Status
Inte öppen för fler kommentarer.
L lat skrev:
Och det vet du att dessa sagoberättare får?
Kan du förklara hur du vet det?
Vad hade de annars haft för samröre med HBTQ? HBTQ handlar om sexuella olika/annorlunda sexulla läggningar/böjelser!

Claes Sörmland
A AG A skrev:
Hade jag vetat att Manne fick utlopp för sina sexuella böjelser genom att klä ut sig till Clown, och göra program för barn. Då kan du ge dig sjutton på att jag tyckt att det var lika illa!
Det är här du hamnar fel i tanken. Bögar som klär ut sig som drugor, alltså en sorts clownig variant av kvinnor tänder som regel inte sexuellt på det. Det har inte med deras sexdrift att göra. De gillar typiskt sett stadiga män. Det är en teatersubkultur inom bögkulturen, inte ett uttryck för sexuell drift. Det är dessa du har sett i media på biblioteken läsa sagor för barn. Det är alltså en teatersubkultur som läser sagor för barn, precis som clownen Manne. Sen är det ju en grov, folklig och mycket manlig subkultur.

Sen finns det andra män de som lite slarvigt kallas för "trans". Mycket grovt kan de delas upp i två grupper, de som tänder sexuellt på att klä sig i kvinnokläder. Det finns alltså en sexuell drift inblandad i det, det är en fetisch. De kan t ex vara straighta män som tänder på detta och det kan vara bögar som tänder på kvinnokläderna, eller bisexuella. Till detta den andra halvan transmän som har en mer komplex psykologisk situation där man upplever sig vara född i fel kropp, att man är verkligt transsexuell med ett psyke av en kvinna i en mans kropp.

• Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Hade du själv varit trygg med att lämna dina små barn, i knät på en dömd pedofil, utklädd till nallebjörn.
Ja, kunskapen om en person fäller till stor del avgörandet!
Och hur många av dessa är dömda?

Tre, en, ingen?

• Gilla
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Vad hade de annars haft för samröre med HBTQ? HBTQ handlar om sexuella olika/annorlunda sexulla läggningar/böjelser!
A AG A skrev:
n den absoluta droppen, var/är att de nu måste dra in barnen i sin sexualitet. Barn i förskolan ska lära sig hur homosexuella har sex. De ska lära sig att alla har rätt att byta kön, eller inte vara något kön alls. Barnen ska sitta lyssna på sagor, så att äckliga gubbar ska få utlopp för sin sexualitet.
Ah, så övriga kvinnor & män som är heterosexuella, som du tex, lever då ut sin sexualitet när de berättar tex godnattsagor för sina barn. Låter som pedofilin är starkt utbredd även i ditt grannskap...

Du har fortfarande inte underbyggt dina påståenden med nåt som ens avlägset påminner om fakta, utan allt påminner bara om unika fördomar!

• Gilla
  • Haha
Danne824 och 3 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Hade du själv varit trygg med att lämna dina små barn, i knät på en dömd pedofil, utklädd till nallebjörn.
Ja, kunskapen om en person fäller till stor del avgörandet!
Nej det hade jag inte gjort.
Faktum är att jag nog inte varit trygg om jag lämnat mina barn ensamma med dig heller...

Med de fördomar du framför så vete f.n vad du skulle kunna göra...

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
L lat skrev:
Jag måste säga att det här är tungt!
Men jag hänger inte riktigt med i om det är ett rent filosofiskt resonemang eller vad det egentligen är du försöker säga.
Nu var det en replik på Mikaels fråga i en diskussion Fairlane å ja hade för ett tag sedan. Gör inte skäl för ditt alias - du får väl kolla tråden om du är nyfiken. 😉

L lat skrev:
Med de fördomar du framför så vete f.n vad du skulle kunna göra...
Fördomar och sexuella drifter är väl inte ens i närheten av varandra? Pedofili är en störning i sexuella präglingen hos vissa. (Konstigt att den finns eftersom man troligen slog ihjäl sådana historiskt...)

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ja, det är inte bara Nötegårdsgubben som förlorar läsförmågan när jag framför en tanke som inte passar läsarens världsbild
Det är ändå konstigt att varje gång jag lägger ut texten i ett svar till dig och ”missförstår” så slutar du svara i sak. Jag ser två rimliga förklaringar till det: antingen att jag inte är värd att ödsla tid på (en väg jag själv ofta väljer när jag tycker att någon varken verkar förstå eller gå att förklara saken för och vidare svar inte har något generellt värde) eller att det alls inte rör sig om något missförstånd, utan du vet att du för ett ohållbart argument och letar vidare efter ett mjukare mål.

Vad som är mest troligt lämnar jag åt andra att bedöma.

• Gilla
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Och hur många av dessa är dömda?

Tre, en, ingen?
Alla gäddor finns listade på Dumpen.se
Troligen statistik över domstolsutslag också.

- Den här rättegångssalen är full av stora, röda blemmor. Vad har hänt?
- Inget ovanligt - den har fått domstolsutslag.

• Haha
jawen
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Aj. Glömde Jag den lilla bagatellen😀?

Ursäkta. Här är den.😀
[media]
Då får du en bonuslänk för besväret.
[media]
Så där ja. Det tog ett tag men nu har jag hunnit med dessa. Eller större delen i alla fall.
Dock är det lite antiklimax för mig tyvärr. Det jag hörde var de gamla vanliga argumenten som ofta framförs av de som inte har riktigt samma världssyn som jag har.

