45 397 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nu var det ju Intet som gjorde det. Inte jag.T Troberg skrev:
PS: Att du delar hans analys gör den inte på något vis bättre eller mer rätt. Det troligaste är väl att du är lika dålig som honom på att analysera situationen.
Ukraina har som sagt gjort framgångsrikt motstånd i många år nu, och håller som bäst på att skjuta av en betydande del av rysslands huvudsakliga inkomstkälla (oljeraff). Men det är förstås lugnt för ryssland eftersom "de är i.a.f. inte med i NATO". Men ryssland kan när som helst "ta i lite" och avsluta kriget?
Den analysen får stå för dig.
Redigerat:
Kul, nu dök gammelkommunisten Troberg upp igen.T Troberg skrev:Jag delar hans analys.
Ryssland har ett mål: Att hindra Ukraina från att gå med i NATO. Det innebär att de bara behöver hålla konflikten gående för att uppnå målet. Allt annat är bara bonus för Ryssland.
Ukraina, å andra sidan, måste för att vinna gå hela vägen till Moskva. Hittills har Ryssland inte gått in med full styrka, utan de har gjort som supermakter gör när de krigar, hanterat det med en del av sin kraft. I samma ögonblick som Ukraina börjar gå över gränsen på bred front så är det slut med det. Då kommer Ryssland att sätta in allt de har. Ukraina kan inte matcha det, speciellt inte på Rysslands hemmaplan.
Jag skulle därför mycket hellre sett att man skickat resurserna till Palestina, som är i ett mycket större behov, och där man faktiskt skulle kunna avsluta konflikten med en tillräcklig militär insats.
Men, inget av detta har med Pride på arbetsplatsen att göra, så jag fattar inte varför du drar in det i diskussionen?
Det var sannerligen ett bra tag sedan du visade upp den sidan.
Men jag förstår att åsiktsbagaget inte är så lätt att bli av med.
Jag säger inte att Ryssland kan eller inte kan avsluta kriget, jag bara konstaterar att det inte finns någon anledning för dem att avsluta det. Det viktiga är att Ukraina inte kommer att kunna slå Ryssland. Ukraina har inte kraften för att gå hela vägen till Moskva. De är inte de första att försöka.R RoAd skrev:Nu var det ju Intet som gjorde det. Inte jag.
PS: Att du delar hans analys gör den inte på något vis bättre eller mer rätt. Det troligaste är väl att du är lika dålig som honom på att analysera situationen.
Ukraina har som sagt gjort framgångsrikt motstånd i många år nu, och håller som bäst på att skjuta av en betydande del av rysslands huvudsakliga inkomstkälla (oljeraff). Men det är förstås lugnt för ryssland eftersom "de är i.a.f. inte med i NATO". Men ryssland kan när som helst "ta i lite" och avsluta kriget?
Den analysen får stå för dig.
Men, det är en gränskonflikt. Varför skickar vi materiel till den när det pågår ett folkmord, där utrustningen skulle göra en reell skillnad. Vi prioriterar fel.
Om du missat det, så stöttar jag inte Ryssland. Man kan anse att Ukraina är körda utan att för den saken skull stötta Ryssland. Det är ungefär som hur man kan tro att ens favoritlag i fotboll kommer att förlora en match, trots att man inte håller på motståndarna.Mikael_L skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 853 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 853 inlägg
Ukraina har väl inte för avsikt att gå till Moskva? De vill nog bara kasta ut ryssen ur Ukraina.T Troberg skrev:Jag säger inte att Ryssland kan eller inte kan avsluta kriget, jag bara konstaterar att det inte finns någon anledning för dem att avsluta det. Det viktiga är att Ukraina inte kommer att kunna slå Ryssland. Ukraina har inte kraften för att gå hela vägen till Moskva. De är inte de första att försöka.
Det är ingen gränskonflikt, det är ett regelrätt angrepp.T Troberg skrev:
Ska matchen inte ens spelas?T Troberg skrev:
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
Ryssland är OK med det. Som sagt, att hålla konflikten gående räcker för dem. Vill Ukraina avsluta den så måste de gå hela vägen till Moskva.Fairlane skrev:
Ett angrepp kan vara en gränskonflikt. Gjorde ryssland rätt? Naturligtvis inte, men vi har viktigare problem att lösa som just nu ignoreras.Fairlane skrev:
Min poäng är att gränskonflikt är mindre viktigt än folkmord.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 853 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 853 inlägg
Man kan faktiskt göra två saker, tro det eller ej.T Troberg skrev:Ryssland är OK med det. Som sagt, att hålla konflikten gående räcker för dem. Vill Ukraina avsluta den så måste de gå hela vägen till Moskva.
Ett angrepp kan vara en gränskonflikt. Gjorde ryssland rätt? Naturligtvis inte, men vi har viktigare problem att lösa som just nu ignoreras.
Min poäng är att gränskonflikt är mindre viktigt än folkmord.
Man kan sluta handla med Israel och fördöma den och man kan sluta att handla med Ryssland, fördöma den och skänka vapen till Ukraina.