Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
Du får gärna sammanfatta den 55 minuter långa filmen. Vad får vi se? Får vi se något som stödjer "Barn i förskolan ska lära sig hur homosexuella har sex. "

Uttalandet "ska lära sig" tyder på att det står inskrivet i läroplanen. Hur homosexuella har sex betyder ju inte "det finns män som gillar män och kvinnor som gillar kvinnor" utan mer konkret hur de har sex. Det tror jag inte ett dugg på.

Om man väljer att tala om hur ett barn blir till så gör man det knappast i detaljer hur män och kvinna har sex med varandra. Om man tycker det är bra överhuvudtaget eller inte kan man såklart ha olika åsikter om, men påståendet från Ag A är alltså "Barn i förskolan ska lära sig hur homosexuella har sex."
8 min och 20 sekunder in är det ett inslag om böcker. Var och en får väl bilda sig en egen åsikt om det är lämplig litteratur för barn.

Vid 8:59 visar filmen att det finns spermier i röven. Jaha, hur kom dom dit då? Det framgår inte. 🤔
En bild från en bok som visar människokroppar med text som markerar var ägg och spermier kan finnas, baserat på innehållet i dokumentären.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
hovapettson
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fast vilket stöd har du för att de blandar in barn i sin sexualitet? Bögar är överrepresenterade bland frisörer också, det innebär inte att de får sexuell njutning av att klippa någon.
Vet du överhuvudtaget vad jag pratar om? Om en bögfrisör prompt skulle ha med, och visa upp sin partner, samt tala om deras kärleksliv. Varje gång han skulle klippa ett barn, så skulle varningsklockorna ringa.
Om Bertil 39år, jobbar som förskolelärare och tycker om att jobba med barn. Då ser jag inga konstigheter i att han även finner nöje i att läsa för barn. Vad sen Bertil gör, eller klär ut sig till på sin fritid struntar jag blankt i.
MEN, när riksdagsledamoten "Jörgen", som aldrig annars arbetar med barn. Bara kan/vill göra det när han är utklädd till ett luder, då är det faanimig något som är fel.
Tänk efter själv. Vad hade hänt om en kvinnlig förskolelärare, hade kommit klädd och uppsminkad på det viset. Hon hade blivit anmäld för sexuellt ofredande eller dylikt.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vad hände när "tågrunkaren" Gustav Hemming från partiet centerpedofilerna visade pitten för en 14-årig pojke på Roslagsbanan?

Ingen vet men sannolikt mörkas fallet https://www.mitti.se/nyheter/aklaga...ojer-inte-alltfor-lange-6.3.269206.950a3b7292 och pedofilen Hemming belönas med ett avgångsvederlag om 90000 kr i månaden.

”Inga beslut har fattats i frågan”, svarar pressavdelningen i ett mejl

Har vi något problem med förtroende för våra politiker?

• Gilla
jawen
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Vad hände när "tågrunkaren" Gustav Hemming från partiet centerpedofilerna visade pitten för en 14-årig pojke på Roslagsbanan?
Han tvingades avgå.
T TommyC skrev:
pedofilen Hemming belönas med ett avgångsvederlag om 90000 kr i månaden.
Ja, det är osmakligt, men det är vad som sker när folk tvingas avgå. Ytterst sällan får de sparken och blir fråntagna eventuell rätt till uppsägningslön eller avgångsvederlag.
T TommyC skrev:
Vad skulle det vara? Jag har generellt lågt förtroende för politiker men ser det inte som ett problem.

A AG A skrev:
Vet du överhuvudtaget vad jag pratar om?
Svårt att säga, men jag har läst allt du dkrivit i tråden.
A AG A skrev:
Om en bögfrisör prompt skulle ha med, och visa upp sin partner, samt tala om deras kärleksliv. Varje gång han skulle klippa ett barn, så skulle varningsklockorna ringa.
Det är en premiss som inte finns i frågan om ifall män i drag ska få läsa sagor för barn, så det är förstås lika irrelevant för en frisör.
A AG A skrev:
Om Bertil 39år, jobbar som förskolelärare och tycker om att jobba med barn. Då ser jag inga konstigheter i att han även finner nöje i att läsa för barn. Vad sen Bertil gör, eller klär ut sig till på sin fritid struntar jag blankt i.
MEN, när riksdagsledamoten "Jörgen", som aldrig annars arbetar med barn. Bara kan/vill göra det när han är utklädd till ett luder, då är det faanimig något som är fel.
Jag skulle nog tyvärr vara mer orolig för Bertil än för Jörgen. Det är säkert orättvist mot Bertil, men statistiskt sett misstänker jag att han är den största risken för barnen. Om risken är så stor att den behöver/går att motverka med regler om ensamarbete osv. vet jag inte.

