Lite konstig rubrik kanske...
Jag söker en nuvarande adress då Posten har ändrat gammal adress till en ny och jag har bara den gamla och vet inte exakt var den var belägen heller. Finns det någon förteckning någonstans där man kan se det här?
Jag söker en nuvarande adress då Posten har ändrat gammal adress till en ny och jag har bara den gamla och vet inte exakt var den var belägen heller. Finns det någon förteckning någonstans där man kan se det här?
Jag tycker det är tydligt, en gammal adress har någon gång omvandlats till en ny. Jag har den gamla adressen men vill veta den nya. Vad jag ska med den till gör ingen skillnad i frågeställningen eller för den delen, svaret.Alfredo skrev:
Om det är till en person är det lättast att kolla folkbokföringen. Finns många öppna sidor på nätet alternativt så kan man ringa Skatteverket... Eller är det ett företag? De finns också i register.
Att försöka lista ut vilka adresser som ändrats är jobbigare
Att försöka lista ut vilka adresser som ändrats är jobbigare
Allvetare
· Västra götaland
· 10 934 inlägg
Jag hade nog börjat hos kommunen som adressen ligger i...
Posten och Skatteverket är redan nämnt men även kommunen och Lantmäteriet borde ha uppgifterna du eftersöker.K Kurtivan skrev:
Det är, som jag förstått, kommunerna och Lantmäteriet som beslutar om ändringar av adressnamn och belägenhetsadresser.
Posten, Skatteverket och alla andra myndigheter har bara att rätta sig efter det.
Ok, jag trodde Posten styrde det där, men det var bra information.Keiller skrev:
Posten och Skatteverket är redan nämnt men även kommunen och Lantmäteriet borde ha uppgifterna du eftersöker.
Det är, som jag förstått, kommunerna och Lantmäteriet som beslutar om ändringar av adressnamn och belägenhetsadresser. Posten, Skatteverket och alla andra myndigheter har bara att rätta sig efter det.