skrev:
Eller har ni kastat ut pannan för gott redan efter denna vinter?
Fyllde 1.5ton för ett tag sedan då dom hade sänkt till 4000:-/ton. Mest för att det är bekvämt att köra nu på sommaren. Blir det inga mer sänkningar blir det ved i vinter igen. Har 30m3 staplat och klart.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Priser ser ut att fastna på de höga höjderna fortsatt… Virkespriserna är nedåtgående… varför följd det inte åt mera? Jag vill ju inte byta till någon luft/vatten pump 😂

Kanske hade fel om virkespriserna…

Allan J Allan J skrev:
Kanske hade fel om virkespriserna…
Här i norra Östergötland är det ett väldigt riv efter biobränsle, tror nog att pellets priserna kommer följa med uppåt då man konkurrerar om råvaran.

F fribygg skrev:
Här i norra Östergötland är det ett väldigt riv efter biobränsle, tror nog att pellets priserna kommer följa med uppåt då man konkurrerar om råvaran.
Snart tvungen att köpa då jag bara har en halv pall kvar… frågan är om man ska köpa inför nästa vinter redan nu eller om man ska vänta till hösten…

Allan J Allan J skrev:
Snart tvungen att köpa då jag bara har en halv pall kvar… frågan är om man ska köpa inför nästa vinter redan nu eller om man ska vänta till hösten…
Har du någon anledning att tro att priset blir lägre kan du ju vänta, själv skulle jag tycka att våren vore en lämplig tid att köpa pellets för kommande år då trycket på producenterna rimligtvis är lägre nu än i okt/ nov

2024 april fortfarande samma pris på bulk - 5100 kr tonnet

RoTe
Ingen får ju köpa ryskt virke längre pga något godhetskomplex så, vi alla får betala för detta.

Ja det är bra att vi inte köper från Ryssland- ett land som borde utraderas från kartan

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Nu tar vi det lite piano här 😅 Min fundering gäller mest om det är någon som sitter och har underbyggda tankar och kunskap om hur priset borde utvecklas närmaste halvåret.

Ja nu ska vi var sansande , men blir högts provocerad av Rotes trams.

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.