45 380 läst ·
1 055 svar
45k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Mer översittarfasoner!Fairlane skrev:
Och jag är troligtvis "mer" utbildad än dig, trotts ditt försök "att trycka ner" mig.
Tjänade pengar före lågkonjunkturen som dom flesta svenskar gjorde, & att just "din lilla grupp" om 1 procent eller 2 blomstrade under 90-talets mitt, bör knappast ses som något annat än "avvikande"Fairlane skrev:
Här tolkar du som vanligt saker felaktigt.Fairlane skrev:
Poängen var att "alla festivaler"/företag/samhälle/stat & människor under denna tidsperiod hade det "kämpigt" ekonomiskt.
Så att just Sthlm water festival vart "mindre hett" för ALLA under denna tidsperiod, är naturligt.
Du synar knappast mina åsikter & det är inte det som ÄR problemetFairlane skrev:
Problemet med dig är att DU diskuterar & har massa åsikter, TROTTS att DU enbart har med 50% av faktorerna som PÅVERKAT allt i det som diskuterats!
Du gör uppenbart rätt som ignorerar regnbåget. Se bara hur denna tråd har utvecklats. Tur att debattörerna sitter utom räckhåll från varandra. Man kan väl prajda på, men allt färre förstår nog varför.RoTe skrev:
PS. Homosexualitet är en avvikelse i den sexuella präglingen hos fostret. Det är emellertid en av evolutionen användbar avvikelse eftersom den finns. (En sorts A Woldskt argument, men garanterat giltigt.) Att ha en homofil morbror - som alltså inte reproducerar utan utgör en extrapappa - kan vara en mycket bra sak helt enkelt. Homofili är således genetiskt (avläsningen av DNA för vissa enzym i embryots hjärna) och möjligen ärftligt. Det senare vet kanske ingen och vi behöver knappast bry oss. Det är som det är.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 158 inlägg
Rolig bild. Värdet av den förtogs lite när du använde den igen, men har man favoriter så har man.Erik JS skrev:
I sak dock, i denna diskussion som jag tror att vi båda vet att jag leder på poäng i, vad känner du dig beskylld för som du inte själv angivit?
- Att du föredrar vissa diktaturer? Jag läste exempelvis att du överväger en flytt till Dubai.
- Att du är emot offentliga homosexuella uttryck? Kom igen!
Att du får dina eget uttryckta åsikter kommenterade är knappast någon form av osakligt påhopp.
Erik skrev inte så "pedagogiskt" om man säger så hahaha.Claes Sörmland skrev:
Men nog förstår du & vet vad han menade med det 😉
Finns väl knappast någon sexualitet som är så utåtriktad så som bögarnas eller?
Dem absolut 20 mest "vulgära" saker/handlingar jag sett (sexuellt sett), är alla gjorda av bögar.
Men jag har iofs ingått i en grupp under gymnasietiden som var väldigt hbtq, med massa frisörer.
Maken till dom gräll som kan uppstå mellan svartsjuka bögpar, har jag inte sett hos hetropar.
Och just Pride är det jag har allmänt svårt att tycka "okey" om redan efter första åren, när det finns dessa extremt utåtagerande bögar som inte drar sig för någonting.
Men som med allt annat, så finns det alltid vissa som sticker ut negativt.
Men det gör det inte okey för det.
my 50 cent
Inte första tråden som du försöker släta över problematiken i ryssland vill jag minnas. Men om du med "ta seden dit man kommer" och "driftig" menar att hänsynslöst utnyttja den makt du har mot de som har mindre makt (sparka neråt) så har du väl rätt. Tills den dag någon över dig tycker det är till egen vinning att sparka på dig.Intet skrev:
Inte ett samhälle jag skulle vilja bo i. Men vi är ju alla olika.
Över lag känns den här tråden så sunkig nu att jag lämnar walk over. Det är inte värt energin. Att vissa här är så rädda/arga över att vuxna människor fritt får visa sin sexuella läggning är på riktigt ganska deprimerande. Att det skulle vara barnen ni är rädda om är ju rent BS. Gå inte dit med dem då. Problem solved.
@Cleas sörmland, @Fairlane , @RoAd och allt vad ni heter!
