Status
Inte öppen för fler kommentarer.
TRJBerg
FG FG skrev:
Ja det är mycket möjligt att det är en minoritet. Sverige har dock omkring 200 000 personer med pedofil fallenhet och även om inte alla lever ut det så kan man tänka sig att många söker sig till Pride.
Varför skulle de söka sig till Pride?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
FG FG skrev:
Sverige har dock omkring 200 000 personer med pedofil fallenhet
Det låter som fullkomligt hittepå.

Ärligt talat vill jag inte ens googla på frågan, men att det skulle vara ett par procent av befolkningen, och då kanske 3–4 % av den manliga befolkningen måste nog kräva en oerhört bred definition.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Vad hände när "tågrunkaren" Gustav Hemming från partiet centerpedofilerna visade pitten för en 14-årig pojke på Roslagsbanan?

Ingen vet men sannolikt mörkas fallet [länk] och pedofilen Hemming belönas med ett avgångsvederlag om 90000 kr i månaden.

”Inga beslut har fattats i frågan”, svarar pressavdelningen i ett mejl

Har vi något problem med förtroende för våra politiker?
Nu är det fastställt att beloppet han får behålla blir 634969:-, en hel del mindre än de drygt 11,6 miljoner han hoppats på att få utbetalt. Det som betalats fram till lagakraftvunnen dom får han behålla då det inte anses juridiskt möjligt att kräva tillbaka dessa.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det låter som fullkomligt hittepå.

Ärligt talat vill jag inte ens googla på frågan, men att det skulle vara ett par procent av befolkningen, och då kanske 3–4 % av den manliga befolkningen måste nog kräva en oerhört bred definition.
2 % av den manliga delen av befolkningen brukar man säga är pedofiler. Sedan tillkommer kvinnliga diton.

https://www.bmj.com/content/347/bmj.f5397/rr

• Gilla
Intet
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Varför skulle de söka sig till Pride?
Det är väl härligt för dem att umgås med likasinnade på en plats där deras avvikelser är normen. Det är ändå en plats där det verkar accepterat att delta avklätt och visa upp könsorganet för omgivningen. Frågan är väl snarare varför folk tar med sig sina barn till en sådan tillställning.

Fairlane
FG FG skrev:
Det är väl härligt för dem att umgås med likasinnade på en plats där deras avvikelser är normen. Det är ändå en plats där det verkar accepterat att delta avklätt och visa upp könsorganet för omgivningen. Frågan är väl snarare varför folk tar med sig sina barn till en sådan tillställning.
Om vi antar att siffran 2% är sann, vilket jag inte tror, så samlas alla dessa på Pride?

Sen springer dess pedofiler runt och låtsas att de är homosexuella när de egentligen är pedofiler?

Jösses vilka fördomar folk har.

Jag har varit inne och sett paraden många gånger och inte sett ett enda könsorgan. Jag gissar att du. Erfarna är noll med du "vet"...

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
TRJBerg
FG FG skrev:
Kan inte se att något du skriver är sant.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
FG FG skrev:
2 % av den manliga delen av befolkningen brukar man säga är pedofiler. Sedan tillkommer kvinnliga diton.

[länk]
Tack för länklistan, artikeln som sådan kom jag dock inte åt, men gällde väl ändå inte främst prevalens.

Undantaget den här artikeln från BBC verkade det dock mest vara spekulation.

En nyckelmening:
If we use a very strict definition and say paedophilia refers only to the attraction to pre-pubescent children [then it] is probably much lower than 1%,
Och en så strikt definition av vad pedofili är tycker jag man bör hålla sig till, även om jag tycker att det är djupt problematiskt med vuxna män som jagar 15 åringar också.

Så sannolikt klart under 1 % bland män och ännu mer ovanligt bland kvinnor. Det låter sannolikare i mina öron.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om vi antar att siffran 2% är sann, vilket jag inte tror, så samlas alla dessa på Pride?

Sen springer dess pedofiler runt och låtsas att de är homosexuella när de egentligen är pedofiler?

Jösses vilka fördomar folk har.

Jag har varit inne och sett paraden många gånger och inte sett ett enda könsorgan. Jag gissar att du. Erfarna är noll med du "vet"...
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tack för länklistan, artikeln som sådan kom jag dock inte åt, men gällde väl ändå inte främst prevalens.

