Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Storsockret
P Pligg85 skrev:
Gör vad jag kan och blir det så fel på vägen så har jag iaf försökt.

Tar de droger får de söka sig till pundare och blir de homo får de gå på Pride. Enkelt.
Önskar dig lycka till och hoppas ungarna lyckas bättre än du.

• Gilla
Danne824 och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90
B Bitterhetsakademin skrev:
Att woke går tillbaka inom reklamen beror på att folk gör val med plånboken, Bud Light och Gillettes kampanjer blev kostsamma för företagen. Men i public servicemedia har folket inte det valet och där lever woke i högönsklig välmåga. Eu har långt gående förslag att trappa upp censuren på nätet för vad de anser går emot den liberala demokratin och kallas för fake news och desinformation av de styrande i Bryssel.
Jag tror pendeln svänger även här i Sverige, det händer alltid i USA först ...

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P Pligg85 skrev:
Gör vad jag kan och blir det så fel på vägen så har jag iaf försökt.

Tar de droger får de söka sig till pundare och blir de homo får de gå på Pride. Enkelt.
Kan vi få lite handfasta tips på hur du ska göra dina barn heterosexuella genom uppfostran? Vad är det som grejer som gör dem heterosexuella respektive homosexuella?

(Jag tror inte alls på detta som du förstår men jag är nyfiken på vad du tror spelar roll. Jag kan komma på förslag med några verksamheter/intressen jag noterar är överrepresenterade bland bögar.)

• Gilla
MetteKson och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kan vi få lite handfasta tips på hur du ska göra dina barn heterosexuella genom uppfostran? Vad är det som grejer som gör dem heterosexuella respektive homosexuella?

(Jag tror inte alls på det detta som du förstår men jag är nyfiken på vad du tror spelar roll. Jag kan komma på förslag med några verksamheter/intressen jag noterar är överrepresenterade bland bögar.)
Det verkar ju helt klart att i alla fall transsexualitet har mycket med omgivningen att göra för bland unga steg det för tio år sen med hundra procent och nu är det på väg ner lika snabbt. Så fort jobbar inte biologin.

• Gilla
TheSwoopis och 5 till
  • Laddar…

(Jag tror inte alls på det detta som du förstår men jag är nyfiken på vad du tror spelar roll. Jag kan komma på förslag med några verksamheter/intressen jag noterar är överrepresenterade bland bögar.)
Går båten rakt behöver man inte styra.
Får väl se vad framtiden bjuder på.

Men skulle man ha söner som gillar dockor, dans, rosa och smink så är det tydliga tecken på att det är åt fel håll 😆

Du är ju inte nöjd med sakernas tillstånd avseende sexualmoralen och ser Pride om ett hot mot samhället. Alla världens demoner har släppts ut säger du. Låter allvarligt. Så hur vill du trycka tillbaks dem? Hur långt är du beredd att gå? Det är ju topic för tråden.

Vill du t ex förbjuda Pride? Förbjuda homosexuellt sex? Eller räcker det med att det bara straffas genom sedlighetslagar om det blir allmänt känt att akten har skett? Vad ska du göra åt internet?

Vi andra läsare av tråden har alltså ingen aning med vad vi har att göra med här. Om du bara vill beklaga dig liten över sedlighetens förfall eller om du vill stöpa om samhället i grunden. Guida oss!
Du får hålla dig till vad jag skriver inte hitta på. Orkar inte bemöta dina ogrundade påståenden. Men det farliga är ju om nästa läser dina påståenden om mig. Otvetydigt nämnde jag Pandoras box i relation till internet, mobiler och barn/ungdomar inte PRIDE.

Fairlane
P Pligg85 skrev:
När barnen växer upp får man som förälder säga till när de beter sig fel och försöka guida på vägen. Sen får man hoppas att det räcker.
Det gäller allt från att inte peta näsan i tidig ålder till att förklara och guida könstillhörighet lite längre fram och allt däremellan. Är det på väg åt fel håll får man ta vuxenansvar och vägleda.

Skulle bli oerhört besviken om barnen visar fel beteende mot för vad man guidar dem till. Sen kan det lika gärna handla om att de blir veganer, vegetarianer, homosexuell, pundare mm.

Det är aktiva val människor gör med uppfostran från vuxna som formar nästa generation.
Du skrev tidigare "Bara konstaterade det sjuka i att man skulle födas som homo. Det är brist på uppfostran och en psykisk avvikelse i uppväxten."

Dvs om ditt barn blir homosexuell så skulle det vara din uppfostran som var fel, alternativt en psykisk avvikelse i uppväxten, men nu är det ändå något val som folk gör? Valde du själv att bli kär i en kvinna och inte i en man? Jag kan inte påminna mig om att jag gjort något aktivt val.

Två syskon, kanske till och med tvillingar, kan sluta olika, den ena som heterosexuellt, den andra som homosexuell. Uppfostran bör rimligtvis vara rätt lika för båda, så det måste vara den "psykiska avvikelsen" som skiljer. Jag är lite nyfiken på vad det kan vara.

• Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det var ett missförstånd. Här är det jag som spårar ur och jag som får sista ordet! Välkommen och tack för uppmärksamheten i den här frågan!🤔
Okej..... Antar att du förstår att jag syftar på dialogen mellan den jag svarade inte hela tråden eller....?

Claes Sörmland
G Genoveva skrev:
Du får hålla dig till vad jag skriver inte hitta på. Orkar inte bemöta dina ogrundade påståenden. Men det farliga är ju om nästa läser dina påståenden om mig. Otvetydigt nämnde jag Pandoras box i relation till internet, mobiler och barn/ungdomar inte PRIDE.
Det är nog alla med på, jag är i alla fall det och skrev också det. Men Pandoras ask har ju öppnats. Hur vill du få in demonerna igen? Vad vill du göra åt det? Eller har du resignerat?

Innan du har löst det är ju den lilla parentes Pride utgör i informationsspridning kring sex/sexualitet helt betydelselös. Det finns ingen anledning att argumentera mot Pride utifrån den verklighetsbeskrivning du har levererat i tråden. Ändå gör du det.

Redigerat:
  • Gilla
Danne824
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så du vill ha en flockdjursmentalitet. Bara en annan, mer reaktionär, flock.
Jag tror mitt inlägg gick in genom ena öra och ut genom det andra.

P
R RoAd skrev:
Tråkigt att du har så jagsvaga barn att det räcker att de råkar se ett pridetåg för att de ska börja "böga loss". Jag tror Dubai är rätt val för er. Eller varför inte Ryssland eller Iran?
Det är tråkigt att det finns dekadenta äckel och barngroomare som tycker det är ok att släpa med sina barn på tåg där vuxna människor går halvnakna och lever ut sina sexuella fantasier. Var går gränsen för er? Osmakligt och rent av kriminellt anser jag. I normalfallet hade det resulterat i förargelseväckande beteende och ofredande, men den här gruppen kommer undan med det för att flocken tycker det är politiskt korrekt.

Dubai är ett hyfsat alternativ. Bra för investerare och affärsmän, inga skatter, tryggt, bra klimat om än väldigt varmt ibland. Väldigt många välbärgade britter som emigrerat dit. Det är rätt ironiskt hur pendeln har svängt.

• Wow
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Jaguar som gjorde dessa bila och denna reklam.

Gör nu det här🤮.

Woke is here to stay🤢

• Haha
  • Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
Jag menar mer kontrollen över informationsflödet som önskades, den som ska göra Pridetågets minimala kunskapsspridning av sex och sexualitet till en relativt stor sak. All världens demoner som var frisläppta.

Censuren och kontrollen av sociala medier i USA har minskat, inte ökat. Porrproduktion och konsumtion flödar över alla bräddar. Nakenhet och sex är väl all-time high? T o m bögar driver konservativ opinion. De har inte flyttat in i garderoben utan tar istället plats där opinion traditionellt fanns mot dem.

Det här låter som en utveckling som är den rakt motsatta mot vad som önskades av @Genoveva
Nu får du lägga av. Det du skriver är ju osanning och börjar bli ganska förolämpande. Du vet ytterst lite om vad jag tycker, fast jag är rädd att när jag skriver detta så triggar det dig att koka ihop tidigare inlägg och dra konstiga slutsatser.

• Gilla
sysmali och 1 till
  • Laddar…
Det är nog alla med på, jag är i alla fall det och skrev också det. Men Pandras box har ju öppnats. Hur vill du få in demonerna igen? Vad vill du göra åt det? Eller har du resignerat?

Innan du har löst det är ju den lilla parentes Pride utgör i informationsspridning kring sex/sexualitet helt betydelselös. Det finns ingen anledning att argumentera mot Pride utifrån den verklighetsbeskrivning du har levererat i tråden. Ändå gör du det.
Suck..... vilket resonemang.

• Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag har full förståelse för att TS inte vill tvingas till att bära en regnbågsflaggan eller någon annan symbol och jag har full förståelse för att folk inte vill bli tvingade att gå i tåget (om någon ny blir det).

Det jag tycker är mer svårt att förstå är hur man kan ha så svårt med att tåget går, bara för att man själv inte gillar det. Det är några timmar en dag om året som tåget går, väldigt enkelt att undvika och väldigt lätt att inte gå dit med sina barn om man inte vill.
Det är som att vissa gillar fotboll, andra ishockey eller friidrott, ytterligare andra gillar hårdrock eller synth. Gillar man inte det så går man helt enkelt inte, enkelt.

Från att TS inte vill tvingas bära en regnbågsflagga eller annan liknande symbol så har det gått till att förskolor lär ut hur homosexuell sex fungerar och psykisk sjukdom. Uppenbart är inte toleransen särskilt stor hos en del av befolkningen.

• Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.