Vad är ni ute efter egentligen? Är det att visa hur otroligt mycket mer godhjärtade, jämställda, kärleksfulla, och kämpade för allas lika värde, så gör ni ett uselt jobb.
Försöker ni skapa mer acceptans hos oss som känner att Pride har motsatt effekt? Då gör ni också ett uselt jobb.
Ni besannar ju bara precis det jag nämnde från början. "Är man inte hundra procent med, så anses man vara emot".
Ni får gärna tycka att ni har vunnit en diskussion. Ingen jäkel orkar bemöta era lögner och mästrande.
Men vad tror ni at ni vunnit? Tror ni på fullaste allvar att ni fått flera anhägare, eller fixat mer acceptans?
"Over and out"
Vad är ni ute efter egentligen? Är det att visa hur otroligt mycket mer godhjärtade, jämställda, kärleksfulla, och kämpade för allas lika värde, så gör ni ett uselt jobb.
Försöker ni skapa mer acceptans hos oss som känner att Pride har motsatt effekt? Då gör ni också ett uselt jobb.
Ni besannar ju bara precis det jag nämnde från början. "Är man inte hundra procent med, så anses man vara emot".
Ni får gärna tycka att ni har vunnit en diskussion. Ingen jäkel orkar bemöta era lögner och mästrande.
Men vad tror ni at ni vunnit? Tror ni på fullaste allvar att ni fått flera anhägare, eller fixat mer acceptans?
"Over and out"
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 830 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 830 inlägg
Kanske det, men en sak utbildning brukar ge är att man inser värdet i att styrka sina teser.J jawen skrev:
Men om jag säger "jag tycker det var sämre i slutet och det berodde inte på min ekonomi ' menar du då att jag borde tänkt på samhällets ekonomi eller andras ekonomi?J jawen skrev:
Ledsen, men nu kommer du nog känna dig kränkt igen, men du verkar ha dålig läsförståelse.J jawen skrev:
Jag säger att jag och många med mig ansåg att Vattenfestivalen var sämre på slutet och vi ansåg att det var bra att den lades ner. Jag har inte skrivit ett dugg om orsakerna till varför den var sämre, bara konstaterat att jag och många med mig tyckte det.
Du har däremot påstått följande: "Sthlm water festival som symboliserade rent vatten & miljön (som fortfarande idag är livsviktigt & uppskattades av en klar majoritet av svenskarna )". Kan du visa på var du fått dina siffror från, att en klar majoritet av svenskarna uppskattade vattenfestivalen? Helst så från de senare åren.
Goddag yxskaft. Jag säger vad jag tycker om Vattenfestivalen och du vill visa på att jag har fel?J jawen skrev:
Du slänger ur sig saker som att det vore fakta, men kan inte backa upp det.
Jag antar att du är medveten om att Pride inte har samma arrangör som Vattenfestivalen, så hur kan du säga att man slutade arrangera något som många gillade och ersatte det med något som 25% uppskattar?
Den är ju frågan om det är viktigt om det är 10%, 25%, 50% eller något annat. Vi har rätten att arrangera saker i detta land och den rätten finns även om många är emot.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 830 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 830 inlägg
Jag kan bara svara för mig. Jag skriver vad jag känner och tycker, vara sig mer eller mindre.A AG A skrev:
Sen skriver jag i försök att korrigera felaktiga bilder, som figurerar. De mest hatiska kommer jag aldrig övertyga, de har redan bestämt sig för att det utövas sex i paraden, men kanske kan någon som hört det felaktiga ryktet och därför inte vill gå dit få en riktigare bild.
Ingendera har varit min avsikt, er når man nog inte.A AG A skrev:
Det är fel. Man behöver inte vara 100% med, men är man 100% emot så är man emot.A AG A skrev:
På tal om lögner...A AG A skrev:
Hur var det nu med sitt påstående att barn på förskola ska lära sig hur homosexuella har sex?
Du kanske tänker att förut lärde förskolan ut hur sex fungerar mellan heteropar, olika ställningar, hur och vad man kan göra etc, och nu gör man samma sak med de homosexuella?
Finns det någon förskola som gör det så tycker jag du ska anmäla det, men jag är säker på att det bara är en lögn.
Vad tror du att du vunnit på din grova lögn?A AG A skrev:
Som sagt, om jag får någon som är osäker att inte bara falla för rena lögner så är jag nöjd. Hatare når man sällan.
