Lite konstig rubrik kanske...

Jag söker en nuvarande adress då Posten har ändrat gammal adress till en ny och jag har bara den gamla och vet inte exakt var den var belägen heller. Finns det någon förteckning någonstans där man kan se det här?

Jag har även skickat en fråga till Postnord om detta men inte fått svar än....

K Kurtivan skrev:
Lite konstig rubrik kanske...
Inte bara rubriken... 😳 Jag tror du måste försöka förklara lite bättre vad det handlar om. Ska du skicka något till någon? Kan du inte bara ringa och fråga om rätt adress?

• Gilla
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inte bara rubriken... 😳 Jag tror du måste försöka förklara lite bättre vad det handlar om. Ska du skicka något till någon? Kan du inte bara ringa och fråga om rätt adress?
Jag tycker det är tydligt, en gammal adress har någon gång omvandlats till en ny. Jag har den gamla adressen men vill veta den nya. Vad jag ska med den till gör ingen skillnad i frågeställningen eller för den delen, svaret.

Har du frågat skatteverket?

Om det är till en person är det lättast att kolla folkbokföringen. Finns många öppna sidor på nätet alternativt så kan man ringa Skatteverket... Eller är det ett företag? De finns också i register.

Att försöka lista ut vilka adresser som ändrats är jobbigare

useless useless skrev:
Har du frågat skatteverket?
Näe, det kan man kanske göra. Tack, provar det också!

Jag hade nog börjat hos kommunen som adressen ligger i...

• Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jag har den gamla adressen men vill veta den nya.
Men du vet väl rimligen vem eller vad som hade den gamla adressen? Då är väl det naturliga att kolla vad vem eller vad idag har för adress?

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men du vet väl rimligen vem eller vad som hade den gamla adressen? Då är väl det naturliga att kolla vad vem eller vad idag har för adress?
Men hörrö, hade det varit så hade jag ju vetat den nya redan. Du behöver inte ifrågasätta mer.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jag söker en nuvarande adress då Posten har ändrat gammal adress till en ny och jag har bara den gamla och vet inte exakt var den var belägen heller. Finns det någon förteckning någonstans där man kan se det här?
Posten och Skatteverket är redan nämnt men även kommunen och Lantmäteriet borde ha uppgifterna du eftersöker.

Det är, som jag förstått, kommunerna och Lantmäteriet som beslutar om ändringar av adressnamn och belägenhetsadresser.
Posten, Skatteverket och alla andra myndigheter har bara att rätta sig efter det.

• Gilla
grodanboll och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Posten och Skatteverket är redan nämnt men även kommunen och Lantmäteriet borde ha uppgifterna du eftersöker.

Det är, som jag förstått, kommunerna och Lantmäteriet som beslutar om ändringar av adressnamn och belägenhetsadresser. Posten, Skatteverket och alla andra myndigheter har bara att rätta sig efter det.
Ok, jag trodde Posten styrde det där, men det var bra information.

K Kurtivan skrev:
Men hörrö, hade det varit så hade jag ju vetat den nya redan. Du behöver inte ifrågasätta mer.
Vaknat på fel sida? Jag försöker förstå för att kunna hjälpa dig.

K Kurtivan skrev:
Ok, jag trodde Posten styrde det där, men det var bra information.
Det var 30 år sedan posten var en myndighet.

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vaknat på fel sida? Jag försöker förstå för att kunna hjälpa dig.
Du har redan fått den information jag har men kommer ändå med diverse frågeställningar som inte tillför något alls, det måste jag ju få tala om för dig på något sätt. Ber om ursäkt om du känner dig stött.

• Gilla
  • Haha
7ender och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.