Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
J Jansson69 skrev:
Ytterligare en som vill normalisera detta beteende.
Vad jag vill och inte vill spelar ingen roll. Jag uppmanar dig igen, beskriv de senaste tre gångerna från sommaran när du såg nakna kön i offentligheten. Ditt frånvaro av svar tolkar jag att du liksom jag inte har erfarit detta under sommaren, att detta inte är något som är en del av vardagen i Sverige 2025. Eller har jag fel, berätta då om dessa incidenter!
J Jansson69 skrev:
Det var ju det utan vi ska lita på dig och Fairlane än bilder på nyheterna och kvällstidningar😉
Jag vill att du ska tro och lita på dina egna ögon och inte blir förlamad av propaganda. All makt till dig! Ingen makt till kvällspressens click!

J Jansson69 skrev:
Vilket håll politiskt tror du de flesta i Pride lutar åt?
Det är en progressiv sexualliberal rörelse som därmed hamnar på vänstersidan av politiken. Men vad spelar det för roll?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Varför inte? De är det folkvalda styret.

Vilka skänker vi vapen till när vi skänker till Ukraina? Zelensky. Samma sak.
Men Hamas är en terroristorganisation som vill förinta Israel och döda alla judar.

Hamas representerar allt jag avskyr, obildade fundamentala militanta religösa (muslimer) med en förvrängd världsbild och noll respekt för andra än dem själva, och knappt det.

Jämför antalet Nobelpris i vetenskap mellan muslimer i världen (2 miljarder) och judar (16 miljoner).

Fysik: muslimer 1, judar 56.

Kemi: muslimer 3, judar 36.

Alla utom 1 muslim arbetade dessutom i USA, och den som inte gjorde det blev förklarad kättare och blev tvungen att fly landet.

Räknar man in alla pris (literatur och freds) blir resultatet ändå verkligt illa:

1 Nobelpris för var 126 666 000 muslim gentemot 1 Nobelpris för var 70 100 jude.

Tyvärr, Islam gör befolkningen dum och hindrar all utveckling och dom har som mål att dra ner oss till deras nivå!

• Gilla
jannebmw och 1 till
  • Laddar…
Ett folkmord begås och enligt internationell rätt finns då en skyldighet för världssamfundet att ingripa. Men som vanligt är makt rätt och så länge Usa stöder slakten kommer inget att hända. Domstolen i Haag ingriper endast mot diktatorer i maktlösa u-länder.
Sedan är det väl ingen god ide att beväpna Hamas. Vi har sett västvärlden frysa ryska tillgångar och inleda en omfattande bojkott. Där har vi satt normen för hur Israel bör bemötas.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vad jag vill och inte vill spelar ingen roll. Jag uppmanar dig igen, beskriv de senaste tre gångerna från sommaran när du såg nakna kön i offentligheten. Ditt frånvaro av svar tolkar jag att du liksom jag inte har erfarit detta under sommaren, att detta inte är något som är en del av vardagen i Sverige 2025. Eller har jag fel, berätta då om dessa incidenter!
Vad har mina tre senaste med saken att göra? Vi kan inte normalisera idioter som springer och visar kön vare sig i Pride eller annat sammanhang offentligt i centrala delar av städer och parker..
Det är något helt annat i ett omklädningsrum, hemma eller om någon skulle sola näck på något avskilt ställe..
Men att stå i en parad nee det är något stort fel och hör inte hemma i vårt samhälle..
Jag vill att du ska tro och lita på dina egna ögon och inte blir förlamad av propaganda. All makt till dig! Ingen makt till kvällspressens click!
Det gör jag, men tack för omtanken🙏
Det är en progressiv sexualliberal rörelse som därmed hamnar på vänstersidan av politiken. Men vad spelar det för roll?
Ja där är vi överens..

J Jansson69 skrev:
Vi kan inte normalisera idioter som springer och visar kön vare sig i Pride eller annat sammanhang offentligt i centrala delar av städer och parker..
Men vilka gör det? Hur ofta förekommer det? Jag har i alla fall aldrig drabbats.

• Gilla
lat och 4 till
  • Laddar…
R
T Troberg skrev:

Att jämnställa terrororganisationen hamas med Ukrainsk regering är så efterblivet att det är svårt att argumentera mot.

