Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Kanske att dina inlägg är något .... ogenomtänkta.
Tyvärr är jag inte SÅ begåvad som du, men jag försöker iallafall göra skillnad genom att vara en motpol till en person som bara är otrevlig mot andra.
Hur DU är vet jag inte än för jag har inte läst dina GENOMTÄNKTA repliker 🤔
Du får ge mig ett exempel på dina repliker, varsågod.

• Gilla
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Om din metod är att gissa först och slå upp ord senare, så förstår jag varför det känns som en karusell. Du snurrar ju mest runt i dina egna antaganden 🤡
Kan du nu betydelsen av ordet Woke och dess ursprung???

För Du kan väl söka på Google???

Kom ut ur garderoben och erkänn din böjelse för homosexualitet 🥸 > 🤗

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Snälla nån. Vad vill du ha svar på?
Idiot läs inläggen.

Å Ådi88 skrev:
Å Ådi88 skrev:
Idiot läs inläggen.
Tyvärr är jag inte SÅ begåvad som du
Jag är benägen att hålla med dig på den punkten. 😁
Men det gör det inte enklare att förstå vad du ville ha svar på då frågorna bestod av dina fria fantasier. De, måste du förstå, besvaras bäst av dig själv.

• Gilla
Anonymiserad 671848
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Men den här frågan som vi skriver om är infekterad pga vissa som har en avig syn på just homosexualitet.
Tycker du raljerar lite väl mycket & starkt.
Vilka har enligt dig "en avig" syn på homosexualitet ?

Att man inte "hoppar upp & ned" av glädje för Pridefestivalen, är det att ha en avig syn?
Eller att man bara tycker det är "fööör mycket" ?

Gällande dina åsikter om anställda, & hur "dom alla" ska svälja HBTQ med "hull & hår"!
Ett för mig helt sanslöst resonemang.

Men alla ska flyta med strömmen enligt dig va?, & samtidigt heja å kräva tolerans på alla olika HBTQ saker, men inte ha någon tolerans själva mot "oliktänkande"?

Dubbelmoral är ett ord som jag kommer å tänka på

• Gilla
  • Haha
sysmali och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
av de homosexuella jag känner så verkar det vara en stor blandning om vad de tycker om Pride, en del har gått i tåget, de flesta inte, ja en del har inte ens besökt tåget som åskådare.
Otroligt vad du verkar känna många homosexuella, så du till ock med ser ett "mönster"!

Av Sveriges befolkning är det ca 2,5 % som är homosexuella & bisexuella.
Detta ger ca 262.000 människor utspridda i vårt avlånga land.

Och så känner du sååå många....eller det kanske bare var hittepå.
Det finns däremot 20 % som har funktionsnedsättning/handicap, så hela 2 miljoner svenskar!
..... men inget tåg för dom heller inte.

• Gilla
Anonymiserad 671848 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
J jawen skrev:
Då minns du nog fel.
Sveriges BNP föll med hela 5% under 3 år, & krisen ses som "större" än 30-tals krisen.

Realinkomstförlusten bland dem största på 130 år (13 %)
Industriproduktionsförlusten till 17,0 % (även om just den återhämtade sig snabbare pga kronan)
Sysselsättningsförlusten 16,6 % (den högsta under alla svenska kriser)

Tror du själv att "man hämtar upp" detta snabbt?
Även om det sakta började vända 1996, så tog det flera år till att "komma upp på banan"

För att kalla 1998-99 "en högkonjunktur" så måste du jämföra med 1992-96, vilket blir direkt felaktigt.
Det där bekräftar ju bara min minnesbild, det var sämst ekonomi när Vattenfestivalen var som bäst och bäst ekonomi när Vattenfestivalen var som sämst.

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
Mikael_L
J jawen skrev:
Otroligt vad du verkar känna många homosexuella, så du till ock med ser ett "mönster"!

Av Sveriges befolkning är det ca 2,5 % som är homosexuella & bisexuella.
Detta ger ca 262.000 människor utspridda i vårt avlånga land.

Och så känner du sååå många....eller det kanske bare var hittepå.
Det finns däremot 20 % som har funktionsnedsättning/handicap, så hela 2 miljoner svenskar!
..... men inget tåg för dom heller inte.
Nja, det var lite slumpmässigt faktiskt, i ungefär den första halvan av mitt liv kände jag ingen alls som i alla fall var öppet homosexuell, eller i vilket fall att jag visste om det.

Sen blev det efter flytten till Uppsala så att jag genom lite nya bekantskaper och varit med på lite fester och bjudningar plötsligt kunde räkna upp namnet på drygt 10 st homosexuella.
Det var också i ett åldersspann (både de och jag) då det fortfarande gjordes stora fester, där alla man kände bjöds in, det är ju själv anledningen till att det blev så många nya bögar för mig att lära känna, jag hamnade lite i kanten av en community där de som känt varandra i många år umgicks.

