111 494 läst ·
453 svar
111k läst
453 svar
Powermax Larm - England
Det var extremt billigt därifrån. Powermax Complete för 240 GBP. Fast får lite dåliga vibbar.3pac skrev:
De visar inte priserna på hemsidan och när jag mejlade fick jag det här svaret:
Have a look here http://www.powermax-alarm.co.uk/cms.php?id_cms=9
Regards
Lee
Om man sen kollar på deras hemsida säger de följande:
"This website is owned and operated by Sapphire Alarms, and was built in order to separate the Powermax range of wireless products from our main website at www.diy-alarms.co.uk."
Också lite skumt då de även säljer Powermax-larm från deras Sapphire alarm-sida.
Någon annan som har erfarnheter från det företaget?
inte handlat därifrån, men ser ingenting konstigt med de saker du tar upp.highmore skrev:Det var extremt billigt därifrån. Powermax Complete för 240 GBP. Fast får lite dåliga vibbar.
De visar inte priserna på hemsidan och när jag mejlade fick jag det här svaret:
Have a look here [länk]
Regards
Lee
Om man sen kollar på deras hemsida säger de följande:
"This website is owned and operated by Sapphire Alarms, and was built in order to separate the Powermax range of wireless products from our main website at www.diy-alarms.co.uk."
Också lite skumt då de även säljer Powermax-larm från deras Sapphire alarm-sida.
Någon annan som har erfarnheter från det företaget?
Att priserna inte visas på hemsidan har mkt riktigt att göra med att de inte får sälja till privatpersoner direkt utan endast certifierade installatörer får köpa. Surfa runt på olika brittiska återförsäljare så får du se att det är samma sak hos alla.
Att det är Sapphire alarms som ligger bakom sidan var väl ingen direkt nyhet, då deras namn står med stora bokstäver högst upp på sidan.
Och att ett företag har en kampanjsajt är ju inte heller ngt märkvärdigt. Samma sak med http://www.powermaxpro.se/ som ju leder till e-säkerhetsbutiken.
Men jag har ingen erfarenhet av just detta företag så vet inte om de är seriösa, men tycker inte de saker du tar upp är ngt direkt märkvärdigt.
Du har nog rätt, men extremt låga priser får mig alltid att bli misstänksam.. sen är det också att vid köp eftersom de inte kan skriva att det är ett Powermax complete alarm, så står det att jag köper en 'specialstd'. Om jag sen får en tegelsten i brevlådan vad har jag då får möjligheter att klaga när det inte ens står vad jag köper vid köpetillfället?
Att vara misstänksam är väl bra. Och låga priser har de väl, jmf med Sverige iaf.highmore skrev:Du har nog rätt, men extremt låga priser får mig alltid att bli misstänksam.. sen är det också att vid köp eftersom de inte kan skriva att det är ett Powermax complete alarm, så står det att jag köper en 'specialstd'. Om jag sen får en tegelsten i brevlådan vad har jag då får möjligheter att klaga när det inte ens står vad jag köper vid köpetillfället?
Men jämför tex Powermax + som även säljs hos http://www.securitywarehouse.co.uk (som många här på forumet tycks handlat från) så är de faktiskt dyrare.
Larm är helt enkelt billigare i England. Vore dock intressant att höra ifrån ngn som handlat därifrån.
http://www.securitywarehouse.co.uk/...age=product_info&cPath=36_62&products_id=1015
http://www.powermax-alarm.co.uk/product.php?id_product=29
Håller med om att sidan känns skum, men jag och två kollegor köpte larm därifrån i november/december och det funkade klockrent.
Alla tre köpte PoverMaxComplete med en del extra tillbehör och är helnöjda.
Nu funderar jag även på att köpa till GSM-modulen, verkar rätt smidigt med SMS.
Alla tre köpte PoverMaxComplete med en del extra tillbehör och är helnöjda.
Nu funderar jag även på att köpa till GSM-modulen, verkar rätt smidigt med SMS.
