Härligt. När du gjort det där hemliga som ska göra, får du gärna komma tillbaka och berätta vad det var.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Innebär också att fastighetsägaren bör se till att husnumret syns. Alltså inte ha svarta siffror på mörk bakgrund (ex röda hus), vita på ljusa (silver, guld etc). Finns belysning är det bra om husnr inte hamnar i skuggan (ja det händer).
Det kan vara livsviktigt när ambulansen är på väg

useless useless skrev:
Testade även den senaste adressomläggningen som gjordes under 00-talet:

[bild]
Det verkar vara väldigt olika vad som är möjligt. Jag gjorde en liknande sökning på mina föräldrars gamla postlådeadress i grannsocknen Viksjö i grannkommunen Härnösand. Den kunde Gemini inte omvandla till en ny adress. När jag lade till mina föräldrars namn gav den mig en adress på ett helt annat ställe i byn som absolut inte är korrekt. Nu har mina föräldrar aldrig varit skrivna där eftersom det är en sommarstuga, men man bör nog ändå vara lite försiktig med resultaten.

Henningelvis Henningelvis skrev:
man bör nog ändå vara lite försiktig med resultaten.
Ja, så är det nog, jag hade lite andra frågor och fick svar som inte stämde med vad Lantmäteriet sa, när jag sa till så fick jag till svar "jag ber om ursäkt för förvirringen i förra svaret". Så det är precis som du säger.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
"jag ber om ursäkt för förvirringen i förra svaret".
Att ödmjukt be om ursäkt är nog AIs största styrka...

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Att ödmjukt be om ursäkt är nog AIs största styrka...
Ja. Detta i motsats till medlemmarna på Byggahus som har en fantastisk mängd styrkor, men där just ödmjuka ursäkter är rätt ovanliga...

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ja. Detta i motsats till medlemmarna på Byggahus som har en fantastisk mängd styrkor, men där just ödmjuka ursäkter är rätt ovanliga...
Det är ju dock lika svårt att veta om AI eller forummedlemmarna har rätt om man själv saknar kunskap i ämnet..

• Gilla
  • Älska
Tubes och 2 till
  • Laddar…
Man kan be AI'n om källorna till sina påståenden så man själv kan rimlighetsgranska svaren. Oftast är det enklare än att Googla fram olika dokument och websidor där informationen är gömd någonstans.

useless useless skrev:
Man kan be AI'n om källorna till sina påståenden så man själv kan rimlighetsgranska svaren.
Vilket jag gjorde. Hämtat från Lantmäteriet säger dock inte jättemycket men det kanske går att få förtydligat. Inser dock att vi båda bryter mot forumreglerna så jag passar... 😳😳😳

ClasseClas
K Kurtivan skrev:
Ja, postorten är samma, det är postlådenumret som ändrats till något annat
Jag testade med Gemini "tänkande" och använde gamla postlådeadressen till landet. Den lyckades inte mejsla fram dagens gällande adress utan virrade 10-15 km runt i området med diverse "säkra", eller högst troliga, förslag.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.