43 798 läst ·
1 055 svar
44k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fast ni i vänsterrörelsen fortsätter ju ta hit de värsta homofoberna av alla. Det är ju knappast svennebanan som är problemet era naiva knäppskallar. Och era cringiga tåg är oavsett äckliga sett ur objektiva ögon. Hade direkt klassats som förargelseväckande beteende i normalfallet.Mikael_L skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 917 inlägg
Det tenderar vara vänstermänniskor som av någon koooonstigt anledning producerar flest transor och homosexuella. Hmm, varför är det så? Men ni kommer som vanligt på någon absurd ursäkt utan att rannsaka er själva 😂Claes Sörmland skrev:
Jag tror vi får mer acceptans när de som känner äckel för t ex homosexuella åldras, tappar gnistan och till sist checkar ut. Och t ex när @Erik JS son en dag kommer hem med en pojkvän och han måste ta tag i verkligheten och omvärdera sin position och sina tankar. Men att inse att man i sak har fel är väldigt svårt för de flesta. Å andra sidan är hjärnan så elegant evolutionärt funktionell att den kan ha flera verklighetsmodeller körandes samtidigt trots att de är motstridiga. Det löser problemet.
Jag tror inte Pride gör så väldigt mycket i frågan varken till eller från idag. 1998 var det annat. Men den skapar ju en debatt varje år när homofober kan skriva av sig i en tråd som denna. Om detta stärker denna minoritet i sin uppfattning vet jag inte, troligen, men det stärker i alla fall majoritetssamhällets känsla att Pride är en viktig grej att upprätthålla. Jag hade nog gärna sett att samhället var redo för ett annat scenario, att vi slapp den årliga debatten kring Pride och trådar som denna och att Pride därför kunde dö i tysthet för det finns ingen motståndarsida längre. Men det ligger nog tjugo år in i framtiden.
Jag kan lova dig att Byggahus inte är representativt överhuvudtaget för vad folk egentligen tycker om detta spektakel. Byggahus är rätt PK objektivt sett, och även om det kan tyckas att många här är emot pride och deras barngroomande så är det ÄNNU fler som verkligen är det.T TypRätt skrev:Jag har alltid varit lite svenson-avig mot Pride (precis som jag är mot melodifestivalen) för jag tycker det är för mycket "bögit" flams och trams. De första årens pride tåg var för mycket fokus på "fritt sex" där mer eller mindre varje vagn var halvnakna personer med allt för mycket tid på gymmetJag tror att det är dessa bilder som fortfarande präglar min och andras bild av tåget.
Jag har absolut noll problem med män som älskar män eller se män som håller varandra i handen eller pussas men jag tycker inte om att se hetro eller gay personer som står och råhånglar på pendeltågstationen eller när någon sitter och drar handen över sin frus innanlår på pendeltåget. Den mer sexuella relationen mellan två andra känner jag att jag inte behöver ta del i på det sättet. Jag gör inget moraliserande över vad barn ser och inte ser, de har telefoner och kan söka och hitta vilken dvärgporr de än känner för och själv hittade vi väl första porrtidningen gömd i skogen när man var 8-9 år. Möjligen mer orolig för att de får dålig självkänsla när de inte själva lastar ett tillbehör långt som en brandslang. Men man får väl hoppas på att de fortfarande måste duscha tillsammans på gympan så de har något uppfattning om vart normen ligger i verkligheten.
I alla fall, om ByggaHus ska ses som något genomsnitt för folks åsikter i frågan om homosexualitet är det i all fall för mig uppenbart att Pride behövs lika mycket idag som förut, och att det är hög tid för mig att skaffa en flagg för att visa att jag inte står med de som 2025 tror att homosexualitet är brist i uppfostran. Om alla faktiskt tar ställning och visar vart vi står kanske det blir tydligt för de som moraliserar och dömer att de är i klar minoritet och istället för att reta upp oss andra med sin inskränkthet inser de att det är de själva som har brist i uppfostran eller svagt psyke.
