Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
Erik JS skrev:
För min del är Pride inget annat än en symbol för den totala dekadensen i västvärlden. Ett symtom på det totala förfallet i västeuropa, och våra samhällen ser numera ut som rena skräphögar. Därav min plan att emigrera både familj och företag till en tryggare och mer konservativ plats där vädret också är en bonus.

Pride för mig är motbjudande och degenererat, och att dra med små barn dit är rent ut sagt en form av grooming. Jag ställer mig starkt emot detta. Jag tycker det är riktigt obehagligt att se barn där ärligt talat. Jag hade tyckt exakt samma sak om det var en heterosexuell parad.

Samtidigt är det ironiskt att exakt samma vänsterorienterade grupp som driver på för dessa parader också förespråkar massinvandring från muslimska länder, där homosexualitet inte bara hatas utan ses som något som bör straffas med döden.

Så av vilken anledning arrangerar man dessa pridetåg egentligen? Jag vågar påstå att den genomsnittlige svensken inte bryr sig nämnvärt om vad två män eller kvinnor gör i sitt sovrum. Men så länge man fortsätter importera människor från kulturer som bär på dessa hotfulla attityder kommer man behöva fortsätta eskalera detta absurda spektakel - ett moment 22 av egna motsägelser.

För min egen del, gör vad ni vill, ligg med vem ni vill, intala er att ni är ett annat kön om ni känner för det, men håll denna propaganda borta från mina barn och tvinga inte mig att delta i era vänsterextrema woketåg och dekadenta kulturer.

Jag kan tillägga att det av en slump hänt att jag själv hamnat på krogar som varit uppenbart riktade till homosexuella och jag har inte haft problem med det överhuvudtaget. Men då valde jag också själv att vara där och det var ingen som försökte köra ner någon propaganda i halsen på mig eller mina barn.

Men som sagt så anser jag också generellt att jag inte hör hemma i detta land längre. Det känns inte som en plats för mig och inte heller en plats där jag vill att mina barn ska växa upp. Jag känner noll samhörighet med den flockdjursmentalitet som råder här och utveckligen generellt har varit extremt negativ. Och det är helt ok. Vill majoriteten här ha det så, då är det så. Jag får helt enkelt göra mitt eget val då vad jag anser är bäst för mig och min familj och jag är helt säker på att det inte är i Sverige. Den livskvalitén finns inte här för mig längre.
Din flytt kan knappast gå fel.

Världskulturkarta 2023 som visar länder sorterade efter traditionella vs sekulära värden och överlevnad vs självuttrycksvärden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mellansorken och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Berätta hur du konkret tänker införa ditt nymoralistiska samhälle? Hur ska få kontroll över befolkningens informationstillgång? Hur ska du trycka tillbaka dagens liberaldemokratiska samhälle?
Jag har förstått att du gärna vill ha sista ordet. "ditt nymoraliska samhälle"?! Nu tycker jag du spårar ur fullständigt. Men jag är övertygad om att mobiltelefoner i kombination med internet och unga människor kommer att resultera i mycket psykiskt och fysiskt lidande men Pandoras box är öppnad. Fast det var inte det som denna tråd handlar om.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
G Genoveva skrev:
Du kanske såg min smiley? Den nyanserar mitt inlägg. Jag väjde inte för några frågor från mina barn.
Bra så, vi är överens om att det inte är något större problem för en sund förälder alltså.
G Genoveva skrev:
Och vad frågor om varför vi krigar kommer in.....
Ja, det är en betydligt svårare fråga tycker jag, varför folk är onda istället för kärleksfulla.
G Genoveva skrev:
Sedan skriver du ett påstående som du försöker mjuka upp med ett frågetecken. Nej, jag tror inte de "blir sådana" av att titta men jag tycker det är osmakligt och absolut inte underhållning.
Bra, då behöver du inte gå och titta, enkelt. Det finns säkert en massa saker som du uppskattar som inte jag uppskattar, jag gör ingen grej av det.
G Genoveva skrev:
Sedan kan du läsa på vad normalisering innebär. Jag vet det redan.
Tja, jag tycker det är rätt normalt att man får älska vem man vill.

Många säger saker som "De flesta har nog inget problem med vad folk gör i sängen, men det behöver väl inte visas upp för folk?"
Att många tycker det är ok beror nog väldigt mycket på att vi vant oss. Det är som sagt inte så länge sen som det ansågs vara en psykisk sjukdom, vissa anser det tydligen fortfarande. Det är inte så länge sen som folk åkte för att "knacka bög", vissa gör det än idag.
Frågan är var gränsen går. Får ett homosexuellt par pussa varandra offentligt, exempelvis när de står på tågperrongen och en ska resa bort? Om det inte är ok, får heterosexuella par göra det?