Jag kan inte påstå att jag förstår mig på det här konceptet med dragqueens som läser sagor, men som samhälleligt problem betraktar jag det som trams.
A AG A skrev:
Tänk efter själv. Vad hade hänt om en kvinnlig förskolelärare, hade kommit klädd och uppsminkad på det viset. Hon hade blivit anmäld för sexuellt ofredande eller dylikt.
Nej, det hade hon inte. Däremot hade de flesta lyft på ögonbrynen över att hon så extremt var tvungen att manifestera sin kvinnlighet på jobbet. De flesta hade nog mer tyckt synd om henne än något annat.

• Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:

Ingen vet men sannolikt mörkas fallet [länk] och pedofilen Hemming belönas med ett avgångsvederlag om 90000 kr i månaden.

Han lär vara ute i kylan ett bra tag men blir nog insläppt i gemenskapen om något år.
Minns turerna kring Fredrik Federley och hans alter ego Ursula.
Han levde även med en man dömd för sexualbrott mot barn. I ett normalt parti hade han varit lika rökt som en välrökt böckling men inte i Centerpartiet. Numera är han väl distrikts politiker men om något år är han nog tillbaka i rampljuset.

• Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
T TommyC skrev:

Ingen vet men sannolikt mörkas fallet [länk] och pedofilen Hemming belönas med ett avgångsvederlag om 90000 kr i månaden.

Han är dömd och får inte längre något något avgångsvederlag, efter som fallit.

Googlar man hans namn får man snabbt en länk till svt med de uppgifterna, är det verkligen att mörka?

Artikeln du länkade till är från Januari, det har hänt saker sen dess.

• Gilla
Danne824 och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
A AG A skrev:
Vet du överhuvudtaget vad jag pratar om? Om en bögfrisör prompt skulle ha med, och visa upp sin partner, samt tala om deras kärleksliv. Varje gång han skulle klippa ett barn, så skulle varningsklockorna ringa.
Frågan är om du själv vet vad du talar om, det verkar inte så. Personen i fråga läser sagor, inget annat. Person pratar vare sig om sitt kärleksliv eller sitt sexliv.

Jag noterar för övrigt att du inte besvarar frågan om förskolan, så jag antar att du vet att du hade fel och inte vågar erkänna det.

• Gilla
Danne824 och 4 till
  • Laddar…
FG FG skrev:
Det beror väl på vilken förskola man skickar barnen till. Ska man överhuvudtaget ha sexualundervisning för barn på förskolor? Uppenbarligen tycker folk olika i den frågan.

[media]
Har man överhuvudtaget sexualundervisning för barn i förskolan?
Eller är det bara ett sånt där icke-problem som "vissa" partier älskar att göra en fråga av.

• Gilla
Danne824 och 3 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Har man överhuvudtaget sexualundervisning för barn i förskolan?
Eller är det bara ett sånt där icke-problem som "vissa" partier älskar att göra en fråga av.
RFSL har under åren fått betydande bidrag från Allmänna Arvsfonden för att bekosta sin fritidsgård och ta fram normkritiskt studiematerial om sexualitet riktat till barn och ungdomar. Kommer ihåg att ämnet diskuterades livligt på Flashback då det begav sig.

BirgitS
B Bitterhetsakademin skrev:
RFSL har under åren fått betydande bidrag från Allmänna Arvsfonden för att bekosta sin fritidsgård och ta fram normkritiskt studiematerial om sexualitet riktat till barn och ungdomar. Kommer ihåg att ämnet diskuterades livligt på Flashback då det begav sig.
Och i det ingick det att undervisa förskolebarn i hur homosexuella har sex eller hur heterosexuella har det eller vad?

• Gilla
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Ok, så vi ska förbjuda & uppröras för att 1 (EN) fritidsgård (alltså inte förskola) i Sverige eventuellt använder/kommer använda "normkritiskt" material?

Lite att skjuta över målet?

• Gilla
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Ok, så vi ska förbjuda & uppröras för att 1 (EN) fritidsgård (alltså inte förskola) i Sverige eventuellt använder/kommer använda "normkritiskt" material?

Lite att skjuta över målet?
Lägger man kostnader på att ta fram trycksaker är det knappast för att använda på ett ställe men jag har inte satt mig in i vilken omfattning materialet används. Det är också intressant att normkritiken har sin grund i de subversiva teorier som togs fram av Frankfurtskolans filosofer.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Den nyligen återvalde amerikanske presidenten (D J Trump) är en inflytelserik man och är modernt, skönt normkritisk mot normkritiken och lär ha sagt att det finns två kön (hona/hane).
Det finns några biologer som håller med honom på den punkten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.