Så klart ingen i prideklicken kommer få höra det direkt eftersom de håller sig till sin ryggdunkarklick där de får sina åsikter bekräftade. Det är inte ens 0.5% av svenska folket som hänger kring dessa pridetåg. De är en liten gapig klick som hörs mycket, som vanligt när det kommer till woketomtarna. Det är exakt samma fenomen som Hamastågen som terroriserar oss alla.
Pendeln har svängt rejält och woke-eran är på väg att dö ut. Folk har fått nog av denna nonsens helt enkelt.
Redigerat av moderator:
Ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om vad du eller någon annan vänstertomte tycker om någonting 🤡D Danne824 skrev:Dekadens används historiskt av konservativa och religiösa rörelser för att beskriva sådant de uppfattar som moraliskt förfall.
Så hela denna tråd handlar om moraliserande av några religiösa fanatiker utan något underbyggt annat än era känslor och fasor dvs fobier.
Om jag råkar vara hemma i Stockholm under Pride veckan så är det ett måste att gå ner och titta på paraden, ett trevligt event och många glada ansikten.
Du behöver inte vara orolig att du kommer att bli smittad eller våldtagen.
Inte heller känna något krav på att just du måste vara homo.
Redigerat av moderator:
Jag uppskattar att ni lyckats bekräfta min bild av er själva och er vänsterpolitiska rörelse, så man får väl ta och tacka. Ni är lika gapiga, påträngande, hotfulla, översittande och tjatiga här som ni är överallt där ni försöker sprida er dynga.Nötegårdsgubben skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 942 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 942 inlägg
Vad menar du med vänsterrörelsen, bara så vi vet ungefär var vi befinner oss på skalan?Erik JS skrev:
Är samtliga svenska riksdagspartier till exempel vänster eller finns det något/några som inte är det?
Talar vi då vänster/höger i ekonomiskt hänseende eller något annat?
Du menade såklart sett med subjektiva ögon. Smak är knappast objektivt.Erik JS skrev:
Jag kan lova dig att dina åsikter inte är det heller. Du har ju redan själv konstaterat att du inte passar i Sverige för att du har helt andra åsikter.Erik JS skrev:
Pride och grooming, det visar ungefär hur lite koll du har. Två vuxna människor av samma kön som gillar varande får du till barngrooming.Erik JS skrev:
Förra året uppskattades det till 50' som gick i paraden (cirka 05% av den svenska befolkningen), till det så uppskattade man ungefär 500' åskådare...Erik JS skrev:
Jobbigt med fakta när man kan gå på känsla?
Kan tilläggas att det finns gott om homosexuella som anser att rörelsen kidnappats av perversa vänstertomtar och wokemongon och som cringar like mycket som oss andra när dessa dumskallar dansar runt halvnakna och twearkar på våra gator mitt framför ögonen på barn.
Det har aldrig handlat om homosexualitet i sig, de flesta av oss kunde inte bry oss mindre, vi har långt viktigare saker att itu med i livet än att fokusera på ert sexliv. Men när det görs till en politisk rörelse där "alla ska med" och man gör allt för att trycka ner skiten i halsen på folk, inklusive unga, där går den röda linjen.
Det har aldrig handlat om homosexualitet i sig, de flesta av oss kunde inte bry oss mindre, vi har långt viktigare saker att itu med i livet än att fokusera på ert sexliv. Men när det görs till en politisk rörelse där "alla ska med" och man gör allt för att trycka ner skiten i halsen på folk, inklusive unga, där går den röda linjen.
Här kommer nästa citatmaskin. Orkar tyvärr inte läsa en massa utdraget svammel, men kämpa på för all delFairlane skrev:
Vad menar du med vänsterrörelsen, bara så vi vet ungefär var vi befinner oss på skalan?
Är samtliga svenska riksdagspartier till exempel vänster eller finns det något/några som inte är det?
Talar vi då vänster/höger i ekonomiskt hänseende eller något annat?
Du menade såklart sett med subjektiva ögon. Smak är knappast objektivt.