Det är som sagt inte frågan om att ha sex offentligt. AG A blev arg när jag skrev att han tror att man får lära sig det i förskolan nu, men det var ju faktiskt det han skrev, "Barn i förskolan ska lära sig hur homosexuella har sex". Varken jag eller mina barn har lärt oss något om hur man har sex från förskolan, vare sig homosexuellt eller heterosexuellt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
G Genoveva skrev:
Jag har förstått att du gärna vill ha sista ordet. "ditt nymoraliska samhälle"?! Nu tycker jag du spårar ur fullständigt. Men jag är övertygad om att mobiltelefoner i kombination med internet och unga människor kommer att resultera i mycket psykiskt och fysiskt lidande men Pandoras box är öppnad. Fast det var inte det som denna tråd handlar om.
Du är ju inte nöjd med sakernas tillstånd avseende sexualmoralen och ser Pride om ett hot mot samhället. Alla världens demoner har släppts ut säger du. Låter allvarligt. Så hur vill du trycka tillbaks dem? Hur långt är du beredd att gå? Det är ju topic för tråden.

Vill du t ex förbjuda Pride? Förbjuda homosexuellt sex? Eller räcker det med att det bara straffas genom sedlighetslagar om det blir allmänt känt att akten har skett? Vad ska du göra åt internet?

Vi andra läsare av tråden har alltså ingen aning med vad vi har att göra med här. Om du bara vill beklaga dig liten över sedlighetens förfall eller om du vill stöpa om samhället i grunden. Guida oss!

• Gilla
MetteKson och 6 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Tråkigt att du har så jagsvaga barn att det räcker att de råkar se ett pridetåg för att de ska börja "böga loss". Jag tror Dubai är rätt val för er. Eller varför inte Ryssland eller Iran?
"Böga loss"! Tack för dagens första skratt. Angående Ryssland, har Putin i en utfrågning sagt att homosexualitet inte får propageras för i skolorna. -Vad vuxna människor gör i sina sovrum, däremot. Det är deras ensak och inget jag bryr mig om.
Det är väl den åsikten som cirkulerar här med. Som i många andra länder klarar sig driftiga personer säkert bra även i Ryssland, så länge man tar sedan dit man kommer. Gäller naturligtvis de flesta länder med.

Att homosexualitet är en kulturell företeelse, tror jag inte på. Det är helt enkelt ett resultat av naturens lotteri.

Här är ett avsnitt av dokumentären -så omvänds en homosexuell med prolog, samt ett oemotsägbart bevis på att generna styr. Min egen tro är att den behöver uppdateras lite.😀

Farstatjej90
G Genoveva skrev:
Jag har förstått att du gärna vill ha sista ordet. "ditt nymoraliska samhälle"?! Nu tycker jag du spårar ur fullständigt.
Det var ett missförstånd. Här är det jag som spårar ur och jag som får sista ordet! Välkommen och tack för uppmärksamheten i den här frågan!🤔

• Haha
fribygg och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Berätta hur du konkret tänker införa ditt nymoralistiska samhälle? Hur ska få kontroll över befolkningens informationstillgång? Hur ska du trycka tillbaka dagens liberaldemokratiska samhälle?
Det behövs inte göras aktivt. Kolla hur reklamen såg ut 2020 i USA och jämför med idag. Woke dör av sig själv...

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Till skillnad från människoarten?

Kanske inte lika vanligt, men vanligt och jo att de spenderar livet ut som samkönade, trots att det finns individer av det andra könet.
Psykiska avvikelse kallar du det, men det är nog garanterat utan någon kunskap i ämnet.
Det skulle vara intressant om något av dina barn senare kom på att de var homosexuella eller bisexuella, då får du klura på hur du misslyckats i din uppfostran eller hur de råkat ut för ett psykiskt trauma...

Tja, brist på uppfostran och utbildning är nog vanligt inom människosläktet också.
Ser man på utbildning så tror jag generellt att toleransen är högre bland de som har en längre utbildning än bland de som saknar det.

Avvikande kanske, men därmed inte nödvändigtvis dåligt. Var inte orolig, människosläktet kommer inte du ut pga detta.

Ja, är det något bevis för att det var rätt?
Under en lång tid så ansågs svarta mindre intelligenta än vita och var mer djur än människor, lämpliga till slavar. Ska vi tro att det är korrekt slutsats, för att det är fört långt senare som man ändra uppfattning?
När barnen växer upp får man som förälder säga till när de beter sig fel och försöka guida på vägen. Sen får man hoppas att det räcker.

Det gäller allt från att inte peta näsan i tidig ålder till att förklara och guida könstillhörighet lite längre fram och allt däremellan. Är det på väg åt fel håll får man ta vuxenansvar och vägleda.

Skulle bli oerhört besviken om barnen visar fel beteende mot för vad man guidar dem till. Sen kan det lika gärna handla om att de blir veganer, vegetarianer, homosexuell, pundare mm.

Det är aktiva val människor gör med uppfostran från vuxna som formar nästa generation.

