107 821 läst ·
630 svar
108k läst
630 svar
Pojkvännen flyttar in
Jag känner mig inte provocerad. Jag redovisar bara fakta. Du uttrycker dig medvetet provokativt för att skapa en reaktion.T TobiasK233 skrev:
Om det inte var meningen borde du fundera på hur du uttrycker dig.
Du redovisar inte fakta, du skriver vad du tycker om vad jag tycker.Slottsbäcksväktarn skrev:Jag känner mig inte provocerad. Jag redovisar bara fakta. Du uttrycker dig medvetet provokativt för att skapa en reaktion.
Om det inte var meningen borde du fundera på hur du uttrycker di
Slottsbäcksväktarn skrev:
Jag står fortfarande fast vid att jag är fri att tycka om andra hur mycket jag vill. Sen får du gärna tycka annorlunda.
Om du har problem med att alla inte tänker som du är det kanske du som bör tänka om.
Lite kul att du går till personangrepp så fort någon inte håller med dig.T TobiasK233 skrev:
Att du uttrycker dig provokativt är fakta. Sedan har du rätt i att jag inte delar din uppfattning och alltså också redovisar min uppfattning i sakfrågan.
Det verkar snarast vara du som har problem med att folk inte håller med dig - eftersom du då omedelbart uttrycker dig om personen som tycker något, inte om vad den tycker.
Sedan brukar jag låta bli att tycka en massa saker om människor. Jag gör undantag för galningar som Trump, Putin och några till men annars brukar jag stanna vid att ha åsikter om vad de gör, inte om vilka de är.
Barnens val av partners är sådant jag låter bli att ha åsikter om.
TS uttrycker sig, i lite förtäckta ordalag, om sin "svärson". Det tycker jag att man skall låta bli. Den typen av åsikter brukar fördunkla ens omdöme - vilket det uppenbarligen har gjort - om nu TS menar allvar med sin fråga.
Du gick också till personangrepp om du inte såg det ;.)Slottsbäcksväktarn skrev:Lite kul att du går till personangrepp så fort någon inte håller med dig.
Att du uttrycker dig provokativt är fakta. Sedan har du rätt i att jag inte delar din uppfattning och alltså också redovisar min uppfattning i sakfrågan.
Det verkar snarast vara du som har problem med att folk inte håller med dig - eftersom du då omedelbart uttrycker dig om personen som tycker något, inte om vad den tycker.
Sedan brukar jag låta bli att tycka en massa saker om människor. Jag gör undantag för galningar som Trump, Putin och några till men annars brukar jag stanna vid att ha åsikter om vad de gör, inte om vilka de är.
Barnens val av partners är sådant jag låter bli att ha åsikter om.
TS uttrycker sig, i lite förtäckta ordalag, om sin "svärson". Det tycker jag att man skall låta bli. Den typen av åsikter brukar fördunkla ens omdöme - vilket det uppenbarligen har gjort - om nu TS menar allvar med sin fråga.
Nog om det, jag respekterar att du tycker annorlunda än mig, det har jag inga problem med.
ha en trevlig dag
Ja du missförstog mig definitivtAlfredo skrev:
Jag menade bara att om jag "i mitt eget huvud" tycker det är en bra partner till mitt barn så är jag mer givmild än om det är en dålig partner till mitt barn.
Nej jag menade absolut inte att jag påtalar det för mitt barn och försöker styra dennes beslut och handlingar. Man sitter på läktaren så att säga.
Kanske har de messenger så de kan fortsätta hålla kontakten där. 🤔Eaum skrev:
Håller fullständigt med, om detta är en spegel av samhället idag så är vi på väg utför. TS försvinner efter några sidor och sen pågår en kvasidiskussion i 30 sidor till.Eaum skrev:
Sakta i backarna!Slottsbäcksväktarn skrev:
Redan efter den den första blåtiran skulle jag som förälder börjat ifrågasätta dotterns val. Hur många dörrolyckor tycker du det krävs innan du själv skulle bryta mot din heliga regel?
Kan naturligtvis även gälla ekonomi när drömprinsen spelar bort parets pengar eller annat ansvarslöst beteende.
Livet är sällan så enkelt som man kan önska.
Redigerat:
Som du tydligen läser och bidrar till😀. Varför?IngemarB skrev:
Frågan är ju redan avgjord sedan länge.
Låt dottern betala den hyra morsan vill ha.
Sedan gör dottern vad hon vill med killen.
Något sådant har jag uppfattat att den absoluta majoriteten tycker.
Han bidrar med kärlek och skön energirataxes skrev:
enligt sambolag sitter ni lugnt i båten om allt lösts och hon skrivit sig där avsevärt mycket tidigare än honom.
Om ni äger bostaden, och inhuserar dottern där så ser jag inte knixet riktigt.
Jag skulle kallt räkna med, som andra skrivit: minst 50% av hyra + lånekostnad + kring-utgifter såsom försäkring m.m. - alternativt låta er dotter sköta den där delen, men då kan ni inte putta in några slantar till henne.
Jag kan tycka att om han inte ska ta del av eventuell framtida avkastning då ska inte behöva betala lånekostnaden.K klining skrev:Han bidrar med kärlek och skön energi´(obs ironi)
enligt sambolag sitter ni lugnt i båten om allt lösts och hon skrivit sig där avsevärt mycket tidigare än honom.
Om ni äger bostaden, och inhuserar dottern där så ser jag inte knixet riktigt.
Jag skulle kallt räkna med, som andra skrivit: minst 50% av hyra + lånekostnad + kring-utgifter såsom försäkring m.m. - alternativt låta er dotter sköta den där delen, men då kan ni inte putta in några slantar till henne.