Jag kan lova dig att dina åsikter inte är det heller. Du har ju redan själv konstaterat att du inte passar i Sverige för att du har helt andra åsikter.
Pride och grooming, det visar ungefär hur lite koll du har. Två vuxna människor av samma kön som gillar varande får du till barngrooming.
Förra året uppskattades det till 50' som gick i paraden (cirka 05% av den svenska befolkningen), till det så uppskattade man ungefär 500' åskådare...
Jobbigt med fakta när man kan gå på känsla?
😄 Jag vänster politiskt?Erik JS skrev:
Var läser du in det?
Eller är alla, som har andra åsikter än din moral, politiska åsikter som ska katoriseras åt visst håll?
Att du är en religiös fanatiker framgår klart.
En sak hade faktiskt Karl Marx rätt i, religion är ett gift för folket.
Jag tror du behöver justera din förståelse av vad folk generellt står i värdefrågor. Partipolitiskt kan du se opinionen sammanställd här: http://pollofpolls.se/Erik JS skrev:Jag kan lova dig att Byggahus inte är representativt överhuvudtaget för vad folk egentligen tycker om detta skitspektakel. Byggahus är rätt PK objektivt sett och även om det kan tyckas att många här är emot pride och deras barngroomande så är det ÄNNU fler som verkligen är det. Så klart ingen i prideklicken som kommer få höra det direkt eftersom de håller sig till sin ryggdunkarklick där de får sina åsikter bekräftade. Det är inte ens 0.5% av svenska folk som hänger kring dessa pridetåg. De är en liten gapig klick som hörs mycket, som vanligt när det kommer till woketomtarna.
Pendeln har svängt rejält och woke-eran är på väg att dö ut. Folk har fått nog av denna nonsens helt enkelt.
Och pollar man attityder till homosexualitet så hamnar de kritiska på kring 10% eller lägre.
Så var hamnar då BH-skribenterna på opinionsskalan? Ja jag skulle säga med en överrepresentation av medelålders män med eget hus ("Sveriges gubbigaste forum") så är det väl borgerligt och höger här jämfört med samhället i stort. Väldigt villamedelklassigt. Och en hel utdaterade opinionströmningar är överrepresenterade som var aktuella när de nu åldrade skribenterna var i de formativa tonåren-de tjugo.
Redigerat:
Jag, liksom de flesta som motsätter oss era perversa barngroomartåg, är knappast särskilt religiösa, men visst, jag kan tycka att vi nog kan behöva lite mer kristendom och andlighet i Sverige snarare än mer av er progressiva skit som skadat unga så till den grad att de inte ens vet vilket kön de är. Ingenting har blivit bättre i Sverige de senaste 10-20 åren. Det är ett land i totalt förfall, liksom stora delar av övriga västvärlden.D Danne824 skrev:
Läs mitt inlägg #234 så kanske du förstår bättre. Det verkar inte gå in i era skallar av någon anledning.Claes Sörmland skrev:
Jag tror du behöver justera din förståelse av vad folk generellt står värdefrågor. Partipolitiskt kan du se opinionen sammanställd här: [länk]
Och pollar man attityder till homosexualitet så hamnar de kritiska på kring 10% eller lägre.
Så var hamnar då BH-skribenterna på opinionsskalan? Ja jag skulle säga med en överrepresentation av medelålders män med eget hus ("Sveriges gubbigaste forum") så är det väl borgerligt och höger här jämfört med samhället i stort. Väldigt villamedelklassigt. Och en hel utdaterade opinionströmningar är överrepresenterade som vad aktuella när de nu åldrade skribenterna var i de formativa tonåren-de tjugo.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 942 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 942 inlägg
Ok, läs inte allt så slipper du bli avslöjad med faktafel.Erik JS skrev:
Men du kan väl svara på frågan vad du anser vara vänster, för det är ju olika för olika personer. Är samtliga svenska riksdagspartier vänster? Eller finns det något som inte är det och isåfall vilket/vilka?