A AG A skrev:
Tror den som är "neutralt öppen" för allt i en diskussion är den "mest förstående" & för den delen mest accepterande av oss. Vissa har egna erfarenheter, andra tar beslut som baserats på skrönor.A AG A skrev:
Men en sak är allra mest relevant, & det är rätten att få tycka som du vill själv, men är ju bra om man faktiskt har den informationen som behövs, för att ens ha "rätten" att faktiskt prägla ut SIN åsikt.
Enligt min uppfattning tycker många nu att HBTQ har gått till överdrift & "tvingas" på "oss alla".
Jag personligen för ex kommer aldrig att kalla en person för "hen", & jag ska heller inte tvingas att göra så enligt mig.
Och att man måste vara 20 år för att både få rösta & handla på Systembolaget, men typ enbart 16 år för att kunna byta kön är heeeeelt vridet tycker JAG!
Vilken tonåring har INTE problem hur den ska ses av samhället?, och tvivlar på sin identitet?
Har absolut inget emot om någon vill göra en könskorrigering, MEN det beslutet ska tas av en myndig individ & inte ett bekymrat tonårsbarn som oftast ännu inte funnit "sin plats" i samhället.
Alla dessa jäkla diagnoser på barn, dom tycker jag minst lika illa om & varför kan inte barn få vara olika?
Måste man sätta ALLA i ett "fack"?
Då minns du fell.R RoAd skrev:
Nej, det menar jag inte! Dina lässvårigheter är inte mitt ansvar.R RoAd skrev:
"När du är i Rom, gör som Romarna gör"
Vad i det är det du inte förstår? "Blend in" kanske går lättare?
I varierande grad sker det överallt.R RoAd skrev:
Vad ville du förmedla med dessa ovidkommande "missförstånd"?
Tråden handlar om huruvida privata företag skall kunna "kräva" att de anställda skall bära en symbol som för tillfället är på modet. För egen del finner jag det sunkigt. Nästa gång kan det istället vara något du själv finner stötande. Kan ju vara något att tänka på.R RoAd skrev:Över lag känns den här tråden så sunkig nu att jag lämnar walk over. Det är inte värt energin
Att vissa här är så rädda/arga över att vuxna människor fritt får visa sin sexuella läggning är på riktigt ganska deprimerande. Att det skulle vara barnen ni är rädda om är ju rent BS. Gå inte dit med dem då. Problem solved.
För egen del finner jag det omoraliskt att föräldrar drar med sig sina barn på demonstrationer, vara vad det än vara månde. Likaså att de exponerars på internet. I båda fallen används barnen för föräldrarnas egen vinning skull.
Redigerat:
Bara att du använder det "ordvalet" säger mycket.Fairlane skrev:
Vad exakt ska JAG styrka enligt DIG?.....teser?
Det kan ju vara BRA om du förstår dem faktorerna som FAKTISKT gjorde att vattenfestivalen under 90-talet "vart sämre" för ALLA, (även dig) för att det var ju så...så svar JA.Fairlane skrev:
Folks köpkraft minskade så stånden & olika jippon vart färre & arrangören gjorde sämre & sämre siffror.
Men allt detta hade med ENBART lågkonjunkturen att göra, & drabbar ALLA vid liknande scenarion även om det sker idag.
Mm, och du verkar vara analfabetFairlane skrev:
Så att BARA för att en extrem lågkonjunktur tvingar Sthlm Stad att "dra ner" på festligheterna under en tid, så är det enligt dig BRA att den lades ner & att istället nu bögarna tar över stafettpinnen å går runt i string å strapp-on/dildos & slickar på varandra?Fairlane skrev:
Skulle alla resonera som dig, så skulle inte många saker finnas kvar överhuvud taget !
Och att som DU resonera HELT utan dem inblandade faktorerna är helt huvudlöst.
Du tror inte även många företagsidéer har en lite "vacklande" resa på vägen eller?
Är säker på att "dem flesta där ute i stugorna" skulle vilja byta ut Pride mot vattenfestival utan att blinka, alla dar i veckan.
Detta påstående är precis vad Putin's Ryssland tillämpar och hetsar sin befolkning med.Erik JS skrev:
Du är indoktrinerad precis som vilken religiös SEKT medlem som helst.
