Status
Inte öppen för fler kommentarer.
G
Fairlane Fairlane skrev:
Ja det skulle det, men intresset kanske skulle vara lågt?

Du har uppenbart aldrig sett ett Pride-tåg...

Som tidigare konstaterats, så har du nog aldrig sett ett Pride-tåg.

Garanterat hade man det.

Jag, som heterosexuell man, har sett pridetåget många gånger, med mina barn. Det finns halvnakna snygga tjejer, men aldrig någonsin har jag sett någon som har sex. 100,000-tals personer går och ser tåget, många familjer med barn och det är en glad och skön stämning.
Sen finns det såklart ett antal sura gubbar (och några sura tanter) som aldrig har sett ett pride-tåg, men har en glasklar bild av hur det är.
Det jag säger är att man ser mellan fingrarna bara för det är Pride..

En del av dom saker som sker i tåget hade klassats som förargelseväckande beteende under normalfall..

Har gått förbi tåget några gånger under dom år jag bodde i stan men tyckte det inte var något för mig så det var ett tag sedan jag såg det sist då jag flyttat där ifrån..

Många här verkar ju tror man är värsta homofoben bara för man inte uppskattar Pride och vad det står för.

Att tvinga någon att vara med i tåget eller bära Pride symboler är helt fel enligt mig och borde vara olagligt..

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vi som har sett det och det lär säkert vara över 1 miljon människor genom åren har inte alls reagerat över något som skulle vara olämpligt för barn.
Kommer det ett gäng skäggiga gubbar, med läderklädsel så förstår inte barnen ändå något utan tycker mest det är jättekul som maskerad eller likande.
Det blir bara lite jobbigt om de frågar, mamma, varför har tanten på sig koppel😅 Så visst, då kanske barnen klarar sig men jag är rädd för en normalisering av det och jag vill absolut inte att större barn och ungdomar uppfattar det som något normalt. Är det för att inkludera dessa som PRIDE finns så tar jag definitivt avstånd. Men jag vill tro att det handlar om annat, men visst, jag kan absolut ha fel.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
G Genoveva skrev:
Det blir bara lite jobbigt om de frågar, mamma, varför har tanten på sig koppel😅 Så visst, då kanske barnen klarar sig men jag är rädd för en normalisering av det och jag vill absolut inte att större barn och ungdomar uppfattar det som något normalt. Är det för att inkludera dessa som PRIDE finns så tar jag definitivt avstånd. Men jag vill tro att det handlar om annat, men visst, jag kan absolut ha fel.
Det är ju ett ypperligt tillfälle att förklara att alla gillar olika och att just den delen normaliseras väl det bästa med pride.

Finns allt för många som släcker lampan och kör 5 min missionären när man har sex och vågar inte lyfta frågan om något annat för det är så man alltid gjort. Med det sagt så behöver inte alla vara bisexuella och gilla gruppsex men att alla gillar olika måste väl ända vara trevligt?

• Gilla
MetteKson och 8 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Det är ju ett ypperligt tillfälle att förklara att alla gillar olika och att just den delen normaliseras väl det bästa med pride.

Finns allt för många som släcker lampan och kör 5 min missionären när man har sex och vågar inte lyfta frågan om något annat för det är så man alltid gjort. Med det sagt så behöver inte alla vara bisexuella och gilla gruppsex men att alla gillar olika måste väl ända vara trevligt?
Håller inte med alls. Jag tycker att vissa saker väntar man med, det är inte barnvänligt. Det har inte överhuvudtaget att göra med sexuella preferenser utan vad man exponera barn och ungdomar för.

• Gilla
  • Älska
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Barn förstår sammanhang. De kan skilja på vardag och festival/show.
Det gör de inte! Och varför ska det normaliseras att det är "show" att visa detta.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
G Genoveva skrev:
Håller inte med alls. Jag tycker att vissa saker väntar man med, det är inte barnvänligt. Det har inte överhuvudtaget att göra med sexuella preferenser utan vad man exponera barn och ungdomar för.
Kanske dags att vakna upp till vad barn och ungdomar har tillgång till idag. Du vet internet!

