Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
J Jansson69 skrev:
Har du något som stödjer dina siffror? Är tämligen säker på att det är många fler som visar gränslöst beteende genom att visa sina kön detta baserat på nyhetsinslag och berättelser av folk som har varit där..

Såhär skrev en av våra stora tidningar:

”Pridefestivalen har åter invaderat Stockholm. Vi kan förbereda oss på lördagens parad där en massa människor skriker ut sin sexualitet och visar mer av sina kroppar än vad många av oss efterfrågar.”
Länkarna var inte till detta, men ok.

Jag de skriker ut sin sexualitet, eller Nja, de flesta går mest, sjunger och dansar kanske, men visar med skyltar att de tycker det är ok för en man att älska en annan man eller för en kvinna att älska en annan kvinna.

I vissa fall visar man kanske mer av sin kropp än vad vissa efterfrågar, men det är nog snarare en bar överkropp på en man med ölmage än en snopp som syns.

Jag står nog fast vid att om man tror att pedofili är väldigt vanligt i Sverige (1 på 50, inte en på 50') och man är rätt att barnen får se ett kön eller ett par bara kvinnobröst så ska man hålla barnen borta från badhus och stränder.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
J Jansson69 skrev:
Upplever att det växer, bara för man deltar i Pride så är det ok att uppträda gränslöst..
Jag synar dig på denna!

Berätta om de tre senaste nakna könen som du har stött på i din vardag. Du kan begränsa dig till vad du stötte på under sommaren, en tid med mer folklig interaktion och mer hud.

(Jag tror alltså att du bluffar.)

J Jansson69 skrev:
Så du har missat både det i live, kvällstidningarnas berättelser mm..
Man kan ju undra åt vilket håll dom politiska sympatierna för deltagarna i Pride faller..
Du ska inte läsa kvällstidningar och skit på nätet. Var inte ett obildat offer! De lever på clickbait och det extrema. Deras affärsmodell är polarisering och upprördhet. De skildrar inte verkligheten. Verkligheten kan du se med dina egna ögon!

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
J
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag synar dig på denna!

Berätta om de tre senaste nakna könen som du har stött på i din vardag. Du kan begränsa dig till vad du stötte på under sommaren, en tid med mer folklig interaktion och mer hud.

(Jag tror alltså att du bluffar.)
Ytterligare en som vill normalisera detta beteende.
Märkligt beteende men du har väl inga barn kanske..
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du ska inte läsa kvällstidningar och skit på nätet. Var inte ett obildat offer!
Det var ju det utan vi ska lita på dig och Fairlane än bilder på nyheterna och kvällstidningar😉

Vilket håll politiskt tror du de flesta i Pride lutar åt?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
kvällstidningarnas berättelser mm..
Nu är ju inte just kvällstidningarna de som hålls för att vara de största sanningssägarna...

"Fula gubbar" och "gummor" har väl faktiskt blivit mindre vanliga om man ska uppfatta nyhetsflödet utanför sociala medier.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Vilket håll politiskt tror du de flesta i Pride lutar åt?
Just läder & mashocism har väl traditionellt ansetts vara lite konservativt?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Många könsfixerade här. Som uppvuxen med bastu med många deltagande, alla nakna och senare under 1980-talet då väldigt många kvinnor låg på stranden med bara bröst får jag en känning av 1910-talets prydhet.

I övrigt är försöken att koppla ihop pedofili med pride löjliga. Om något är faran störst inom familjen. Det har vi vetat sedan länge.

• Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Upplever att det växer, bara för man deltar i Pride så är det ok att uppträda gränslöst..
Så utomordentligt larvigt! Det är faktiskt inte nakenheten som är problemet, utan den nyupptäckta moralpaniken.
Hur i helvete kan en vuxen "karl" bli upprörd över en naken kropp? Helt djävla obegripligt!

J Jansson69 skrev:
Så du har missat både det i live, kvällstidningarnas berättelser mm..
Ja. Har bara köpt kvällstidningar de två gånger jag själv var med på helbild 😁.
J Jansson69 skrev:
Man kan ju undra åt vilket håll dom politiska sympatierna för deltagarna i Pride faller..
För egen del är jag bl.a. för betydligt hårdare straff och bättre allmän sjukvård samt lägre skatt för de som tjänar mycket pengar. När jag slutar jobba kan de däremot klämma till de rika utsugarna rejält så vi stackars fattigpensionärer får något att leva av.😀
Jag ogillar biståndet till Ukraina som bara förlänger elendet till det oundvikliga slutet. Jag föraktar Israels slakt av hungriga, rädda barn samt de som stödjer detta vidriga beteende.

Så demonstranter som viftar med färgglada flaggor och skanderar "-ta oss på allvar!" , är nog av samma brokiga skara som de i den bilmärkesklubb jag var med i. Där fanns alltifrån låglönearbetare till löjligt rika som förenades i ett gemensamt intresse.

• Gilla
  • Haha
Troberg och 2 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
Ja. Har bara köpt kvällstidningar de två gånger jag själv var med på helbild 😁.
Nu mer läses dessa gratis via telefon eller valfri skärm..

R
Intet Intet skrev:
Jag ogillar biståndet till Ukraina som bara förlänger elendet till det oundvikliga slutet.
Och som vanligt fick du in lite rysspropaganda.

• Älska
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Och som vanligt fick du in lite rysspropaganda.
Känn dig privilegierad. Det var bara för dig.😁

J Jansson69 skrev:
Nu mer läses dessa gratis via telefon eller valfri skärm..
Det kan man säkert. Frågan är väl -varför skall man läsa dom?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
R
Intet Intet skrev:
Känn dig privilegierad. Det var vara för dig.😁
Du kan försöka skämta bort det i vanlig ordning, men du uppvisar en ganska trasig moralisk kompass med alla dessa inlägg.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
Det kan man säkert. Frågan är väl -varför skall man läsa dom?
Nee du ska inte läsa det, bättre du läser här för här är allt så verklighetsförankrat och otroligt naivt så det kanske passar bättre?

R RoAd skrev:
Du kan försöka skämta bort det i vanlig ordning, men du uppvisar en ganska trasig moralisk kompass med alla dessa inlägg.
Att ogilla massmord. Det är min moralkompass inställd på. Din, på något annat.
Men jag anade att du som vanligt, skulle hugga direkt som en galen räv i ett hönshus.😀

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Förstår inte vad Road och Intet tjafsar om?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.