45 403 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 182 inlägg
Även det här är alltså efter att Ryssland inlett sitt anfallskrig. Att media var kass redan då förändringar dock ingenting i sak.B Bitterhetsakademin skrev:
Även här har du kronologin fel. Krim invaderades i februari och kriget i Donbas inleddes i april. Kravallerna i Odessa var en del i samma mönster, upplopp frammanade och påhejade av Ryssland snarare än av ukrainska högerextrema. Kravallerna började inte heller med brännandet av de flyende ryssympatisörerna, utan kulminerade med detta.B Bitterhetsakademin skrev:Vidare skildrades hur anhängare av Högra Sektorn brände Fackföreningarnas Hus i Odessa med femtiotal döda som följd och därpå stark radikalisering bland den ryska minoriteten. Innan dess hade en minoritet av dessa varit ryssvänliga. Självklart rättfärdigar det inte Rysslands agerande men inget händer i ett vakuum och världen är sällan svartvit.
Att ukrainarna är nazister är för övrigt närmast en rysk trop som i bästa fall (ur deras perspektiv) grumlar tanken om vem som gör och är vad.
L lat skrev:
Jag tycker att du missbrukar ordet "fördomar",& vad menar du att @lat "skulle kunna göra" med ditt barn?L lat skrev:
Svenskans ord & betydelser missbrukas bara mer & mer med åren, & tillslut kommer alla diskussioner "vara tjafs" för att tolkningen av ordet har glidit ifrån den ursprungliga betydelsen.
Och utan ett "stabilt språk", så kommer det garanterat att "gå utför"....för alla
Är du så in i helvete dum, så du inte ser skillnad, så förstör jag att du är naiv nog att tro vad faan som helst.L lat skrev:
Vilken normalt funtad människa som helst fattar att man inte lämnar sim unge med en vilt främmande människa. Men det värsta är, om en gubbe klär ut sig till prostituerad primadonna, "så kan han omöjligvis ha några hemska sexuella tankar".
Det verkar som om diskussionen om transvestism rör något djupt trauma hos dig.A AG A skrev:Är du så in i helvete dum, så du inte ser skillnad, så förstör jag att du är naiv nog att tro vad faan som helst.
Vilken normalt funtad människa som helst fattar att man inte lämnar sim unge med en vilt främmande människa. Men det värsta är, om en gubbe klär ut sig till prostituerad primadonna, "så kan han omöjligvis ha några hemska sexuella tankar".
Har du försökt att prata med någon om det?
Jag vill förtydliga att jag inte menar att flertalet ukrainare är nazister men det är ett obestridligt faktum att anhängarna av Högra Sektorn är det. I Wikipedia artikeln skildras partiets uppkomst, och det är ingen munter läsning.Nötegårdsgubben skrev:
Även det här är alltså efter att Ryssland inlett sitt anfallskrig. Att media var kass redan då förändringar dock ingenting i sak.
Även här har du kronologin fel. Krim invaderades i februari och kriget i Donbas inleddes i april. Kravallerna i Odessa var en del i samma mönster, upplopp frammanade och påhejade av Ryssland snarare än av ukrainska högerextrema. Kravallerna började inte heller med brännandet av de flyende ryssympatisörerna, utan kulminerade med detta.
Att ukrainarna är nazister är för övrigt närmast en rysk trop som i bästa fall (ur deras perspektiv) grumlar tanken om vem som gör och är vad.
För att du har minsann frågat dem, och då sa de det?Claes Sörmland skrev:
Det är här du hamnar fel i tanken. Bögar som klär ut sig som drugor, alltså en sorts clownig variant av kvinnor tänder som regel inte sexuellt på det. Det har inte med deras sexdrift att göra. De gillar typiskt sett stadiga män. Det är en teatersubkultur inom bögkulturen, inte ett uttryck för sexuell drift. Det är dessa du har sett i media på biblioteken läsa sagor för barn. Det är alltså en teatersubkultur som läser sagor för barn, precis som clownen Manne. Sen är det ju en grov, folklig och mycket manlig subkultur.
