Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du tycker t ex homosexuella skadar sina medmänniskor på ett sätt som är jämförbart med mördare?
Nej. Bara konstaterade det sjuka i att man skulle födas som homo. Det är brist på uppfostran och en psykisk avvikelse i uppväxten.

När det blivit accepterat av samhället så öka även det. Samma med våldet som vi ser.

• Arg
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 19 till
  • Laddar…
A
För min del är Pride inget annat än en symbol för den totala dekadensen i västvärlden. Ett symtom på det totala förfallet i västeuropa, och våra samhällen ser numera ut som rena skräphögar. Därav min plan att emigrera både familj och företag till en tryggare och mer konservativ plats där vädret också är en bonus.

Pride för mig är motbjudande och degenererat, och att dra med små barn dit är rent ut sagt en form av grooming. Jag ställer mig starkt emot detta. Jag tycker det är riktigt obehagligt att se barn där ärligt talat. Jag hade tyckt exakt samma sak om det var en heterosexuell parad.

Samtidigt är det ironiskt att exakt samma vänsterorienterade grupp som driver på för dessa parader också förespråkar massinvandring från muslimska länder, där homosexualitet inte bara hatas utan ses som något som bör straffas med döden.

Så av vilken anledning arrangerar man dessa pridetåg egentligen? Jag vågar påstå att den genomsnittlige svensken inte bryr sig nämnvärt om vad två män eller kvinnor gör i sitt sovrum. Men så länge man fortsätter importera människor från kulturer som bär på dessa hotfulla attityder kommer man behöva fortsätta eskalera detta absurda spektakel - ett moment 22 av egna motsägelser.

För min egen del, gör vad ni vill, ligg med vem ni vill, intala er att ni är ett annat kön om ni känner för det, men håll denna propaganda borta från mina barn och tvinga inte mig att delta i era vänsterextrema woketåg och dekadenta kulturer.

Jag kan tillägga att det av en slump hänt att jag själv hamnat på krogar som varit uppenbart riktade till homosexuella och jag har inte haft problem med det överhuvudtaget. Men då valde jag också själv att vara där och det var ingen som försökte köra ner någon propaganda i halsen på mig eller mina barn.

Men som sagt så anser jag också generellt att jag inte hör hemma i detta land längre. Det känns inte som en plats för mig och inte heller en plats där jag vill att mina barn ska växa upp. Jag känner noll samhörighet med den flockdjursmentalitet som råder här och utveckligen generellt har varit extremt negativ. Och det är helt ok. Vill majoriteten här ha det så, då är det så. Jag får helt enkelt göra mitt eget val då vad jag anser är bäst för mig och min familj och jag är helt säker på att det inte är i Sverige. Den livskvalitén finns inte här för mig längre.

• Gilla
  • Wow
  • Arg
  • Älska
FG och 9 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Nej. Bara konstaterade det sjuka i att man skulle födas som homo. Det är brist på uppfostran och en psykisk avvikelse i uppväxten.

När det blivit accepterat av samhället så öka även det. Samma med våldet som vi ser.
Oavsett om du känner att det är sjukt eller inte så är det ett faktum att en liten andel gör det. Och föräldrar kan inte verkningsfullt uppfostra sina barn avseende sexualitet.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
G Genoveva skrev:
Vilken dum kommentar. Att du drar slutsats att jag är omedveten. Du menar att för att många får se utan lämplig vuxenkontroll på nätet så skulle det försvara en normalisering? Eller menade du att pga. denna exponering så måste vi ta detta snack långt innan det gjordes förr?
Jag ska vara tydligare. Jag raljerade över din omöjliga position. Att barn och ungdomar redan har tillgång till mycket mer omfattande material kring sex och sexualitet än en kort titt på en Prideparad kan ge.

• Gilla
MrDizzy och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
P Pligg85 skrev:

Din okunskap är tydlig. Det finns homosexualitet inom djurvärden också, det är inte ens särskilt ovanligt. Beror det också på brist på uppfostran och en psykisk avvikelse i uppväxten?

• Gilla
MetteKson och 11 till
  • Laddar…
R
Erik JS skrev:
För min del är Pride inget annat än en symbol för den totala dekadensen i västvärlden. Ett symtom på det totala förfallet i västeuropa, och våra samhällen ser numera ut som rena skräphögar. Därav min plan att emigrera både familj och företag till en tryggare och mer konservativ plats där vädret också är en bonus.

Pride för mig är motbjudande och degenererat, och att dra med små barn dit är rent ut sagt en form av grooming. Jag ställer mig starkt emot detta. Jag tycker det är riktigt obehagligt att se barn där ärligt talat. Jag hade tyckt exakt samma sak om det var en heterosexuell parad.

Samtidigt är det ironiskt att exakt samma vänsterorienterade grupp som driver på för dessa parader också förespråkar massinvandring från muslimska länder, där homosexualitet inte bara hatas utan ses som något som bör straffas med döden.

