Status
Inte öppen för fler kommentarer.
B Bitterhetsakademin skrev:
De finns grader i helvetet men flera av länderna du räknar upp är knappast några föredömen, se bara på deras behandling av afrikanska och asiatiska gästarbetare som lever under slavliknande förhållanden fråntagna sina pass och mycket brutala behandlade.
Danne824, Road & Fairlane är riktigt präktiga "godhetsknarkare", duktigare än bror duktig själv.
Dom pekar gärna med fingret OMEDELBART om inte ALLT som nämns (av andra/en del andra) styrks med källa, & källan MÅSTE också "passa deras" agenda.

Själva kommer dom typ ALDRIG med nått "referensmaterial" till detaljer som ni nämner, & era inlägg överlag tillför oftast inte något till tråden, mer att ni blir "skrivglad" när det går att "hacka" på folk.
Ryggdunkare av en helt "egen dimension" är dom...lite som skolgänget som gillar att mobba andra.

För dom verkar man inte FÅ tycka vad man själv vill, & säger man att muslimer är ett problem i Europa så berättar dom om 2-3 " felfria" muslimer som ni minsann träffat eller "läst om".

Tror dom på riktigt, att inte muslimer själva överlag är bra mycket mer "rasistiska" än gemene nordbo?
Dem verkar heller inte så livserfarna & har nog inte vart i "skarpt läge" ute efter skymning i Europas städer, men SNACKA kan dom....Dom vet minsann allt om muslimer!

Sedan om någon av oss skulle påtala, att typ ALLA Europas politiska partier "som är emot immigration" bara ökar & ökar, .....Så har dom nog en bortförklaring på det också

• Gilla
hovapettson och 2 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
För att återgå till TS inlägg
kan man vägra att bära exempelvis en regnbågspin och hävda att det är en politisk manifestation?

Nej, anser jag.

Pride är idag inte en partipolitisk manifestation utan handlar om grundläggande mänskliga rättigheter och värderingar.

Det är en etablerad symbol för inkludering, inte ett politiskt ställningstagande.

Om ett företag har en uttalat inkluderande hållning till HBTQ-frågor, hudfärg, religion osv, ser jag det som illojalt mot arbetsgivaren att vägra bära symboler för detta under arbetstid.

På sin fritiden står alla fritt att tycka och uttrycka sig som de vill, men på jobbet förväntas man följa företagets värdegrund och representera den.

Vi har kommit en bit bort från ursprungsfrågan om Pride och HBTQ och hamnat i religiösa motsättningar.

Men om TS kan vägra att bära en regnbågspin, varför skulle man då förvägra någon att bära ett huckle eller uttrycka sin religiösa tillhörighet?

Men det är intressant om man kan kräva rätten att vägra en pin, varför ska man då kunna förbjuda någon annan att bära ett huckle eller visa sin religion?

Värdegrund verkar vara viktig men bara när den passar den egna agendan.
Värsta trams jag hört , hur kan man anses illojal om man inte har på sig en regnbågspin.

Ett företag kan knappast kräva att att du delar exakt samma värderingar, hört talas om åsiktsfrihet?

När du tycker det är okey att bära huckle eller andra religiösa symboler så antar jag att du tycker en enkel SD pin är helt över gränsen.....tycker det låter så när man ser vad du skriver.

Alla får tycka som dom vill bara dom tycker som du

• Gilla
  • Haha
Danne824 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
G Ganescha skrev:
Behöver du verkligen en källa på att kvinnoförtryck är utbrett i MÖ?
Nej, det behöver jag inte, men när du kvantifierar så antar jag att du har en källa eller är det din gissning?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
100% av samnytt är brun ;)
ådärkomdenja
(Godwin)

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
G Ganescha skrev:
Trollar du nu? Tycker du ska gå in siten kvinnatillkvinna.se finns massor av nyttig information om deras kamp mot förtryck i bl a de länder du nämner.
Det pågår en kamp även i Sverige. Det ironiska är att samma gruppering som kritiserar muslimer för deras kvinnosyn (gärna alla muslimer) inte sällan använder väldigt nedsättande uttryck om kvinnor som tar plats eller tillhör partier de ogillar. För tydlighetens skull, samma gruppering, inte nödvändigtvis samma individer även om många givetvis gör båda delar.
Också lite ironisk är att partiet som folk i denna grupp oftast sympatiserar med är partiet med lägst andel kvinnliga representanter och likaså kvinnliga väljare.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej, det behöver jag inte, men när du kvantifierar så antar jag att du har en källa eller är det din gissning?
Jag gissar inget, du kan läsa om länderna i MÖ och det utbredda kvinnliga förtrycken i de olika länderna på;
https://www.amnesty.se
https://kvinnatillkvinna.se/
Denna rapporten är väldigt bra där man tar upp just det du nämner inom UAE, där kvinnor utbildar sig, har politiskt inflytande (nåja) osv.
https://www.stimson.org/2024/the-status-of-womens-rights-in-the-middle-east/

• Gilla
jawen
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
men när du kvantifierar så antar jag att du har en källa eller är det din gissning?
Åh grattis, du lyckades klämma in ytterligare ett fint ord samtidigt som du tjatar vidare om nån förbannad källa.

