43 272 läst ·
1 055 svar
43k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Den slutsatsen kan man inte dra. Inte minst med tanke på att det tydligen också är många som "ångrar" sig.Farstatjej90 skrev:
Många kanske aldrig var transsexuella "på riktigt".
Antar att du är religiös från en sektmiljö där ledaren har grundligt indoktrinerat dig så till grad du inte kan tänka en egen tanke. Hur rätt har jag?Erik JS skrev:För min del är Pride inget annat än en symbol för den totala dekadensen i västvärlden. Ett symtom på det totala förfallet i västeuropa, och våra samhällen ser numera ut som rena skräphögar. Därav min plan att emigrera både familj och företag till en tryggare och mer konservativ plats där vädret också är en bonus.
Pride för mig är motbjudande och degenererat, och att dra med små barn dit är rent ut sagt en form av grooming. Jag ställer mig starkt emot detta. Jag tycker det är riktigt obehagligt att se barn där ärligt talat. Jag hade tyckt exakt samma sak om det var en heterosexuell parad.
Samtidigt är det ironiskt att exakt samma vänsterorienterade grupp som driver på för dessa parader också förespråkar massinvandring från muslimska länder, där homosexualitet inte bara hatas utan ses som något som bör straffas med döden.
Så av vilken anledning arrangerar man dessa pridetåg egentligen? Jag vågar påstå att den genomsnittlige svensken inte bryr sig nämnvärt om vad två män eller kvinnor gör i sitt sovrum. Men så länge man fortsätter importera människor från kulturer som bär på dessa hotfulla attityder kommer man behöva fortsätta eskalera detta absurda spektakel - ett moment 22 av egna motsägelser.
För min egen del, gör vad ni vill, ligg med vem ni vill, intala er att ni är ett annat kön om ni känner för det, men håll denna propaganda borta från mina barn och tvinga inte mig att delta i era vänsterextrema woketåg och dekadenta kulturer.
Jag kan tillägga att det av en slump hänt att jag själv hamnat på krogar som varit uppenbart riktade till homosexuella och jag har inte haft problem med det överhuvudtaget. Men då valde jag också själv att vara där och det var ingen som försökte köra ner någon propaganda i halsen på mig eller mina barn.
Men som sagt så anser jag också generellt att jag inte hör hemma i detta land längre. Det känns inte som en plats för mig och inte heller en plats där jag vill att mina barn ska växa upp. Jag känner noll samhörighet med den flockdjursmentalitet som råder här och utveckligen generellt har varit extremt negativ. Och det är helt ok. Vill majoriteten här ha det så, då är det så. Jag får helt enkelt göra mitt eget val då vad jag anser är bäst för mig och min familj och jag är helt säker på att det inte är i Sverige. Den livskvalitén finns inte här för mig längre.
Medlem
· Sörmland och stan
· 30 918 inlägg
Medlem
· Sörmland och stan
· 30 918 inlägg
Jag säger inte att man ska förbjuda Pride dock så tycker jag det är fel att saker som vanligtvis inte är accepterat är ok bara för det är Pride..Fairlane skrev:
Kanske, även om jag ser det som ytterst tveksamt. I år såg jag några nakna kvinnorbröst, det kan man göra på stranden också, även om det såklart uppfattas som hemskt av vissa.
Det behöver inte vara något för dig. Det finns mycket som inte är något för mig, utan att jag för den skull vare sig vill förbjuda det eller försöka få det till något sjukligt. Det är bara att inte åka in och titta på paraden om man inte vill se den, svårare är det inte.
Det finns en tydlig homofobi bland en stor del av de som är kraftigt motståndare. Ser man homosexualitet som något sjukt så är man nog homofob.
Därmed inte sagt att man måste vara homofob, man kan vara generellt motståndare till mer eller mindre allt som inte är som man själv vill.
Där håller jag med dig. Man kan inte tvinga någon att vara med i tåget, och det hoppas och tror jag inte har hänt. Man bör inte heller kunna tvinga någon att bära symboler, däremot att köra bussen även om det sitter regnbågsflaggor på den om man är busschaufför, annars kan man söka nytt jobb.
Ungefär som det är "ok" med lite bråk mellan huliganer och polisen vid derbyn det hör ju till..
Att man inte ska kunna vägra köra en buss för det sitter flaggor på håller jag med om för det handlar inte om individen..
Ja skevt är det i alla fall.Claes Sörmland skrev:
1990 har vi så "rent" vatten i STHLMs hamn, att vi i praktiken kunde dricka det ofiltrerat.
Vi har också verkligen börjat inse "vår" miljöpåverkan på jordklotet, och vill gärna sprida det budskapet till allmänheten & med bedriften även få hit fascinerade turister.
Alla på jorden behöver rent vatten för att leva, & för att hylla detta, öka turismen & samtidigt göra allmänheten medvetna, så skapas Stockholm water festival 1991
Det blir en familjevänlig succé & en riktig folkfest, turismen ökar & dom fascineras av vårt land!
Ankrace, Svanrace, 100-tal´s jippon överallt i stan, restaurangens dag skapas, Stockholm water prize delas ut.
Högklassiga uppträdanden på Riddarholmen med grupper som Bo Kaspers, Kent, Di leva mm, fyrverkeritävling på kvällen, mat, öl & vin stånd med kulinariska smaker utsprida överallt.
(Folk minns säkert JAS kraschen -93)
NÄ, men den suveräna familjevänliga miljö-spridande festivalen LÄGGER VI NER 1999, och i praktiken ersätts den med PRIDE !
