Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L lat skrev:
Ser du ofta präster i Pride parader?
Hur ska man kunna veta det?

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Från länken i #924:
"Christoffer Rahm är en av landets ledande experter på den sexuella störningen pedofili."

Det är skönt att veta att byggahus alltid har några medlemmar som alltid vet bättre än landets ledande experter. Detta gäller dessutom inom samtliga ämnesområden. Sannerligen ett imponerande forum. 👏

• Gilla
  • Älska
  • Haha
växelventil och 5 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Från länken i #924:
"Christoffer Rahm är en av landets ledande experter på den sexuella störningen pedofili."

Det är skönt att veta att byggahus alltid har några medlemmar som alltid vet bättre än landets ledande experter. Detta gäller dessutom inom samtliga ämnesområden. Sannerligen ett imponerande forum. 👏
Och det är alltid samma medlemmar också.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Det är skönt att veta att byggahus alltid har några medlemmar som alltid vet bättre än landets ledande experter. Detta gäller dessutom inom samtliga ämnesområden. Sannerligen ett imponerande forum.
Vilken barnslig auktoritetstro. Och vilket fullständigt halmgubbeangrepp.

För att veta om en auktoritet är värd att ta på allvar måste man förstås allra minst kunna förstå definitionerna dennas slutsatser vilar på.

@FG hänvisade berömvärt till DSM och ICD-11s definitioner. I ett normalt ämne skulle det räcka utmärkt, det är information nog för att man själv ska kunna läsa på och förstå vad som avses. Det här ämnet är dock inte som andra.

Att det finns olika definitioner av denna störning och att de skiljer sig vitt åt om hur många som omfattas är uppenbart. Att vi ska lita på en akademiker vars definition drar åt ena extremen i antal sjuka utan att känna till hur han definierar begreppet är mindre uppenbart.

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
FG FG skrev:
Bara nakna bröst och annan oanständig klädsel? Du får väl gå till Kinkykvarteret på Pride nästa gång så du får hela upplevelsen.

I och med att det aldrig föresvävat mig att besöka ett Prideevent så stämmer det att jag har obefintlig självupplevd erfarenhet. Men det behöver jag inte heller i och med alla bilder och filmer som läggs upp för allmän åskådan. Det är fullt tillräckligt för att jag ska bilda mig en egen uppfattning, så får andra ha sina åsikter och tycka att det är kanon och en riktig familjefest.

[bild]

[länk]

”Du får vara hur naken du vill”

[media]
Grattis, under drygt 25 år så har du hittat en man som går med snoppen framme..kanske finns det några till bland de miljoner som besökt Stockholm Pride under den tiden. Och nakna kvinnobröst också, Usch och fy!

Vad du än gör, ta aldrig med barnen till simhallen eller stranden, de kanske får se en snopp eller några nakna bröst och bli traumatiserade för livet.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Grattis, under drygt 25 år så har du hittat en man som går med snoppen framme..kanske finns det några till bland de miljoner som besökt Stockholm Pride under den tiden. Och nakna kvinnobröst också, Usch och fy!

Vad du än gör, ta aldrig med barnen till simhallen eller stranden, de kanske får se en snopp eller några nakna bröst och bli traumatiserade för livet.
Du tycker inte att det är skillnad på nakna kön i ett dusch utrymme och att se dessa mitt i stan?
Det konstiga är att skulle en person visa sitt kön publikt i centrala delar så skulle han/hon bli gripen relativt fort, men i en Pride parad anses det vara normalt inte undra på att Sverige ser ut som det gör..

Fairlane
J Jansson69 skrev:
Du tycker inte att det är skillnad på nakna kön i ett dusch utrymme och att se dessa mitt i stan?
Det konstiga är att skulle en person visa sitt kön publikt i centrala delar så skulle han bli gripen relativt fort, men i en Pride parad anses det vara normalt inte undra på att Sverige ser ut som det gör..
En viss skillnad är det, men är man så förskräckt av att se nakna bröst så är det illa, anser jag.

Det anses inte normalt under en Pride-parad, var har du fått det ifrån? En person på kanske 50000 som går i tåget. Det klassar åtminstone inte jag normalt.

Jag har väldigt svårt att se att Pride-paraden skulle vara varför det ser ut som det gör i Sverige. Ett större problem är att alla som ogillar bögar tycker det är ok att spöa upp dem. För vi ska väl dra den slutsatsen om 1 av 50000 gör det?

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
En viss skillnad är det, men är man så förskräckt av att se nakna bröst så är det illa, anser jag.
Ok, så att visa sitt kön på stan är inte så illa..
Upprepar än en gång inte konstigt att landet är i ett sluttande plan😢

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L
J Jansson69 skrev:
Sluttande uppåt då, måste du väl mena.
Det går bra i Sverige, det går bra för Sverige.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
J Jansson69 skrev:
Skrev jag verkligen det du påstår att jag skrev?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Skrev jag verkligen det du påstår att jag skrev?
Nog uppfattas detta som att du vill släta ut det, normalisera eller vad du nu anser!

”Grattis, under drygt 25 år så har du hittat en man som går med snoppen framme..kanske finns det några till bland de miljoner som besökt Stockholm Pride under den tiden. Och nakna kvinnobröst också, Usch och fy!

Vad du än gör, ta aldrig med barnen till simhallen eller stranden, de kanske får se en snopp eller några nakna bröst och bli traumatiserade för livet.”

Fairlane
Varje år får ungefär 50000 personer i tåget. Om en är naken varje år, vilket jag betvivlar, är det vanligt enligt dig?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Varje år får ungefär 50000 personer i tåget. Om en är naken varje år, vilket jag betvivlar, är det vanligt enligt dig?
Har du något som stödjer dina siffror? Är tämligen säker på att det är många fler som visar gränslöst beteende genom att visa sina kön detta baserat på nyhetsinslag och berättelser av folk som har varit där..

Såhär skrev en av våra stora tidningar:

Pridefestivalen har åter invaderat Stockholm. Vi kan förbereda oss på lördagens parad där en massa människor skriker ut sin sexualitet och visar mer av sina kroppar än vad många av oss efterfrågar.”

Claes Sörmland
J Jansson69 skrev:
Du upplever att detta är ett stort problem i Sverige 2025? Du har väl ändå inte erfarenheten att du stöter på nakna kön i din vardag? Jag gör det i alla fall inte, varken i Sörmland eller i Stockholms innerstad.

Om något så har en osvensk prydhet brett ut sig, ni minns den där debatten att tonårspojkarna började bada med kalsonger under badbyxorna (var det 10-15 år sedan?). Att det började ses som problematiskt med gemensamma omklädningsrum. Att kvinnor inte får sola topless längre som gick bra ända in på 90-talet.

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
J
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du upplever att detta är ett stort problem i Sverige 2025?
Upplever att det växer, bara för man deltar i Pride så är det ok att uppträda gränslöst..
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du har väl ändå inte erfarenheten att du stöter på nakna kön i din vardag? Jag gör det i alla fall inte, varken i Sörmland eller i Stockholms innerstad.
Så du har missat både det i live, kvällstidningarnas berättelser mm..
Man kan ju undra åt vilket håll dom politiska sympatierna för deltagarna i Pride faller..

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.