45 383 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Prajd på jobbet blev rå antisemitism i tråden. Naturligtvis måste IDF utrota terroristerna, avväpna galningarna och få ut gisslan i Gaza. Samtliga av dessa satans mördare skall tagas till Israel och betraffas för vad de har gjort. Den dagen Israel slutar försvara sig både högteknologiskt och vildsint kommer varenda jude att få halsen avskuren à la 7 okt. Det vet alla.
Till de s k palestinierna har jag ett råd: If you can't beat'em - join'em. Gaza, som ni fick av Israel -05, skulle kunna blomstra. Men då får ni kamma er.
Till de s k palestinierna har jag ett råd: If you can't beat'em - join'em. Gaza, som ni fick av Israel -05, skulle kunna blomstra. Men då får ni kamma er.
@Troberg .
Det är så mycket galet du skriver, och så tokigt uppåt väggarna att jag kan inte ens tro att du menar eller tror det själv.
Jag antar att du bara trollar på, försöker få igång något här i tråden, och sen luta dig bakåt och garva.
Jag har inte upplevt dig så här totalt utan moralisk kompass och totalt okunnig förut, så har inte ditt konto blivit kapat så vet jag inte.
Om du nu mot all förmodan verkligen har gått så här otroligt rakt i diket, så är du antagligen bortom allt hopp, och inget fakta kan rå på dig, och är det på det viset ska jag inte trötta ut vare sig mig, dig eller andra läsare med ett sådant inlägg som nötegårdarn redan har skrivit, mitt skulle väl ändå bli ganska likt.
Det är så mycket galet du skriver, och så tokigt uppåt väggarna att jag kan inte ens tro att du menar eller tror det själv.
Jag antar att du bara trollar på, försöker få igång något här i tråden, och sen luta dig bakåt och garva.
Jag har inte upplevt dig så här totalt utan moralisk kompass och totalt okunnig förut, så har inte ditt konto blivit kapat så vet jag inte.
Om du nu mot all förmodan verkligen har gått så här otroligt rakt i diket, så är du antagligen bortom allt hopp, och inget fakta kan rå på dig, och är det på det viset ska jag inte trötta ut vare sig mig, dig eller andra läsare med ett sådant inlägg som nötegårdarn redan har skrivit, mitt skulle väl ändå bli ganska likt.
Ditt argument är alltså att alla i Israel gör militärtjänstgöring och därmed får någon slags militär grad. Det ger då Hamas rätt att gå in på exempelvis en festival och skjuta ihjäl dessa personer trots att de är obeväpnade och inte är i militär tjänst. Det är dessutom ok att våldta, tortera, och kidnappa vilken Israel som helst av samma skäl? Har jag uppfattat dig korrekt?T Troberg skrev:
Du verkar faktiskt lite dum i huvudet om du på allvar tycker att det är ett bra argument.
Eller kan det som sagt bero på att de med en fungerande moral anser att det Hamas gjort är terrorism.T Troberg skrev:
Dåså. Då kan du ju släppa det argumentet. Enskilda individer kommer alltid att bete sig illa, speciellt i krig. Det är inte satt i system eller sanktionerat från de styrande så som det är i Ryssland eller Hamas fall.T Troberg skrev:
Även judar med välfungerande moralisk kompass tar avstånd från folkmordet. I går höll Judisk Antisionistisk Allians en protestdemonstration utanför Hillelskolan i Stockholm dit en IDF-soldat var inbjuden. Israels armechef var emot att eskalera till fullskalig markinvasion utan i stället förhandla och anser att kriget var vunnet och borde avslutats för ett år sedan. En kommission inom FN har idag deklarerat att ett folkmord pågår. Både Galant och Netanyahu har gjort uttalanden som kan tolkas som uppmaning till folkmord.
Ja det finns många Israeler som är rätt klarsynta och fördömer det hela.