Så av vilken anledning arrangerar man dessa pridetåg egentligen? Jag vågar påstå att den genomsnittlige svensken inte bryr sig nämnvärt om vad två män eller kvinnor gör i sitt sovrum. Men så länge man fortsätter importera människor från kulturer som bär på dessa hotfulla attityder kommer man behöva fortsätta eskalera detta absurda spektakel - ett moment 22 av egna motsägelser.

För min egen del, gör vad ni vill, ligg med vem ni vill, intala er att ni är ett annat kön om ni känner för det, men håll denna propaganda borta från mina barn och tvinga inte mig att delta i era vänsterextrema woketåg och dekadenta kulturer.

Jag kan tillägga att det av en slump hänt att jag själv hamnat på krogar som varit uppenbart riktade till homosexuella och jag har inte haft problem med det överhuvudtaget. Men då valde jag också själv att vara där och det var ingen som försökte köra ner någon propaganda i halsen på mig eller mina barn.

Men som sagt så anser jag också generellt att jag inte hör hemma i detta land längre. Det känns inte som en plats för mig och inte heller en plats där jag vill att mina barn ska växa upp. Jag känner noll samhörighet med den flockdjursmentalitet som råder här och utveckligen generellt har varit extremt negativ. Och det är helt ok. Vill majoriteten här ha det så, då är det så. Jag får helt enkelt göra mitt eget val då vad jag anser är bäst för mig och min familj och jag är helt säker på att det inte är i Sverige. Den livskvalitén finns inte här för mig längre.
Tråkigt att du har så jagsvaga barn att det räcker att de råkar se ett pridetåg för att de ska börja "böga loss". Jag tror Dubai är rätt val för er. Eller varför inte Ryssland eller Iran?

• Gilla
Kretikos och 9 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Tråkigt att du har så jagsvaga barn att det räcker att de råkar se ett pridetåg för att de ska börja "böga loss". Jag tror Dubai är rätt val för er. Eller varför inte Ryssland eller Iran?
Gissar på Iran för där har man även ”pli” på kvinnorna. Finns säkert ett tusental bögar som gladeligen hjälper hen att packa.

• Gilla
Ibristpaannat och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
G Greger_08 skrev:
Det jag säger är att man ser mellan fingrarna bara för det är Pride..

En del av dom saker som sker i tåget hade klassats som förargelseväckande beteende under normalfall..
Kanske, även om jag ser det som ytterst tveksamt. I år såg jag några nakna kvinnorbröst, det kan man göra på stranden också, även om det såklart uppfattas som hemskt av vissa.
G Greger_08 skrev:
Har gått förbi tåget några gånger under dom år jag bodde i stan men tyckte det inte var något för mig så det var ett tag sedan jag såg det sist då jag flyttat där ifrån..
Det behöver inte vara något för dig. Det finns mycket som inte är något för mig, utan att jag för den skull vare sig vill förbjuda det eller försöka få det till något sjukligt. Det är bara att inte åka in och titta på paraden om man inte vill se den, svårare är det inte.
G Greger_08 skrev:
Många här verkar ju tror man är värsta homofoben bara för man inte uppskattar Pride och vad det står för.
Det finns en tydlig homofobi bland en stor del av de som är kraftigt motståndare. Ser man homosexualitet som något sjukt så är man nog homofob.
Därmed inte sagt att man måste vara homofob, man kan vara generellt motståndare till mer eller mindre allt som inte är som man själv vill.
G Greger_08 skrev:
Att tvinga någon att vara med i tåget eller bära Pride symboler är helt fel enligt mig och borde vara olagligt..
Där håller jag med dig. Man kan inte tvinga någon att vara med i tåget, och det hoppas och tror jag inte har hänt. Man bör inte heller kunna tvinga någon att bära symboler, däremot att köra bussen även om det sitter regnbågsflaggor på den om man är busschaufför, annars kan man söka nytt jobb.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
G Genoveva skrev:
Det blir bara lite jobbigt om de frågar, mamma, varför har tanten på sig koppel😅
Nu är jag inte mamma, utan pappa, men jag skulle verkligen inte ha något problem om jag fick den frågan. Har man problem med den frågan som förälder så kommer man få många problem i livet. Jag tycker det är betydligt svårare att svara på frågor om varför olika länder krigar, men jag väjer inte frågorna.
G Genoveva skrev:
Så visst, då kanske barnen klarar sig men jag är rädd för en normalisering av det och jag vill absolut inte att större barn och ungdomar uppfattar det som något normalt. Är det för att inkludera dessa som PRIDE finns så tar jag definitivt avstånd. Men jag vill tro att det handlar om annat, men visst, jag kan absolut ha fel.
Du menar att risken är att en tonåring blir "en sån där" om de ser det?