Perfekt! Just lite såna erfarenheter som jag var ute efter. Tack!Buttox skrev:
Nu har jag också beställt larm från England. Valde Powermax complete med en hel del tillbehör.
Jag beställde från http://www.powermax-alarm.co.uk
Ringde in min betalning och allt verkar ha gått bra.
Hoppas att allt kommer denna veckan.
Det blev ca halva priset jämfört med butiker i sverige.
Jag beställde från http://www.powermax-alarm.co.uk
Ringde in min betalning och allt verkar ha gått bra.
Hoppas att allt kommer denna veckan.
Det blev ca halva priset jämfört med butiker i sverige.
Medlem
· Västra Götaland
· 33 inlägg
mb7726 du säger halva priset, exakt hur mycket pratar vi om då?
Köper du larmet via en elgrossist (de flesta känner väl någon elektriker) så betalar du max 3000:- för ett grundpaket Visonic powermax plus, du slipper eventuella leveransproblem från andra länder (ja, det kan hända), väntetider och inte minst, om något händer åker du och lämnar varan istället för att kämpa sig med frakter etc.
Jag säger inte att man inte skall köpa från utlander, jag frågasätter bara då alla på detta forumet är jättepositiva till import.
Har installerat många sådana system, alla köpta i Sverige.
MVH
Köper du larmet via en elgrossist (de flesta känner väl någon elektriker) så betalar du max 3000:- för ett grundpaket Visonic powermax plus, du slipper eventuella leveransproblem från andra länder (ja, det kan hända), väntetider och inte minst, om något händer åker du och lämnar varan istället för att kämpa sig med frakter etc.
Jag säger inte att man inte skall köpa från utlander, jag frågasätter bara då alla på detta forumet är jättepositiva till import.
MVH
Tyvärr, de flesta känner nog ingen elektriker så vi är tvungna att köpa där det är billigast...Hammare_GBG skrev:mb7726 du säger halva priset, exakt hur mycket pratar vi om då?
MVH
Hej
Jag har mycke problemer med mit GSM-modul det är et GSM-300/350 jag vet inte om det är 300 eller 350 köpt som GSM-300/350, GSMen sitter i centralen
Jag har nu månge problemer med at holde GSM signalet, jag får "GSM NET FAIL" månge gånga om dagen, jag har prövet med Telenor, Telia, helebob och tele2 der kommer intet gsm-signal före jag har väret i mastermenu jag skal intet göra noget i menuen jag skal kun in i menuen och ut igen.
Jag talt med en från Visonic(Sverige) och han fatte inte folk köp larm hem från england eller usa, och villa inte hjälp mej jag kunne köp min larm från Sverige eller Danmark, och så kunne han hjälp och dem som ja köpt larmen av kunne rekomender et sim-kort.
jag har kun gsm, jag har bredbånd och bredbånd-telefoni från Telia, så hvis der är en larm får jag inte sms, da GSM-modulet inte funger.
nogle som vet noget?
Jag har mycke problemer med mit GSM-modul det är et GSM-300/350 jag vet inte om det är 300 eller 350 köpt som GSM-300/350, GSMen sitter i centralen
Jag har nu månge problemer med at holde GSM signalet, jag får "GSM NET FAIL" månge gånga om dagen, jag har prövet med Telenor, Telia, helebob och tele2 der kommer intet gsm-signal före jag har väret i mastermenu jag skal intet göra noget i menuen jag skal kun in i menuen och ut igen.
Jag talt med en från Visonic(Sverige) och han fatte inte folk köp larm hem från england eller usa, och villa inte hjälp mej jag kunne köp min larm från Sverige eller Danmark, och så kunne han hjälp och dem som ja köpt larmen av kunne rekomender et sim-kort.
jag har kun gsm, jag har bredbånd och bredbånd-telefoni från Telia, så hvis der är en larm får jag inte sms, da GSM-modulet inte funger.
nogle som vet noget?