(Det gör även jag, utan att för den skull ställa mig det minsta på Hamas sida, de är hemska också)
Barak, tidigare PM i Israel, och försvarsstabschef, och högt dekorerad militär i Israels försvarsmakt skräder inte orden. Han anser att det Israel gör i Gaza är fullständigt vansinnigt och huvudlöst, detta är en lite kortare version av ett lite längre inslag som gick någon gång idag.
https://www.sverigesradio.se/artikel/bilderna-fran-gaza-kommer-forfolja-israel-i-generationer
(Det gör även jag, utan att för den skull ställa mig det minsta på Hamas sida, de är hemska också)
Barak, tidigare PM i Israel, och försvarsstabschef, och högt dekorerad militär i Israels försvarsmakt skräder inte orden. Han anser att det Israel gör i Gaza är fullständigt vansinnigt och huvudlöst, detta är en lite kortare version av ett lite längre inslag som gick någon gång idag.
https://www.sverigesradio.se/artikel/bilderna-fran-gaza-kommer-forfolja-israel-i-generationer
Redigerat:
Även Israels försvarschef idag, Eyal Zamir anser att det här kriget borde avslutats för ett bra tag sedan.
Och sen finns det en enorm massa Israeliska vanliga medborgare som också vill se ett slut.
Så de är absolut inte på något vis förtappade som nation, men tyvärr är det rövhattar som styr i både Israel och på Gazarremsan. Så länge det är bara idioter som styr så fortsätter det vara dåligt.
Och sen finns det en enorm massa Israeliska vanliga medborgare som också vill se ett slut.
Så de är absolut inte på något vis förtappade som nation, men tyvärr är det rövhattar som styr i både Israel och på Gazarremsan. Så länge det är bara idioter som styr så fortsätter det vara dåligt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 841 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 841 inlägg
Gäller det även de judiska bosättarterroristerna, att de galningarna ska avväpnas och straffas för vad de gjort?H hovapettson skrev:
Gå inte på berg när det finns småsten.Fairlane skrev:
Araberna har startar fem-sex krig mot Israel (och därtill avfärdat fyra-fem förslag till tvåstatslösning). De har fått storstryk varje gång. Startar man ett bråk och torskar brukar det få konsekvenser. FAFO som vi säger numer. Israel gav tillbaka Sinai och fick fred med Egypten. Så funkar det. Inte särskilt komplicerat.
Detta gäller skäggmullorna i Iran också. Bjäbba inte för länge - till slut ledsnar även den snällaste.
En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över en oljelampa. Och när hon gned den så kom naturligtvis en ande fram.
"Får jag tre önskningar nu?", frågade hon.
"Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?"
"I så fall vill jag ha fred i Mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra."
Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:
"Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år!
Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra!
Önska nåt annat."
Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:
"Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älskande man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela
tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat."
Anden var tyst en stund och suckade sedan.
"Få se den där jävla kartan igen……."
"Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?"
"I så fall vill jag ha fred i Mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra."
Önska nåt annat."
"Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älskande man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela
Osloavtalet var ett hopp om en början till fred men extremister på båda sidor gjorde allt för att skjuta det i sank, bland annat israeliska extremister som mördade Rabin.
Arafat visade sig vara ganska korrupt men fick sola sig i glansen av Nobels fredspris.
Någon fred lär inte komma under vår levnad och efter Israels krig är stora delar av arabvärlden fulla av hat mot Israel för generationer framåt. De illegala bosättarnas misshandel och fördrivning av palestinier och att utan straff ödelägga deras odlingar gör inte Israels anseende i världen bättre utan de får världen att ena sig i kampen mot Israels orättfärdiga apartheidsystem och krigsförbrytelser.
Arafat visade sig vara ganska korrupt men fick sola sig i glansen av Nobels fredspris.
Någon fred lär inte komma under vår levnad och efter Israels krig är stora delar av arabvärlden fulla av hat mot Israel för generationer framåt. De illegala bosättarnas misshandel och fördrivning av palestinier och att utan straff ödelägga deras odlingar gör inte Israels anseende i världen bättre utan de får världen att ena sig i kampen mot Israels orättfärdiga apartheidsystem och krigsförbrytelser.