En dag får vi hoppas att du också blir vuxen och att din valpighet växer bort.
Men jag accepterar ändå din person men definitivt inte dina åsikter.
Hur du använder dina barn i denba fråga borde rendera en orosanmäkan till socialen.
Det behövs inte många inlägg för att den bakomliggande personens riktiga psyke ska visa sig som en neonskylt i mörkret.Erik JS skrev:
Så hur har egentligen din uppväxt varit?
Vilken sekt tillhörde dina föräldrar?
Jag ser att dina åsikter egentligen inte är dina egna utan du rabblar samma mantra om och om igen.
Du slänger dig med ord du inte vet ursprunget från, du använder bilder du inte skapat själv, du använder argument som vilken Jehovas Vittnen medlem använder bibeln, du kan inte haft det lätt i din uppväxt i din sekt, sedan visar dina åsikter psykiska drag av långt gången narcissism.
Menar du att uttrycket "man måste få älska vem man vill" inte handlar om sex? Varför skulle det vara tal om kärlek mellan vänner eller kärlek mellan en mor och hennes barn? Hur många motsätter sig dom formerna i dagens samhälle eller historiskt?Fairlane skrev:
Du använder ordet älska som att ha sex med. Det kan man väl förvisso göra ibland, men då rör det sig om något ömsesidigt, vilket det inte är fråga om mellan barn och vuxen eller mellan torsk och prostituerad. Jag skulle säga att det inte passar särskilt väl i en KK relation heller.
Älska kan ha många betydelser. Jag älskar mina barn och jag är övertygad om att de flesta känner likadant för sina barn. Andelen som sen vill ha sex med sina barn är nog extremt liten.
Om man jämställer homosexualitet med pedofili så är man duktigt inskränkt och okunnig, tyvärr finns det ju gott om sådana.
Exemplena jag tog handlade om scenarion som ökar eller där det finns viss acceptans idag som dom flesta fortfarande är emot. Jag menar att det i dom fallen visst kan finnas ömsesidig upplevd "kärlek", men det är ändå former som de flestas samvete fortfarande motsätter sig. Det var för att ge en förståelse kring att precis som det finns folk som inte tycker att de 5 exemplen jag gav ska vara olagliga/moraliskt felaktiga och vill ha en mer liberal syn, så finns det folk som är mer konservativa kring sex-/familjevärderingar.
Förklara gärna varför man inte kan göra jämförelser mellan olika ovanligt förekommande sexuella beteenden utan att vara inskränkt och okunnig. Jag tror du kanske menar "likställer"?
Du skrev:
"Det är som att vissa gillar fotboll, andra ishockey eller friidrott, ytterligare andra gillar hårdrock eller synth. Gillar man inte det så går man helt enkelt inte, enkelt."
Skillnaden är att utövning av sport eller musik sällan är kopplat till samvetet och moral eller något samhället behöver ha regler kring för att skydda medborgare.
Redigerat:
Jag tror vi får mer acceptans när de som känner äckel för t ex homosexuella åldras, tappar gnistan och till sist checkar ut. Och t ex när @Erik JS son en dag kommer hem med en pojkvän och han måste ta tag i verkligheten och omvärdera sin position och sina tankar. Men att inse att man i sak har fel är väldigt svårt för de flesta. Å andra sidan är hjärnan så elegant evolutionärt funktionell att den kan ha flera verklighetsmodeller körandes samtidigt trots att de är motstridiga. Det löser problemet.A AG A skrev:@Cleas sörmland, @Fairlane , @RoAd och allt vad ni heter!
"Over and out"
Jag tror inte Pride gör så väldigt mycket i frågan varken till eller från idag. 1998 var det annat. Men den skapar ju en debatt varje år när homofober kan skriva av sig i en tråd som denna. Om detta stärker denna minoritet i sin uppfattning vet jag inte, troligen, men det stärker i alla fall majoritetssamhällets känsla att Pride är en viktig grej att upprätthålla. Jag hade nog gärna sett att samhället var redo för ett annat scenario, att vi slapp den årliga debatten kring Pride och trådar som denna och att Pride därför kunde dö i tysthet för det finns ingen motståndarsida längre. Men det ligger nog tjugo år in i framtiden.