Så enormt jävla dryyyygt, man spyr på skiten! KOM NER FRÅN HÄSTEN!
Jag blir väldigt sällan "pissed of", men fan du triggar mig negativt.

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det pågår en kamp även i Sverige
Sverige är världens mest jämlika land för helvette.
Kamp, jo jag tackar!

Fairlane Fairlane skrev:
Det pågår en kamp även i Sverige. Det ironiska är att samma gruppering som kritiserar muslimer för deras kvinnosyn (gärna alla muslimer) inte sällan använder väldigt nedsättande uttryck om kvinnor som tar plats eller tillhör partier de ogillar. För tydlighetens skull, samma gruppering, inte nödvändigtvis samma individer även om många givetvis gör båda delar.
Också lite ironisk är att partiet som folk i denna grupp oftast sympatiserar med är partiet med lägst andel kvinnliga representanter och likaså kvinnliga väljare.
tror inte folk sympatiserar med partiet för deras syn på kvinnor. Inte heller tror jag man sympatiserar med partiet enbart pga deras syn på Islam.
Kamp för vad? Alla har samma rättigheter i Sverige, muslim som kristen mfl.

• Gilla
jawen
  • Laddar…
Fairlane
J jawen skrev:
Danne824, Road & Fairlane är riktigt präktiga "godhetsknarkare", duktigare än bror duktig själv.
Dom pekar gärna med fingret OMEDELBART om inte ALLT som nämns (av andra/en del andra) styrks med källa, & källan MÅSTE också "passa deras" agenda.
Inte alls, men som vanligt läser du illa.
Kommer man med siffror är det lämpliga att styrka dem och det brukar sällan ske. När det sker så visar det sig att man misstolkat resultatet ofta.
J jawen skrev:
Själva kommer dom typ ALDRIG med nått "referensmaterial" till detaljer som ni nämner, & era inlägg överlag tillför oftast inte något till tråden, mer att ni blir "skrivglad" när det går att "hacka" på folk.
Jag kommer gärna med referensmaterial om du frågar om det, men det är inte så mycket som jag skriver som har något kvantifierbart. Jag ifrågasätter siffror som är tagna ur luften och undviker att hitta på siffror själv.

Vad som tillför något till tråden är väldigt subjektivt. Du anser inte mina inlägg för det, jag anser inte dina inlägg för det. Det finns nog ingen universell sanning.

Däremot är det ju intressant hur du och andra så ofta ger er på individer istället för att diskutera tankar och ideer. Allt ifrån det du just nu skrev till att var och varannan är vänster (där du väl själv hamnar om du tittar på hur du vill dela ut bidrag).
J jawen skrev:
Ryggdunkare av en helt "egen dimension" är dom...lite som skolgänget som gillar att mobba andra.
Du är inte något liknande inom den egna grupperingen?
J jawen skrev:
För dom verkar man inte FÅ tycka vad man själv vill, & säger man att muslimer är ett problem i Europa så berättar dom om 2-3 " felfria" muslimer som ni minsann träffat eller "läst om".
Du får gärna visa var jag skrivit att man inte får tycka vad man vill. Tvärtom, har jag försvarat TS rätt att inte tvingas bära Prise-symboler.
Hoppas du inte blir upprörd nu för att du avkrävs någon form av bevis för ditt uttalande...

Jag har träffat betydligt fler än 2-3 stycken, några bra, några dåliga. Efter att ha träffat många muslimer när jag arbetade i Mellanöstern så vet jag att de allra flesta är vanliga människor som vill leva sina liv med familj, vänner och jobb, i fred. Jag antar att du träffar betydligt färre, men du har väl läst om, som du anklagar mig för.
J jawen skrev:
Tror dom på riktigt, att inte muslimer själva överlag är bra mycket mer "rasistiska" än gemene nordbo?
Det har jag faktiskt aldrig påstått heller. Det finns massor med rasistiska muslimer och det finns massor av homofobi muslimer. Se, ni är rätt lika faktiskt.
J jawen skrev:
Dem verkar heller inte så livserfarna & har nog inte vart i "skarpt läge" ute efter skymning i Europas städer, men SNACKA kan dom....Dom vet minsann allt om muslimer!
De allra flesta muslimer jag har träffat har jag träffat utanför Europas städer, exempelvis i Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, på Västbanken i Israel och i Nordafrika. Givetvis har har också ofta besökt platser som du säkert kallar "no-go-zoner" i Sverige, exempelvis Tensta och Rinkeby mfl liknande platser. Även i andra länder i Europa har jag träffat en massa muslimer, men som sagt klart flest i Mellanöstern.

