44 757 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det påståendet rimmar ganska illa med ditt beteende kring rysslands angrepp och övergrepp mot och i Ukraina. Då låter det mest som om vi ska låta dem få hållas.Intet skrev:
Intet tar väldigt ofta chansen att sprida rysk propaganda i diverse trådar. Exempelvis i denna. Jag brukar ibland påpeka det.J Jansson69 skrev:
Nej.R RoAd skrev:
Nej.R RoAd skrev:
"Ibland!" 😁 Dina lögner blir inga sanningar, bara för att du upprepar dom. Förstår du verkligen inte det?
Ja just ja, det fanns ju ett första inlägg, med en fråga faktiskt.
Vem har svarat på detta, ni (vi) som skrivit på de 40 senaste sidorna?
Nej, Rote, jag tycker inte att du har fel.
Det är fel att en arbetsplats ska påbjuda en att visa upp vissa politiska, religiösa, sociala symboler eller åsikter.
Ja då förutsatt att man inte arbetar på något ganska speciellt ställe, om du nu råkar vara anställd på RFSL så tycker jag nog att det bara är att foga sig.
Är man anställd i ett politiskt parti så bör man inte protestera mot att bära någon av partiets symboler, osv
Vem har svarat på detta, ni (vi) som skrivit på de 40 senaste sidorna?
Nej, Rote, jag tycker inte att du har fel.
Det är fel att en arbetsplats ska påbjuda en att visa upp vissa politiska, religiösa, sociala symboler eller åsikter.
Ja då förutsatt att man inte arbetar på något ganska speciellt ställe, om du nu råkar vara anställd på RFSL så tycker jag nog att det bara är att foga sig.
Är man anställd i ett politiskt parti så bör man inte protestera mot att bära någon av partiets symboler, osv
Nej, det räcker gott att jag nu påpekade att du i tråden om "pride på arbetsplatsen" (som du själv påpekar) lyckades få in att vi borde sluta stödja det attackerade Ukraina för att "det ändå är lönlöst".Intet skrev:
Det är som sagt långt från första gången, och troligen inte sista, som du framför kremls talepunkter.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Intressant skillnad. I ena fallet är det Israel som är problemet som angriper Gaza och mördar oskyldiga. I det andra fallet är det bäst fel och Ukrainas fel att de försvarar sig, inte Rysslands som angriper och mördar oskyldiga.Intet skrev:
Ser du nu varför många av oss tycker du pratar för Ryssland?
Om väst inte stött Ukraina hade kriget kanske varit slut nu. Kanske hade färre dött, eller fler det vet vi inte. Ryssland avrättar ju regelbundet krigsfångar och redan tidigt i kriget lekte de prickskytte. It civilbefolkningen. Ukraina är ett fritt, demokratiskt land (med brister givetvis), som vill kämpa för att förbli fritt och inte återigen bli förtryckta av Ryssland. De vill inte bli del av en diktatur där man sänds i fängelse i många år för att man kritiserar diktaturen i Moskva. Jag ser inte riktigt att vi är personerna som ska tala om för Ukraina att de har fel, att det är bättre för dem att bli lydstat åt Ryssland, som Belarus.
Vad är det som är så hemskt med Pride? Någon lever ett annat liv än du, varför är det så hemskt? Det är lika fjantigt som de som kissar på sig av skräck för att det är ett samkönat par på film eller i TV.
Sure, det kanske inte är din grej. Lev med det, för andra så är det deras liv, den de är. Ryck på axlarna, konstatera "live and let live" och gå vidare. Hur svårt är det? På vilket sätt har det någon som helst konkret inverkan på hur du lever ditt liv?
Man kan göra analysen att Ukraina inte klarar av att slå Ryssland utan att för den sakens skull stötta Ryssland.
Skilj på analys och stöd.
Sure, det kanske inte är din grej. Lev med det, för andra så är det deras liv, den de är. Ryck på axlarna, konstatera "live and let live" och gå vidare. Hur svårt är det? På vilket sätt har det någon som helst konkret inverkan på hur du lever ditt liv?
Jag har inte sett honom försvara Ryssland.Fairlane skrev:
Man kan göra analysen att Ukraina inte klarar av att slå Ryssland utan att för den sakens skull stötta Ryssland.
Skilj på analys och stöd.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Jag ser en väldig skillnad på att kritisera den angripande och kritisera försvar.T Troberg skrev:
Om väst hade lämnat Ukraina till sitt öde så anser inte medborgarna i Ukraina att det hade varit bättre. Då tycker jag vi ska stötta dem, inte offra dem. Blir det en fred nu, under nuvarande förhållanden så har Ukraina förlorat mycket, men har är ändå ett land kvar. Med Intets tankar så hade Ukraina troligen inte funnits idag.
Att efter Ukraina under snart 4 år (eller ja, 11 år är det ju egentligen) gjort motstånd, och dessutom gjort det framgångsrikt, komma fram till att "motstånd är lönlöst" är ett rätt märklig analytiskt resultat kan jag tycka.T Troberg skrev:
Det är dock exakt detta ryssland försökt sprida sedan dag ett av sitt angrepp.
Detta är dessutom inte ett isolerat inlägg av Intet. Hen har gjort många liknande i många andra trådar.
Jag delar hans analys.R RoAd skrev:Att efter Ukraina under snart 4 år (eller ja, 11 år är det ju egentligen) gjort motstånd, och dessutom gjort det framgångsrikt, komma fram till att "motstånd är lönlöst" är ett rätt märklig analytiskt resultat kan jag tycka.
Det är dock exakt detta ryssland försökt sprida sedan dag ett av sitt angrepp.
Detta är dessutom inte ett isolerat inlägg av Intet. Hen har gjort många liknande i många andra trådar.
Ryssland har ett mål: Att hindra Ukraina från att gå med i NATO. Det innebär att de bara behöver hålla konflikten gående för att uppnå målet. Allt annat är bara bonus för Ryssland.
Ukraina, å andra sidan, måste för att vinna gå hela vägen till Moskva. Hittills har Ryssland inte gått in med full styrka, utan de har gjort som supermakter gör när de krigar, hanterat det med en del av sin kraft. I samma ögonblick som Ukraina börjar gå över gränsen på bred front så är det slut med det. Då kommer Ryssland att sätta in allt de har. Ukraina kan inte matcha det, speciellt inte på Rysslands hemmaplan.
Jag skulle därför mycket hellre sett att man skickat resurserna till Palestina, som är i ett mycket större behov, och där man faktiskt skulle kunna avsluta konflikten med en tillräcklig militär insats.
Men, inget av detta har med Pride på arbetsplatsen att göra, så jag fattar inte varför du drar in det i diskussionen?