Sen finns det andra män de som lite slarvigt kallas för "trans". Mycket grovt kan de delas upp i två grupper, de som tänder sexuellt på att klä sig i kvinnokläder. Det finns alltså en sexuell drift inblandad i det, det är en fetisch. De kan t ex vara straighta män som tänder på detta och det kan vara bögar som tänder på kvinnokläderna, eller bisexuella. Till detta den andra halvan transmän som har en mer komplex psykologisk situation där man upplever sig vara född i fel kropp, att man är verkligt transsexuell med ett psyke av en kvinna i en mans kropp.
Om du läst vad jag skrivit, så hade du förstått att detta inte handlar om transvestiter. Just transvestism, som sådant, är väl något av det mest harmlösa. Detta handlar om Dragqueens, som i övrigt, också är tämligen harmlöst. MEN, när de promt ska blanda in barn i sin sexualitet...då blir jag jävligt förbannad.kashieda skrev:
Skogsägare
· 23 182 inlägg
Absolut. Liksom det är känt att det finns mer nazister i Ryssland än i Ukraina. I Ukraina fick extremhögern dryga 2 % i senaste valet.B Bitterhetsakademin skrev:
Att dessa slogs med rysstödda grupper och ryska infiltratörer 2014 är iofs. sant i sig, men utan en bredare kontext blir det faktumet meningslöst, då det som sagt var en reaktion på ryska femtekolonnare.
Skogsägare
· 23 182 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 854 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 854 inlägg
@AG A
Du läser uppenbart tråden och skriver också. Du påstod tidigare att barn skulle få lära sig på förskolan hur homosexuella har sex. Du har fått frågor om det som du antingen missar eller ignorerat, så hur ligger det egentligen till med ditt påstående?
Är det:
Du läser uppenbart tråden och skriver också. Du påstod tidigare att barn skulle få lära sig på förskolan hur homosexuella har sex. Du har fått frågor om det som du antingen missar eller ignorerat, så hur ligger det egentligen till med ditt påstående?
Är det:
- Jag hatar homosexualitet så jag ljög vilt
- Någon sa det till mig och jag ifrågasatte inte orimligheten i det utan förde det bara vidare
- Jag vet något som ingen annan vet och jag tänker inte visa att jag har rätt
Och gruppen heter inte Pet Shop Boys av en slump om man säger så om vi ska tala om överrepresentation...Nötegårdsgubben skrev:
Det beror väl på vilken förskola man skickar barnen till. Ska man överhuvudtaget ha sexualundervisning för barn på förskolor? Uppenbarligen tycker folk olika i den frågan.Fairlane skrev:
@AG A
Är det:
- Jag hatar homosexualitet så jag ljög vilt
- Någon sa det till mig och jag ifrågasatte inte orimligheten i det utan förde det bara vidare
- Jag vet något som ingen annan vet och jag tänker inte visa att jag har rätt
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 854 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 854 inlägg
Du får gärna sammanfatta den 55 minuter långa filmen. Vad får vi se? Får vi se något som stödjer "Barn i förskolan ska lära sig hur homosexuella har sex. "FG skrev:
Uttalandet "ska lära sig" tyder på att det står inskrivet i läroplanen. Hur homosexuella har sex betyder ju inte "det finns män som gillar män och kvinnor som gillar kvinnor" utan mer konkret hur de har sex. Det tror jag inte ett dugg på.
Om man väljer att tala om hur ett barn blir till så gör man det knappast i detaljer hur män och kvinna har sex med varandra. Om man tycker det är bra överhuvudtaget eller inte kan man såklart ha olika åsikter om, men påståendet från Ag A är alltså "Barn i förskolan ska lära sig hur homosexuella har sex."