Och Intet gillar förstås.

Är ni helt moraliskt bankrutta?

• Gilla
  • Älska
  • Haha
jannebmw och 11 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
J Jansson69 skrev:
Vad har mina tre senaste med saken att göra? Vi kan inte normalisera idioter som springer och visar kön vare sig i Pride eller annat sammanhang offentligt i centrala delar av städer och parker..
Det är något helt annat i ett omklädningsrum, hemma eller om någon skulle sola näck på något avskilt ställe..
Men att stå i en parad nee det är något stort fel och hör inte hemma i vårt samhälle..
Det som har med saken att göra är att du har konstruerat hjärnspöken. Det finns inget samhällsproblem med folk som visar sina kön i offentligheten. Det är bara hittepå. Det är därför du inte kan redogöra från sådana personliga erfarenheter från sommaren.

Jag kan t ex redogöra från personliga erfarenheter av att någon utförde ett bombdåd och sprängde en butik i grannkvarteret i stan, jag gick till jobbet i glassplittret. Jag kan redogöra för bombdådet som brände ned min pizzeria i Sörmland. Detta är riktiga händelser jag har sett med egna ögon och som också sammanfaller med den större bilden att Sverige 2025 har problem med återkommande och rätt frekventa bombdåd. Men jag har aldrig sett folk visa sina kön i offentligheten. Det händer knappt.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
J
Det som har med saken att göra är att du har konstruerat hjärnspöken. Det finns inget samhällsproblem med folk som visar sina kön i offentligheten. Det är bara hittepå. Det är därför du inte kan redogöra från sådana personliga erfarenheter från sommaren.
Nej jag kan inte det då jag aldrig besökt Pride, men har vänner och syskon som varit där och litar mer på dom än dina historier..
Så sluta sä att jag har saker som du inte har en aning om!

Jag utesluter inte att avarter kan ha inträffat, jag har inte själv besökt den stora Pridefestivalen men passerade genom Eskilstunas motsvarighet Springpride och såg som värst några personer med mindre god klädsmak, annars verkade det vara en ganska oskyldig tillställning med musikunderhållning och lite karnevalsstämning. Däremot har hela konceptet en stark vänsterslagsida och det måste väl inom den gruppen finnas ungefär samma proportioner av politiska åsikter som inom den heterosexuella där många inte alls delar den politiska inriktningen som Priderörelsen representerar.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
T Troberg skrev:
Det stämmer ju inte ens.
Hamas vann valet i Gaza med hot. Hamas är inte särskilt populära bland ens stor del av den palestinska befolkningen.
På Västbanken däremot så har de inte vunnit något val.
T Troberg skrev:
Nej det är det inte. Vi skänker vapen till den Ukrainska armen, inte till Zelenskij. Zelenskij vann för övrigt valet legitimt.

Ukraina har mig veterligen inte attackerat Ryssland och mördat en massa civila människor. Känner du till något som vi inte gör när du jämför dem med Hamas?

• Gilla
lat och 5 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
men har vänner och syskon som varit där och litar mer på dom än dina historier..
Jag har också haft fabulerande vänner, och vet hur jobbigt det är...

• Gilla
  • Haha
  • Wow
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
J
L lat skrev:
Jag har också haft fabulerande vänner, och vet hur jobbigt det är...
Tråkigt att du har och haft sådana men nu verkar ni bara ha digitala😢

T Troberg skrev:
Min poäng är att gränskonflikt är mindre viktigt än folkmord.
Ryssarna uppfyller alla rekvisit för folkmord i Ukraina:
  • Avsikten är att utplåna folkgruppen ukrainare, de ska inlemmas i gruppen ryssar.
  • Man dödar medlemmar av gruppen.
  • Man skadar fysiskt och psykiskt medlemmar i gruppen.
  • Man förstör levnadsförhållandena för gruppen.
  • Man har drivit ned nativiteten till Europas lägsta (förhindrar barnafödande)
  • Man stjäl barn och russifierar dem.
Ryssland bedriver folkmord i Ukraina.

• Gilla
BirgitS och 6 till
  • Laddar…
Hur fan kan man gilla ovanstående men ni fattar...

• Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
J
Hur har tråden gått från Pride till ryska och israeliska övergrepp🙄

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.