Satt just och tänkte skriva historien men i den andra varianten där engelska fotbollsligans bottenlag ska vinna och fred i Mellanöstern är en lättare önskning att uppfylla.😆Mikael_L skrev:
En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över en oljelampa. Och när hon gned den så kom naturligtvis en ande fram.
Önska nåt annat."
1. I vilken skog gick denna kvinna? Varför hade hon en karta över mellanöstern med sig?Mikael_L skrev:
Önska nåt annat."
2. Anden har fel. Bråket började 625 när en jude stal en av Mohammeds favoritgetter. Inget och ingen kunde lugna killen - inte ens hans sexåriga "hustru" Aisha - så han svor att döda alla judar. Och han började ju bra s a s...
3. Beskrivningen av den kvinnans favoritman låter egentligen som vilken svensk man (under femtio kanske?) som helst. Förutom det där med sporten då. Men om hon befann sig i mellanöstern så förstår man naturligtvis - vilket också förklarar kartan. Hon fann en skog i öknen då?
Detta inlägg svarade jag på med en beskrivning av min världsuppfattning i syfte att visa att deltagarna I Prideparaden säkert kommer från många olika håll och livsöden, likt den bilklubb jag var med I.J Jansson69 skrev:
Se nedan.
Detta missuppfattade naturligtvis RoAd som alltid och fick det ånyo som alltid till Rysspropaganda. Att ens gissa sig till en utgång av en händelse är propaganda. Såvida man inte gissar som RoAd, förstås. 😁Intet skrev:
För egen del är jag bl.a. för betydligt hårdare straff och bättre allmän sjukvård samt lägre skatt för de som tjänar mycket pengar. När jag slutar jobba kan de däremot klämma till de rika utsugarna rejält så vi stackars fattigpensionärer får något att leva av.😀
Jag ogillar biståndet till Ukraina som bara förlänger elendet till det oundvikliga slutet. Jag föraktar Israels slakt av hungriga, rädda barn samt de som stödjer detta vidriga beteende.
Så demonstranter som viftar med färgglada flaggor och skanderar "-ta oss på allvar!" , är nog av samma brokiga skara som de i den bilmärkesklubb jag var med i. Där fanns alltifrån låglönearbetare till löjligt rika som förenades i ett gemensamt intresse.
Sedan försöker sig Mikael på att få billiga poäng av andra lättupprörda genom att hålla med RoAd. Tursamt nog för Mikael "ids" han inte leta fram något som stödjer RoAds hallucinationer.R RoAd skrev:
Troberg, däremot visar sig vara läskunnig och konstaterar kort ...Mikael_L skrev:
Inte så konstigt för det finns intet att se.😀 Förutom för de som tar på sig sina finaste PK-glaögon och i grupp upprepar sitt mantra tills de blir sanningar. Rena väckelsemötet, faktiskt. Kul.T Troberg skrev:
De kan du tycka. Men vinst genom upprepade strategiska reträtter är en ovanlig taktik för framgång. 2 steg bakåt och ett framåt leder oundvikligen till nederlag. Det tag bara lite längre tid kryddat med många fler dödade.R RoAd skrev:
Det är inte så konstigt. Stor slår liten. Det vet varenda skolunge.R RoAd skrev:
Riktigt. Att stor slår liten och likt Obama skall man lyssnapå båda sidor om man vill ha fred. Resten är ditt helt obegriplig fabulerande.R RoAd skrev:
NB. Hen är en han.😉
Hur ett av världens mer korrupta länders inre regeringskrets fungerar har du naturligtvis ingen aning om. Så det blir till att drömma sig till en sanning istället.Alfredo skrev:
Terrorister och modiga motståndsmän är ofta samma personer. Tänk på det.
Så, @Jansson69: jag hoppas att detta är svar nog på frågan -från pride till Putin😀.J Jansson69 skrev:
Rättning i leden och åter till Prideparader, underliv, sockervadd män, skrämda barn, skamlösa sagofarbröder och icke minst -Pride på arbetsplatsen!