Vi tar alltså bort en etablerad festival som är FÖR ALLA, & ersätter den med något som tilltalar några % av oss. (för befolkningen accepterar redan hbtq innan detta)
Det räckte tydligen inte att Sverige var världens jämlikares (HBTQ) land, vi måste TRYCKA UPP DET " i allas fejs" oxå, & tvinga på övriga folket detsamma såklart.
Mm, man kan undra vad som föregår i besluttagares huvud oftare & oftare, då besluten inte har någon som helst logik.
Ologiskt, felaktigt, cirkelbevis..... Känns lite som att försöka resonera med en rättshaverist. Du drar felaktiga slutsatser som du sen sprider vidare som sanning och sen ställer du mig till svars. Du frågar om jag vill förbjuda homosexualitet trots att jag tydligt skrivit att det som regnbågsflaggan OCH pride står för är något fint och bra. Och du fortsätta att slänga skit som jag då till viss del behöver bemöta.Claes Sörmland skrev:
Nä, det är nog en god idé att hålla sig så långt borta man kan från sådana bedömningar, även om vissa stackare har det som sitt jobb.Farstatjej90 skrev:
Men det innebär ju inte att man kan ignorera sådana faktorer och konstatera att man därmed bevisat att transsexualism inte har någon genetisk koppling.
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 742 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 742 inlägg
Vi har helt olika bild av historien. Min minnesbild var att det var uppskattat av de flesta de första åren och sen blev det mindre och mindre populärt.J jawen skrev:Ja skevt är det i alla fall.
1990 har vi så "rent" vatten i STHLMs hamn, att vi i praktiken kunde dricka det ofiltrerat.
Vi har också verkligen börjat inse "vår" miljöpåverkan på jordklotet, och vill gärna sprida det budskapet till allmänheten & med bedriften även få hit fascinerade turister.
Alla på jorden behöver rent vatten för att leva, & för att hylla detta, öka turismen & samtidigt göra allmänheten medvetna, så skapas Stockholm water festival 1991
Det blir en familjevänlig succé & en riktig folkfest, turismen ökar & dom fascineras av vårt land!
Ankrace, Svanrace, 100-tal´s jippon överallt i stan, restaurangens dag skapas, Stockholm water prize delas ut.
Högklassiga uppträdanden på Riddarholmen med grupper som Bo Kaspers, Kent, Di leva mm, fyrverkeritävling på kvällen, mat, öl & vin stånd med kulinariska smaker utsprida överallt.
(Folk minns säkert JAS kraschen -93)
NÄ, men den suveräna familjevänliga miljö-spridande festivalen LÄGGER VI NER 1999, och i praktiken ersätts den med PRIDE !
Vi tar alltså bort en etablerad festival som är FÖR ALLA, & ersätter den med något som tilltalar några % av oss. (för befolkningen accepterar redan hbtq innan detta)
Det räckte tydligen inte att Sverige var världens jämlikares (HBTQ) land, vi måste TRYCKA UPP DET " i allas fejs" oxå, & tvinga på övriga folket detsamma såklart.
Mm, man kan undra vad som föregår i besluttagares huvud oftare & oftare, då besluten inte har någon som helst logik.
Vill du inte se Pridetåget så behöver du inte åka in till den del av innerstan där tåget går under 4-5 timmar, det borde inte vara hopplöst svårt att klara av. Väldigt många uppskattar det, men du kanske vill förvägra dem det nöjet?
Vill du inte delta under resten av Pride-veckan, köp ingen biljett till det område där de håller till så är det klart!
Vilket beslut är det som saknar logik? Att Pride-tåget får tillstånd?
Kan inte svara för andra men genetiken är ju rätt uppenbar och bevisligen funkar det strålande för absoluta majoriteten.Fairlane skrev:
Du skrev tidigare "Bara konstaterade det sjuka i att man skulle födas som homo. Det är brist på uppfostran och en psykisk avvikelse i uppväxten."
Dvs om ditt barn blir homosexuell så skulle det vara din uppfostran som var fel, alternativt en psykisk avvikelse i uppväxten, men nu är det ändå något val som folk gör? Valde du själv att bli kär i en kvinna och inte i en man? Jag kan inte påminna mig om att jag gjort något aktivt val.
Två syskon, kanske till och med tvillingar, kan sluta olika, den ena som heterosexuellt, den andra som homosexuell. Uppfostran bör rimligtvis vara rätt lika för båda, så det måste vara den "psykiska avvikelsen" som skiljer. Jag är lite nyfiken på vad det kan vara.
Det samhälle som växer fram är folk så lättkränkta och man ska vara så öppensinnad och bejakande.
Lärare och vuxna ska helt släppa ramarna och ingen vågar styra längre för allt är tydligen okej.
Kommer det vilsna individer som ser media där man förskönar bögkulturen och sen får inte samhället agera så är det väl inte konstigt att fler kommer fel.
Samma med våldet. Får de härja fritt i skolan, aldrig möts av ett nej, blandat med lågaffektivt bemötande och i övrigt slapp uppfostran så har vi ett eskalerade våld.
Vad gäller homosexualitet så kan väl ingen säga annat än att det är genetiskt fel för det är ett faktum. Det är en avvikande drift.
Homosexuella kan inte skaffa egen avkomma utan medicinsk behandling eller tillfälligt agera hetero.
Det är därmed ett beteende som hämmar egna artens utveckling och fortplantning.