Intet Intet skrev:
Har ni funderat över hur det går när dottern ringer: -"Mamma. Slemmige Zigge har spelat bort studiebidraget så nu kan du bara få halva hyran"!
Vad är planen då?
Vilken förolämpning till TS att antyda att hans dotter blivit tillsammans med en som kallar sig för Slemmige Zigge😂
 
  • Haha
Blauvinge och 1 till
  • Laddar…
rataxes skrev:
Jag tror att de flesta har missförstått mig!
Jag menar generellt är hur mycket man skulle kunna tänka sig fråga pojkvännen för allt som vi har anskaffat. Allt som dottern o sambo skulle ha gjort annars tillsammans utan vi föräldrar.
rataxes skrev:
Han är snart på väg in med bara en resväska och kläder…
Han är alltså lika bortskämd som er dotter?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Karin Svensson5 och 16 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Han är alltså lika bortskämd som er dotter?
Jag kan förstå TS lite om pojkvännen är riktig odugling, om så är fallet lär dottern inse det själv förr eller senare
 
  • Gilla
Fru Uggla
  • Laddar…
S
Intet Intet skrev:
Och jag som skrattade gott i början, för jag trodde du var ironisk. Men du menar verkligen allvar?😬
Vad är problemet? Vettigaste inlägget i tråden.
 
  • Gilla
  • Wow
Annia och 7 till
  • Laddar…
P
I början min fråga var: Hur skulle ni göra?
Men nu har det spårat ur till allt annat!
Nu fråga: Hur raderar man inlägget?
 
  • Haha
  • Gilla
MartinP666 och 14 till
  • Laddar…
Fairlane
rataxes skrev:
I början min fråga var: Hur skulle ni göra?
Vilket du fått svar på.
rataxes skrev:
Men nu har det spårat ur till allt annat!
Nu fråga: Hur raderar man inlägget?
Det gör man inte.
 
  • Gilla
  • Älska
MichelleW och 17 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Har ni funderat över hur det går när dottern ringer: -"Mamma. Slemmige Zigge har spelat bort studiebidraget så nu kan du bara få halva hyran"!
Vad är planen då?
Är du nöjd?
 
rataxes skrev:
I början min fråga var: Hur skulle ni göra?
Men nu har det spårat ur till allt annat!
Nu fråga: Hur raderar man inlägget?
Jag tycker du ska tänka likadant som du tänker när din dotter träffar en pojkvän med skidstuga, spanienlögenhet och tesla. Ska hon betala 50% av hans grejor?
 
  • Gilla
Serafim Dahl och 23 till
  • Laddar…
Farstatjej90
rataxes skrev:
Hon kommer att stå för manadsavgi

Det vet jag inte! Det är därför jag frågar hur ni skulle ha gjort i det fallet!
Vi har lånat till bostadsrätt, målat, tapetserat, stått för all inredning, möbler,mm. Allt tom handdukar, sängkläder!
Dottern tog med sig en resväska med kläder och smink när hon flyttade hemifrån.
Pojkvännen har bidragit med 0
Det är klart att han ska stå för 1/2 månadsavgift men utöver det vad kan man tänka sig för en ”extra” avgift?
Ingen. Man tar inte betalt för handdukar.
Halva avgiften till BRF+halva räntan. Ingen amortering.
Sen får du nog tänka på att detta är din vuxna dotters jobb att lösa. Inte ditt.
 
  • Gilla
MMKHammar och 9 till
  • Laddar…
L
B Boende45 skrev:
Det som inte framgår här är att pojkvännen är 47 år gammal.

Jag förstår att TS är lite irriterad
Exakt, och han har ju som TS påpekat flera gånger varit arbetslös i hela 19 år!
 
  • Haha
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Walle85
rataxes skrev:
I början min fråga var: Hur skulle ni göra?
Men nu har det spårat ur till allt annat!
Nu fråga: Hur raderar man inlägget?
Markera inlägg #112 som bästa svar och gör även så som det står där, så kan du släppa denna tråden fri sen 😉
Kom gärna tillbaka om ett år eller två och rapportera hur utfallet blev 👍
 
Redigerat:
  • Gilla
Serafim Dahl och 5 till
  • Laddar…
Så här tänker jag.
Pojkvännen betalar hälften av "löpande månadskostnader" månadsavgiften, el, internt och hemförsäkring.
Att låta pojkvännen betala för redan utförda renoveringar eller husgeråd blir konstigt om inte dottern gör det.
Varför ska pojkvännen betala er för något som dottern inte betalar er för?

Vad säger dottern om era ideer? och vad tänker pojkvännen? Olika åsikter om ekonomi kan få förhållanden på fall...
 
  • Gilla
Blauvinge och 1 till
  • Laddar…
rataxes skrev:
I början min fråga var: Hur skulle ni göra?
Men nu har det spårat ur till allt annat!
Nu fråga: Hur raderar man inlägget?
Läs igen de svar som du ser som "seriösa" och fundera på om det kanske finns lite substans i dem.
Har haft ett tankesätt med mig "tänk om det är tvärt om" mot vad man själv tror eller anser och visst har det ibland varit så.
Övriga är bara att hoppa över.
En tråd kan inte raderas och inlägg kan man radera inom några timmar efter man skrivit.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
B Backspegel skrev:
Får jag fråga varför dottern inte bidragit alls?
vad skulle det vara med för belop som ny student?
 
S
rataxes skrev:
I början min fråga var: Hur skulle ni göra?
Men nu har det spårat ur till allt annat!
Nu fråga: Hur raderar man inlägget?
Översättning:

"I början min fråga var: Hur ska jag tjäna pengar på min dotters kille?
När du inte fick tips och ideér som passade dig så vill du hellre radera inlägget än låta det kvarstå.

Hur jag skulle ha gjort?
Hyrt ut lägenheten åt dem som par givetvis. Utan att debitera extra för min spekulation på bostadsmarknaden.
 
  • Gilla
Snikholt och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.