Undantaget den här artikeln från BBC verkade det dock mest vara spekulation.

En nyckelmening:

Och en så strikt definition av vad pedofili är tycker jag man bör hålla sig till, även om jag tycker att det är djupt problematiskt med vuxna män som jagar 15 åringar också.

Så sannolikt klart under 1 % bland män och ännu mer ovanligt bland kvinnor. Det låter sannolikare i mina öron.
Nja. Det är fortfarande så att man brukar räkna omkring 2% med DSM och ICD-11s definitioner av pedofili och kvinnor står också för en stor del av övergreppen.

Så många som hundratusen män i Sverige beräknas ha den sexuella störningen pedofili. Men det verkliga antalet pedofiler kan vara ännu högre. En betydande andel av övergreppen mot barn begås nämligen av kvinnor – som ofta undgår upptäckt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/g...ara-pedofiler-i-sverige-betydande-del-kvinnor

• Wow
TommyC
  • Laddar…
FG FG skrev:
Nu är/var väl sexuella övergrepp överrepresenterade i många länder bland präster.
Ser du ofta präster i Pride parader?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Nu är/var väl sexuella övergrepp överrepresenterade i många länder bland präster.
Ser du ofta präster i Pride parader?
Ja Svenska kyrkan tillsammans med andra kristna organisationer deltar i Pridetågen.

FG FG skrev:
Ja Svenska kyrkan tillsammans med andra kristna organisationer deltar i Pridetågen.
Men då vet du vilka de är & kan ge f.n i att uppröra dig över de andra ...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Bara nakna bröst och annan oanständig klädsel? Du får väl gå till Kinkykvarteret på Pride nästa gång så du får hela upplevelsen.

I och med att det aldrig föresvävat mig att besöka ett Prideevent så stämmer det att jag har obefintlig självupplevd erfarenhet. Men det behöver jag inte heller i och med alla bilder och filmer som läggs upp för allmän åskådan. Det är fullt tillräckligt för att jag ska bilda mig en egen uppfattning, så får andra ha sina åsikter och tycka att det är kanon och en riktig familjefest.

Person i svart uniform och högklackade stövlar står över en liggande person med rullskridskor på gatan, omgiven av publik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.qx.se/samhalle/pride/21486/du-far-vara-hur-naken-du-vill/

”Du får vara hur naken du vill”

L lat skrev:
Men då vet du vilka de är & kan ge f.n i att uppröra dig över de andra ...
Jag vet inte vad du vill komma fram till genom att dra upp kyrkan i sammanhanget. Jag är inte medlem i kyrkan heller. Som skattebetalare kan man förstås ha en åsikt om Pride i och med att man betalar för skiten. Men om du lugnar ner dig en smula och låter blodtrycket komma ner så kan du njuta av lite kvällslektyr från RFSU.

"När alla ritat färdigt lägger Lena, Paola och Mohammed som är pedagoger på förskolankroppsteckningarna bredvid varandra på golvet.

Efter lunchen är det vila i kuddrummet. Mohammed sätter på ett sagoband med PippiLångstrump och lägger sig ned för att vila med barnen. Adina får ligga på hans arm.

Några barn pillar på sina snoppar eller snippor när de vilar. De tycker att det känns mysigt.När vilan är slut och barnen ska leka går Mohammed ut ur rummet för att ta sig en koppkaffe."

FG FG skrev:
Det är fortfarande så att man brukar räkna omkring 2% med DSM och ICD-11s definitioner av pedofili
De begreppen säger mig tyvärr ingenting och som jag skrivit tidigare är det här inte ett ämne jag är villig att googla på för att lära mig mer om.

Så vill du diskutera saken måste du tyvärr tala klarspråk.
FG FG skrev:
kvinnor står också för en stor del av övergreppen.
Det tror jag inte på.
FG FG skrev:
Så många som hundratusen män i Sverige beräknas ha den sexuella störningen pedofili.
Utifrån att det är två procent ja. Det är enkel matematik. Min poäng är att definitionen av pedofili verkar vara väldigt bred om man kommer fram till sådana siffror.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.