Det var ju lite omtumlande och spännande, helt utan att ha några direkt smarta tankar om "denna slags människor" utan mest ha en grund av lite vanliga svennis-fördomar så blev det ju till att orientera sig här.
Men visst, efter ett tag kunde jag ju förstå att det är helt vanliga människor, med vanliga jobb, vanliga intressen, ungefär som de jag också känner som verkar förbli singlar eller de som funnit en de gillar av annat kön än sitt eget.
Beter de sig bögigt då?
En enda, som jag inte längre minns namnet på verkade typ "spela bög", å andra sidan en annan, som vi hade längre kontakt med, måste jag säga uppför sig absolut mer karlakarligt än de flesta av mina andra manliga vänner, så det finns helt enkelt hela spannet.
(Bara en ytterligare betraktelse)

Sen har åren gått, och numera är det väl bara ett av bögparen som jag fortfarande träffar lite då och då, för typ tio år sedan var det två par.

Det är väl ungefär som det brukar vara, de festgäng man är del av i några år, brukar till sist inte bli så många kvar av som verkliga vänner senare i livet.

Varför skriver jag detta ... tja jag vet inte.
Jag tänker att jag känner mig lite glad över min erfarenhet, som typ avdramatiserade alla föreställningar och tankar jag hade som yngre. Det gjorde mig som person och medmänniska en aning bättre.
Jag har kvar uppgifter, jag borde lära känna ännu fler "typer", för att så småningom bli en fulländad människa, men det finns inte tid, så jag kommer att få dö med fördomar kvar.

Av dessa som jag lärde känna, så var de som människor i allmänhet, dvs en del tyckte det var kul att besöka Pride, andra brydde sig föga. Ja det fanns kanske något som rent ogillade det, men jag gjorde ju ingen undersökning.

• Gilla
Jumos och 8 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där bekräftar ju bara min minnesbild, det var sämst ekonomi när Vattenfestivalen var som bäst och bäst ekonomi när Vattenfestivalen var som sämst.
Vattenfestivalen var objektivt bäst den 14 augusti 1997.

Soundtrack of our Lives, Cardigans, Blur på Riddarholmen. Öl i plastglas, men man blev inte insläppt på konsertområdet igen om man gick ut och ölade, så…ingen öl. Då.

Men i verkligheten var förstås själva festivalen död och på övertid då. Därav att man gick över till att försöka få dit stora band.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Men det gör det inte enklare att förstå vad du ville ha svar på då frågorna bestod av dina fria fantasier. De, måste du förstå, besvaras bäst av dig själv.
Tillhör både du och JS samma religiösa sekt? Ni kanske umgås i garderoben? 🤣
Du ska veta att jag var ironisk i mitt förra inlägg så förvänta dig inte respekt.
Bra ändå att du höll med om att du är en idiot. Läs först. 🤔

Intet Intet skrev:
Jamen det är väl inte av dig jag vill ha ett svar från "mina fria gissningar/fantasier".
Det är då att vara självupptagen.
Gå tillbaks till att tyst, du är en tillgång då på denna chat. 🥰

BirgitS BirgitS skrev:
???

Du har kastat om allt! (men kanske passar dig bättre så)
Festivalen hade störst budget dom första åren, sedan drabbades budgeten mer & mer av lågkonjunkturen.

Eftersom allt "släpar efter" i en så pass stor "verkstad" som Sthlm Stad med festivalen, så är det heller inte konstigt att "publiken" uppfattar det så.

Claes Sörmland
Det märkligaste med denna tråd är den oväntade debatten kring vattenfestivalen. Det andra var förutsägbart och alla spelade sina roller så väl...

• Haha
  • Gilla
YuGi och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det märkligaste med denna tråd är den oväntade debatten kring vattenfestivalen. Det andra var förutsägbart och alla spelade sina roller så väl...
Ja, verkligen. Nu är jag rena vandrande vattenfestivalslexikonet. 😀 Hade noll koll förut. Det är faktiskt en sak som gör ganska tråkiga trådar, rätt intressanta. För man vet aldrig varthän det barkar. Kanske en känslosam diskussion om Bendixdrevets betydelse för nykterhetsrörelsen i antikens Grekland blir nästa avstickare?

• Haha
  • Gilla
Anonymiserad 671848 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vattenfestivalen var objektivt bäst den 14 augusti 1997.

Soundtrack of our Lives, Cardigans, Blur på Riddarholmen. Öl i plastglas, men man blev inte insläppt på konsertområdet igen om man gick ut och ölade, så…ingen öl. Då.

Men i verkligheten var förstås själva festivalen död och på övertid då. Därav att man gick över till att försöka få dit stora band.
Glöm inte att alla testade Langos och Churros för första gången där någonstans också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.