45 381 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 835 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 835 inlägg
Jodå det finns tåg för folk med funktionsnedsättning också även om du inte kände till det.J jawen skrev:
Om du tycker tågen är för små eller för få så är det fritt fram att hjälpa till eller skapa egna. Eller måste det vara Sthlms Stad som arrangerar för att det ska duga?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Så du tycker att det är modefluga som blåser över? Skrämmande!Intet skrev:
Det är som i riksdagen. Det är helt korrekt att ha en Ukrainsk pinflagga men förbjudet att bära rutig sjal. Med tanke på utvecklingen kommer den kanske snart in i stugvärmen, den med.
Det går mode i allt, även i synen på sexuell läggning eller brist på densamma.
En extra puff har den fått sedan Trump var emot. Då bara måste vi vara för, istället. Det enda vi med säkerhet vet, är att det blåser över till förmån för något nytt som för tillfället anses politiskt korrekt.
Vem minns Me too och BLM.
Tolerans betyder inte att alla åsikter ärJ jawen skrev:Tycker du raljerar lite väl mycket & starkt.
Vilka har enligt dig "en avig" syn på homosexualitet ?
Att man inte "hoppar upp & ned" av glädje för Pridefestivalen, är det att ha en avig syn?
Eller att man bara tycker det är "fööör mycket" ?
Gällande dina åsikter om anställda, & hur "dom alla" ska svälja HBTQ med "hull & hår"!
Ett för mig helt sanslöst resonemang.
Men alla ska flyta med strömmen enligt dig va?, & samtidigt heja å kräva tolerans på alla olika HBTQ saker, men inte ha någon tolerans själva mot "oliktänkande"?
Dubbelmoral är ett ord som jag kommer å tänka på
lika bra och ska lämnas oemotsagda.
Tolerans gäller människor inte fördomar.
Dubbelmoral?
Nej!
Skillnaden är enkel, tolerans gäller människor och deras rättigheter inte åsikter som vill inskränka dem.
Rent exponeringsmässigt är det naturligtvis så. Som sagt. När såg du ett demonstrationståg för fler daghem, me too eller BLM senast? Vad nästa hype blir, vet inte jag. Kanske vill diskriminerade alternativlånga synas och då samlas pressen vid deras parader. Nyhetens behag, du vet.H HEM2121 skrev:
Jobbar för ett stort företag.
det brukar dyka upp broschyrer om pride och sånt när det är sånt jippo i stan.
Det finns dock inget tvång eller att man ser ned på dom som inte deltar.
Att bete sig på det sättet att se ner bara för att man inte är med på jippon låter lite motsägelsefullt vad det påstås stå för.
Att bete sig på det sättet att se ner bara för att man inte är med på jippon låter lite motsägelsefullt vad det påstås stå för.
De som påstår sig vara liberala, toleranta och frisinnade är ofta samma personer som kräver att omgivningen ska rätta in sig i ledet och önskar förbjuda varje åsikt som krockar med deras världsbild.T TheGame skrev:Jobbar för ett stort företag.
Ja sånt förekommer iaf inte på den arbetsplats jag arbetar på. Låter inte som en sund arbetsplats om sånt förekommer.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag vill nog påstå att skulle man försöka "tvinga in nån i ledet" och stöta ut sådana som inte deltar i jippot här så skulle det nog bli åtgärder från företaget. Oavsett vilken sida man står på I denna fråga.
Har man en sån arbetsplats där man ser ner på folk och man rent av stöts ut eller mobbas för sådan sak som inte deltaga på jippo så är det tecken på problematisk arbetsmiljö.
Hur stor andel av Sveriges befolkning "påstår sig vara liberala, toleranta och frisinnade" ?B Bitterhetsakademin skrev:
Procentuella andelen är nog låg men de kompenserar med att vara högljudda. Ironiskt är att samma grupp ofta är aktiv för att öka invandringen från framförallt Mellanöstern, en region vars befolkning inte är känd för att hysa några varmare känslor for HBTQI-minoriteten. Karl Lagerfeld hamnade i kylan då han sade att islams utbredning i Europa var största hotet mot hans grupp, han tillhörde dessutom två grupper som inte ses på med blida ögon inom islam då han både var homosexuell och jude.A Abies koreana skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 835 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 835 inlägg
De som är liberala är förmodligen en minoritet i Sverige Ja. De som är toleranta är nog betydligt fler. Hur många som klassar sig som både toleranta och liberaler och frisinnade (vad man nu avser med det) blir givetvis ännu färre, men att de skulle vara för en ökad invandring från mellanöstern är jag tveksam till. Jag kan gissa att många hos Liberalerna anser sig vara liberala, toleranta och frisinnade och där talar man sig ju inte varm för en ökad invandring från mellanöstern.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag tror egentligen man kan säga samma sak om de intoleranta, de som tycker att "bögeri" etc är äckligt och vedervärdigt och att det är något psykiskt fel på de homosexuellt, en liten grupp, men högljudd grupp.
Det är lite överdrivet att påstå att homosexualitet och judar inte ses med blida ögon av islam. Det är förvisso vanligt men det finns också en acceptans från många.B Bitterhetsakademin skrev:
Procentuella andelen är låg skriver du och sedan fortsätter du med en utläggning om något jag inte frågat efter.B Bitterhetsakademin skrev:Procentuella andelen är nog låg men de kompenserar med att vara högljudda. Ironiskt är att samma grupp ofta är aktiv för att öka invandringen från framförallt Mellanöstern, en region vars befolkning inte är känd för att hysa några varmare känslor for HBTQI-minoriteten. Karl Lagerfeld hamnade i kylan då han sade att islams utbredning i Europa var största hotet mot hans grupp, han tillhörde dessutom två grupper som inte ses på med blida ögon inom islam då han både var homosexuell och jude.
Jag vill bara ha svar på hur stor andel av befolkningen som kräver att omgivningen skall rätta in sig i ledet och som önskar förbjuda varje åsikt som krockar med deras världsbild.
Detta är en synnerligen detaljerad kunskap om en grupp människor som du ger uttryck för och då bör du självklart även veta hur många dessa personer är som inte respekterar vårt demokratiska styrelseskick.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Jösses! Du har inte förstått meningen med demonstrationernas syfte. Vill inte läsa några fler inlägg från dig.Intet skrev:
Någon procentsats kan jag icke redovisa och det jag beskriver är enbart anekdoter och egna erfarenheter som man inte ska dra för stora generella slutsatser av. Detta är trots allt ett diskussionsforum där man kan bli lite subjektiv och inte en akademisk avhandling där varje tes måste styrkas med källhänvisningar och fotnoter.A Abies koreana skrev:Procentuella andelen är låg skriver du och sedan fortsätter du med en utläggning om något jag inte frågat efter.
Jag vill bara ha svar på hur stor andel av befolkningen som kräver att omgivningen skall rätta in sig i ledet och som önskar förbjuda varje åsikt som krockar med deras världsbild.
Detta är en synnerligen detaljerad kunskap om en grupp människor som du ger uttryck för och då bör du självklart även veta hur många dessa personer är som inte respekterar vårt demokratiska styrelseskick.