- Vi måste sätta oss in i Rysslands situation.
- Vi måste lyssna på, och förstå och respektera Rysslands synpunkter.
- Utvidgningen av NATO innebär en säkerhetsrisk för Ryssland.
- Retoriken från Väst är krigshetsande
- Ryssland har historiska skäl att bevaka intressen i Ukraina.
- Kriget är ett proxy-krig mellan NATO och Ryssland
- Ukraina har redan förlorat kriget, endast Europa och USA driver på antalet döda i Ukraina just nu.

Speciellt historiska skäl tas upp ofta. Problemet är att ingen verkar tycka att t ex Königsberg ska återlämnas. Snarare tvärtom, det tas upp en fråga om när NATO meddelade att de kunde slå ut och ockupera Kaliningrad på timmar om de ville. Det skulle alltså då vara krigshetsande retorik.

Mer av liknande diskussioner hela tiden.
Som du själv sagt flera gånger så är inte världen svart och vit. Det finns många gråzoner. Men i det här fallet är det ganska enkelt för mig.

En part för anfallskrig.
En part för försvarskrig.

Jag har ännu inte hört någon anledning som legitimerar Rysslands invasion.

• Gilla
  • Älska
TommyC och 8 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Så där ja. Det tog ett tag men nu har jag hunnit med dessa. Eller större delen i alla fall.
Dock är det lite antiklimax för mig tyvärr. Det jag hörde var de gamla vanliga argumenten som ofta framförs av de som inte har riktigt samma världssyn som jag har.

- Vi måste sätta oss in i Rysslands situation.
- Vi måste lyssna på, och förstå och respektera Rysslands synpunkter.
- Utvidgningen av NATO innebär en säkerhetsrisk för Ryssland.
- Retoriken från Väst är krigshetsande
- Ryssland har historiska skäl att bevaka intressen i Ukraina.
- Kriget är ett proxy-krig mellan NATO och Ryssland
- Ukraina har redan förlorat kriget, endast Europa och USA driver på antalet döda i Ukraina just nu.

Speciellt historiska skäl tas upp ofta. Problemet är att ingen verkar tycka att t ex Königsberg ska återlämnas. Snarare tvärtom, det tas upp en fråga om när NATO meddelade att de kunde slå ut och ockupera Kaliningrad på timmar om de ville. Det skulle alltså då vara krigshetsande retorik.

Mer av liknande diskussioner hela tiden.
Som du själv sagt flera gånger så är inte världen svart och vit. Det finns många gråzoner. Men i det här fallet är det ganska enkelt för mig.

En part för anfallskrig.
En part för försvarskrig.

Jag har ännu inte hört någon anledning som legitimerar Rysslands invasion.
Går man tillbaka till 2014 hade även svenska mainstreammedia en relativt kritisk bild av Ukraina med flera reportage om den Högra Sektorn och deras mörkbruna ursprung. Det skrevs mycket om Ukrainska bombningar av civila bostadsområden och den kritik den mötte från Amnesty International.
Vidare skildrades hur anhängare av Högra Sektorn brände Fackföreningarnas Hus i Odessa med femtiotal döda som följd och därpå stark radikalisering bland den ryska minoriteten. Innan dess hade en minoritet av dessa varit ryssvänliga. Självklart rättfärdigar det inte Rysslands agerande men inget händer i ett vakuum och världen är sällan svartvit.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Går man tillbaka till 2014 hade även svenska mainstreammedia en relativt kritisk bild av Ukraina med flera reportage om den Högra Sektorn och deras mörkbruna ursprung. Det skrevs mycket om Ukrainska bombningar av civila bostadsområden och den kritik den mötte från Amnesty International.
Vidare skildrades hur anhängare av Högra Sektorn brände Fackföreningarnas Hus i Odessa med femtiotal döda som följd och därpå stark radikalisering bland den ryska minoriteten. Innan dess hade en minoritet av dessa varit ryssvänliga. Självklart rättfärdigar det inte Rysslands agerande men inget händer i ett vakuum och världen är sällan svartvit.
Jag håller med dig här, inget händer i ett vakuum. Problemet jag har är att läget i ett land måste hanteras av medborgarna i landet i första hand. Om militära stormakter alltid ska ha möjligheten att invadera andra länder baserat på hur de anser att den inhemska politiken i landet förs, eller hur situationen för befolkningsminoriteter ser ut, kommer vi alltid ha pågående militära konflikter runt om liknande Vietnamkriget, Afghanistan och Tibet.

Vad säger att Ryssland inte tycker att den politiska och affärsmässiga situationen i Östersjöområdet inte är tillfyllest för dem. Baltstaterna ligger pyrt till. Tur att de då är med i NATO och kanske kan aktivera artikel 5.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Alla gäddor finns listade på Dumpen.se
Troligen statistik över domstolsutslag också.
Och hur många av dem läser sagor i drag? Det låter på dig som att det är många, så var är din statistik?

• Gilla
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Lägg er energi på tränare inom barn- och ungdomsidrotten. Där hittar man historiskt pedofilerna som begår övergrepp på andras barn. Män som reser eller åker på idrottsläger med barn- och ungdomar.

Just övergreppen i biblioteksmiljö kan man släppa oron för.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.