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Maria T och 8 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:

Vi ska inte normalisera en läggning och beteende som skulle utrota vår art på en generation.

Man+Kvinna=Barn
Funkat perfekt i tusentals år.
Grundläggande drift för överlevnad.

Det ska vi nu tydligen ändra på.

Nej, det är ett spel för galleriet. Arbetsplatser har policy för att acceptera alla sexuella läggningar men det stannar på ett inramat papper i många fall för det är politiskt korrekt.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
G Genoveva skrev:
Det gör de inte!
Klart barn förstår sammanhang. Har du aldrig sett barn leka, de förstår mycket väl att de leker och att deras tankar inte är verkliga händelser.

G Genoveva skrev:
Och varför ska det normaliseras att det är "show" att visa detta.
Varför inte? Varför ska barn få gå på cirkus, se på TV-program eller filmer eller göra besök i naturen?

• Gilla
  • Arg
g.kraft och 5 till
  • Laddar…
Kanske dags att vakna upp till vad barn och ungdomar har tillgång till idag. Du vet internet!
Vilken dum kommentar. Att du drar slutsats att jag är omedveten. Du menar att för att många får se utan lämplig vuxenkontroll på nätet så skulle det försvara en normalisering? Eller menade du att pga. denna exponering så måste vi ta detta snack långt innan det gjordes förr?

• Gilla
  • Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Vi ska inte normalisera en läggning och beteende som skulle utrota vår art på en generation.

Man+Kvinna=Barn
Funkat perfekt i tusentals år.
Grundläggande drift för överlevnad.

Det ska vi nu tydligen ändra på.

Nej, det är ett spel för galleriet. Arbetsplatser har policy för att acceptera alla sexuella läggningar men det stannar på ett inramat papper i många fall för det är politiskt korrekt.
Varför skulle en kvinna med ett koppel runt halsen äventyra mänskligheten? Homosexualitet är något man föds till och är det så att alla människor på jorden blir homosexuella och inte vill skaffa barn av någon anledning så är det inte pga några bögar på ett lastbilsflak iaf.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 14 till
  • Laddar…
Klart barn förstår sammanhang. Har du aldrig sett barn leka, de förstår mycket väl att de leker och att deras tankar inte är verkliga händelser.

Varför inte? Varför ska barn få gå på cirkus, se på TV-program eller filmer eller göra besök i naturen?
Suck, du missar målet. Jag har jobbat med barn och har barn och är helt övertygad om att de många gånger inte skiljer verkligheten från leken - det beror på ålder samt andra färdigheter.

Och vad sjutton har cikusbesök att göra med dbsm-attribut?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Varför skulle en kvinna med ett koppel runt halsen äventyra mänskligheten? Homosexualitet är något man föds till och är det så att alla människor på jorden blir homosexuella och inte vill skaffa barn av någon anledning så är det inte pga några bögar på ett lastbilsflak iaf.
Mördare föds kanske också med den driften. Kan de inte få några frikort?

• Arg
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P Pligg85 skrev:
Du tycker t ex homosexuella skadar sina medmänniskor på ett sätt som är jämförbart med mördare?

• Gilla
Jumos och 6 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Det där får du nog utveckla lite till för att man som nykter skall förstå vad du syftar på.

• Gilla
Danne824 och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
G Genoveva skrev:
Suck, du missar målet. Jag har jobbat med barn och har barn och är helt övertygad om att de många gånger inte skiljer verkligheten från leken - det beror på ålder samt andra färdigheter.

Och vad sjutton har cikusbesök att göra med dbsm-attribut?
Klart det beror på åldern men det snygga är att när barn är så små att verkligheten är otydlig så förstår de inte så mycket.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.