Det är ett tåg där man visar att kärlek är ok, på många olika sätt. Det sker inga sexuella handlingar i tåget och det finns inga förklaringar hur olika människor har sex med varandra, det lär man sig ju på förskolan enligt AG A ... 🙄

• Gilla
  • Arg
Jumos och 9 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Din okunskap är tydlig. Det finns homosexualitet inom djurvärden också, det är inte ens särskilt ovanligt. Beror det också på brist på uppfostran och en psykisk avvikelse i uppväxten?
Djurvärlden är full av kannibalism och mördande av egna arten också. När det gäller homosexualitet hos djur finns det garanterat inte lika utbrett av denna psykiska avvikande när de väljer att spendera hela livet med samkönade.
Du pratar om apor som provar sätta på samkönade i brist på uppfostran och utbildning ja.

De provar sig fram och det kanske är bara hos mig men jag vågar påstå att vi är mer utbildade och lärda än homosexuella djur och kan konstatera att det är ett avvikande beteende.

Homosexualitet har klassats som sjukdom fler år än som "friskförklarat"

• Wow
  • Gilla
  • Arg
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag ska vara tydligare. Jag raljerade över din omöjliga position. Att barn och ungdomar redan har tillgång till mycket mer omfattande material kring sex och sexualitet än en kort titt på en Prideparad kan ge.
Så då menar du att, det finns överallt så det är bara att köra på. Som du säkert förstått så håller jag inte med.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
G Genoveva skrev:
Så då menar du att, det finns överallt så det är bara att köra på. Som du säkert förstått så håller jag inte med.
Berätta hur du konkret tänker införa ditt nymoralistiska samhälle? Hur ska få kontroll över befolkningens informationstillgång? Hur ska du trycka tillbaka dagens liberaldemokratiska samhälle?

• Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nu är jag inte mamma, utan pappa, men jag skulle verkligen inte ha något problem om jag fick den frågan. Har man problem med den frågan som förälder så kommer man få många problem i livet. Jag tycker det är betydligt svårare att svara på frågor om varför olika länder krigar, men jag väjer inte frågorna.

Du menar att risken är att en tonåring blir "en sån där" om de ser det?

Det är ett tåg där man visar att kärlek är ok, på många olika sätt. Det sker inga sexuella handlingar i tåget och det finns inga förklaringar hur olika människor har sex med varandra, det lär man sig ju på förskolan enligt AG A ... 🙄
Du kanske såg min smiley? Den nyanserar mitt inlägg. Jag väjde inte för några frågor från mina barn. Och vad frågor om varför vi krigar kommer in.....
Sedan skriver du ett påstående som du försöker mjuka upp med ett frågetecken. Nej, jag tror inte de "blir sådana" av att titta men jag tycker det är osmakligt och absolut inte underhållning. Sedan kan du läsa på vad normalisering innebär. Jag vet det redan.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Därav min plan att emigrera både familj och företag till en tryggare och mer konservativ plats
Erik JS skrev:
Men som sagt så anser jag också generellt att jag inte hör hemma i detta land längre./…/Jag känner noll samhörighet med den flockdjursmentalitet som råder här
Så du vill ha en flockdjursmentalitet. Bara en annan, mer reaktionär, flock.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 10 till
  • Laddar…
Fairlane
P Pligg85 skrev:
Djurvärlden är full av kannibalism och mördande av egna arten också.
Till skillnad från människoarten?
P Pligg85 skrev:
När det gäller homosexualitet hos djur finns det garanterat inte lika utbrett av denna psykiska avvikande när de väljer att spendera hela livet med samkönade.
Kanske inte lika vanligt, men vanligt och jo att de spenderar livet ut som samkönade, trots att det finns individer av det andra könet.
Psykiska avvikelse kallar du det, men det är nog garanterat utan någon kunskap i ämnet.
Det skulle vara intressant om något av dina barn senare kom på att de var homosexuella eller bisexuella, då får du klura på hur du misslyckats i din uppfostran eller hur de råkat ut för ett psykiskt trauma...
P Pligg85 skrev:
Du pratar om apor som provar sätta på samkönade i brist på uppfostran och utbildning ja.
Tja, brist på uppfostran och utbildning är nog vanligt inom människosläktet också.
Ser man på utbildning så tror jag generellt att toleransen är högre bland de som har en längre utbildning än bland de som saknar det.
P Pligg85 skrev:
De provar sig fram och det kanske är bara hos mig men jag vågar påstå att vi är mer utbildade och lärda än homosexuella djur och kan konstatera att det är ett avvikande beteende.
Avvikande kanske, men därmed inte nödvändigtvis dåligt. Var inte orolig, människosläktet kommer inte du ut pga detta.
P Pligg85 skrev:
Homosexualitet har klassats som sjukdom fler år än som "friskförklarat"
Ja, är det något bevis för att det var rätt?
Under en lång tid så ansågs svarta mindre intelligenta än vita och var mer djur än människor, lämpliga till slavar. Ska vi tro att det är korrekt slutsats, för att det är fört långt senare som man ändra uppfattning?

• Gilla
Jumos och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.