Mikael_L
Din flytt kan knappast gå fel.

[bild]
Och den där figuren är ju lite extra intressant om man kikar på Japan och Tyskland.
Var skulle prickarna för dessa länder hamnat om vi petat in kejsarJapan och nazityskland anno 1938.

Redigerat:
Farstatjej90
Intet Intet skrev:
"Böga loss"! Tack för dagens första skratt. Angående Ryssland, har Putin i en utfrågning sagt att homosexualitet inte får propageras för i skolorna. -Vad vuxna människor gör i sina sovrum, däremot. Det är deras ensak och inget jag bryr mig om.
Det är väl den åsikten som cirkulerar här med. Som i många andra länder klarar sig driftiga personer säkert bra även i Ryssland, så länge man tar sedan dit man kommer. Gäller naturligtvis de flesta länder med.

Att homosexualitet är en kulturell företeelse, tror jag inte på. Det är helt enkelt ett resultat av naturens lotteri.

Här är ett avsnitt av dokumentären -så omvänds en homosexuell med prolog, samt ett oemotsägbart bevis på att generna styr. Min egen tro är att den behöver uppdateras lite.😀

[media]
Det är väldigt få i Sverige som har nåt problem med vem nån blir kär i, gör vad ni vill, whatever. Men att man inte vill ha "drag queens" som läser sagor för barn och sånt har INGENTING med det att göra. Man är inte homofob för att man inte gillar Pride. Det finns massor av homosexuella som inte gillar Pride-ideologin.

Sen vet jag inte varför Pride drar gränsen för vad man ska "informera" barn om just vid homosexuella... Det finns ju människor med alla möjliga avvikelser, som tänder på djur både faktiska och påhittade t.ex.
Ska inte dom också ha rätt att informera småbarn om vad dom blir sexuellt upphetsade av? Alla som egentligen är katter och tänder på My Little pony, vem ska ta tillvara på dom?
Alla ni som inte har tänkt på det innan ni borde skämmas. Inskränkta är ni allihop!

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
P Pligg85 skrev:
Skulle bli oerhört besviken om barnen visar fel beteende mot för vad man guidar dem till.
Ingen fara, det finns nog något straight-camp du kan skicka ungarna till när det är dags. Om inte så kan du ju starta ett.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det behövs inte göras aktivt. Kolla hur reklamen såg ut 2020 i USA och jämför med idag. Woke dör av sig själv...
Jag menar mer kontrollen över informationsflödet som önskades, den som ska göra Pridetågets minimala kunskapsspridning av sex och sexualitet till en relativt stor sak. All världens demoner som var frisläppta.

Censuren och kontrollen av sociala medier i USA har minskat, inte ökat. Porrproduktion och konsumtion flödar över alla bräddar. Nakenhet och sex är väl all-time high? T o m bögar driver konservativ opinion. De har inte flyttat in i garderoben utan tar istället plats där opinion traditionellt fanns mot dem.

Det här låter som en utveckling som är den rakt motsatta mot vad som önskades av @Genoveva

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag menar mer kontrollen över informationsflödet som önskades, den som ska göra Pridetågets minimala kunskapsspridning av sex och sexualitet till en relativt stor sak. All världens demoner som var frisläppta.

Censuren och kontrollen av sociala medier i USA har minskat, inte ökat. Porrproduktion och konsumtion flödar över alla bräddar. Nakenhet och sex är väl all-time high? T o m bögar driver konservativ opinion. De har inte flyttat in i garderoben utan tar istället plats där opinion traditionellt fanns mot dem.

Det här låter som en utveckling som är den rakt motsatta mot vad som önskades av @Genoveva
Jag menar mer att för några år sen var det detta med en av varje färg och funktion i varje reklam och nu får Sydney Sweeney AE:s aktie att gå upp med 20% med sina "jeans" det hade ju inte funnits på kartan 2020.
Kolla också Bud light som körde det här med den där transan och höll på att gå omkull, deras reklam är typ cowboys och det är vitare än mellanmjölk nu i reklamen. Företagen maxar vinsten, inget annat. Och nu är det detta som börjar gälla. Det har förändrats senaste åren.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Att woke går tillbaka inom reklamen beror på att folk gör val med plånboken, Bud Light och Gillettes kampanjer blev kostsamma för företagen. Men i public servicemedia har folket inte det valet och där lever woke i högönsklig välmåga. Eu har långt gående förslag att trappa upp censuren på nätet för vad de anser går emot den liberala demokratin och kallas för fake news och desinformation av de styrande i Bryssel.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ingen fara, det finns nog något straight-camp du kan skicka ungarna till när det är dags. Om inte så kan du ju starta ett.
Gör vad jag kan och blir det så fel på vägen så har jag iaf försökt.

Tar de droger får de söka sig till pundare och blir de homo får de gå på Pride. Enkelt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.