107 809 läst ·
630 svar
108k läst
630 svar
Pojkvännen flyttar in
rataxes skrev:
Han är alltså lika bortskämd som er dotter?rataxes skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Ingen. Man tar inte betalt för handdukar.rataxes skrev:Hon kommer att stå för manadsavgi
Det vet jag inte! Det är därför jag frågar hur ni skulle ha gjort i det fallet!
Vi har lånat till bostadsrätt, målat, tapetserat, stått för all inredning, möbler,mm. Allt tom handdukar, sängkläder!
Dottern tog med sig en resväska med kläder och smink när hon flyttade hemifrån.
Pojkvännen har bidragit med 0
Det är klart att han ska stå för 1/2 månadsavgift men utöver det vad kan man tänka sig för en ”extra” avgift?
Halva avgiften till BRF+halva räntan. Ingen amortering.
Sen får du nog tänka på att detta är din vuxna dotters jobb att lösa. Inte ditt.
Markera inlägg #112 som bästa svar och gör även så som det står där, så kan du släppa denna tråden fri sen 😉rataxes skrev:
Kom gärna tillbaka om ett år eller två och rapportera hur utfallet blev 👍
Redigerat:
Så här tänker jag.
Pojkvännen betalar hälften av "löpande månadskostnader" månadsavgiften, el, internt och hemförsäkring.
Att låta pojkvännen betala för redan utförda renoveringar eller husgeråd blir konstigt om inte dottern gör det.
Varför ska pojkvännen betala er för något som dottern inte betalar er för?
Vad säger dottern om era ideer? och vad tänker pojkvännen? Olika åsikter om ekonomi kan få förhållanden på fall...
Pojkvännen betalar hälften av "löpande månadskostnader" månadsavgiften, el, internt och hemförsäkring.
Att låta pojkvännen betala för redan utförda renoveringar eller husgeråd blir konstigt om inte dottern gör det.
Varför ska pojkvännen betala er för något som dottern inte betalar er för?
Vad säger dottern om era ideer? och vad tänker pojkvännen? Olika åsikter om ekonomi kan få förhållanden på fall...
Läs igen de svar som du ser som "seriösa" och fundera på om det kanske finns lite substans i dem.rataxes skrev:
Har haft ett tankesätt med mig "tänk om det är tvärt om" mot vad man själv tror eller anser och visst har det ibland varit så.
Övriga är bara att hoppa över.
En tråd kan inte raderas och inlägg kan man radera inom några timmar efter man skrivit.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Översättning:rataxes skrev:
"I början min fråga var: Hur ska jag tjäna pengar på min dotters kille?
När du inte fick tips och ideér som passade dig så vill du hellre radera inlägget än låta det kvarstå.
Hur jag skulle ha gjort?
Hyrt ut lägenheten åt dem som par givetvis. Utan att debitera extra för min spekulation på bostadsmarknaden.