Jag förstår att det är fjuttigt lite jämfört med sin erfarenhet och expertis, så det skulle vara intressant att höra din personliga erfarenhet, inte vad du läst på nätet. De r skulle vara spännande att höra från en som vet så mycket om hur muslimer är.
J jawen skrev:
Sedan om någon av oss skulle påtala, att typ ALLA Europas politiska partier "som är emot immigration" bara ökar & ökar, .....Så har dom nog en bortförklaring på det också
Jag har inte någon bortförklaring alls på det. Det är ju sant och mätbar fakta.

Varför påstår du saker som inte stämmer?

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
J jawen skrev:
Åh grattis, du lyckades klämma in ytterligare ett fint ord samtidigt som du tjatar vidare om nån förbannad källa.
Var kvantifiera ett fint ord? Du är ju rejält utbildad säger du, troligen mer än vad jag är, enligt dina ord. Det är väl inget konstigt ord alls?
J jawen skrev:
Så enormt jävla dryyyygt, man spyr på skiten! KOM NER FRÅN HÄSTEN!
Jag blir väldigt sällan "pissed of", men fan du triggar mig negativt.
Fakta brukar göra det och att bli avslöjad för att hitta på saker.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
R
J jawen skrev:
Dom pekar gärna med fingret OMEDELBART om inte ALLT som nämns (av andra/en del andra) styrks med källa, & källan MÅSTE också "passa deras" agenda
Nu hittar du bara på. Jag ber om källor när någon påstår något jag inte tror stämmer utan att styrka det.

Hittills har det nästan alltid visat sig att det i bästa fall kommer någon form av länk som är vantolkad, i sämsta fall börjas det, som du precis gjorde, att läggas epitet på mig istället för att fundera på om något man inte kan styrka annat än med "trust me bro" kanske inte stämmer trots allt.

Jag har ingen agenda annat än att jag tycker det är problematiskt att så mycket skit sprids i på nätet idag. Med skit menar jag sånt som uppenbart är fel men som utan minsta kritik lapas upp av vissa och förmedlas vidare som sanning.

J jawen skrev:
Själva kommer dom typ ALDRIG med nått "referensmaterial" till detaljer som ni nämner
Vill minnas att jag hade tre länkar till "referensmaterial" i mitt senaste inlägg.

Det låter mest som att du inte kan ta motargument eller bli ifrågasatt utan att bli arg. På det sättet lär man sig inget nytt, tänk på det.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Behöver det finnas en korrelation mellan antal ledamöter av ett visst kön och den politik man för?

Fairlane Fairlane skrev:
Bra inlägg.
Jag har en "begåvad" vinkel på det: Minns du pratet häromåret "hur ofta tänker du på romerska rikets kollaps"? Kärnan i det där, som då framstod som märkligt och ovidkommande, är att män tänker långsiktigt och strategiskt i högre grad än kvinnor. Vi talar övergripande och genomsnittligt - naturligtvis vimlar det av höggradigt kloka och strategiska kvinnor som kan bygga stabila samhällen. (Men islamofila kvinnor är lite som nazistiska judar, typ Eller Chickens for KFC, som någon skojade.) Många tror nu att vi är i vår civilisations kollaps - vi lever i slutet av mänsklighetens hittills i särklass mest framgångsrika fas. Dekadensen som vi ser, folkvandringarna och annat är för många tydlliga tecken. Vi är vilsna - och vi görs vilsna av ännu vilsnare makthavare.
Stannar där för att det inte ska bli en uppsats. Men poängen förstod du säkert?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Silly Bear Silly Bear skrev:
Behöver det finnas en korrelation mellan antal ledamöter av ett visst kön och den politik man för?
I grunden Nej. Det kan sitta 100% av ett kön och ändå representera det andra könet väl, liksom det kan sitta 100% från Södra delen av landet eller norra och representera hela landet väl. I praktiken fungerar det ofta sämre och uppenbart lockar man inte heller kvinnliga väljare. Man släpper inte heller fram kvinnliga reproduktiva till toppositioner, så kanske är man inte riktigt så bra kämpar för kvinnorna som man kanske tror. Man ser några man hatar och ser att de är ännu sämre och hackar på dessa.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.