107 811 läst ·
630 svar
108k läst
630 svar
Pojkvännen flyttar in
Kaka söker makaUnikt namn skrev:
Äpplen faller inte långt från träden
Som du sår får du skörda
Bättre en fågel i handen än tio i skogen
Bajsa borta
Gå inte över ån efter vatten
Sparandet är en tillgång, du har förvisso en utbetalning för sparandet, men (förhoppningsvis) har du kvar värdet. Sparandet blir en kostnad först den dagen dina aktier blir värdelösa, eller du realiserar det till förlust.Bönhas skrev:
På vilket sätt får han det lyxigare än en all inclusive?rataxes skrev:
Ingår middagar, städning och en bil som kör runt honom?
Har din dotter eller han bil och körkort?
Hur gjorde din föräldrar letade luckor att lägga "extra" på din partner?
Redigerat:
Jag hade kört halva avgiften plus hälften av internet, tv , el, försäkring m.m som inte ingår i avgiften.rataxes skrev:
Skulle man lägga på något för att den är möblerad så känns några hundringar i månaden rimligt på sin höjd och det är så lite pengar så det hade jag inte brytt mig om.
Slitaget hade jag nog resonerat att det slits ju inte dubbelt så mycket för att man bor två än en så det hade jag bortsett från.
Är personen i fråga en bra partner till mitt barn hade jag definitivt gjort så.
Jag som förälder kan väl också tycka om mitt barns partner är bra eller inte det har ju inte barnet ensamrätt på. Sen behöver det ju inte vara ett uttalat tyckande.Slottsbäcksväktarn skrev:
Ang betalningen så JA om det hade varit 100% barnets lgh, nu äger fadern 90% då är det rimligt att han sätter spelreglerna för båda. Hade det varit 100% barnets lgh så håller jag helt med dig.
Du får tycka vad du vill. Men håll för guds skull tyst med det...T TobiasK233 skrev:
Det håller jag överhuvudtaget inte med om.T TobiasK233 skrev:
Känns som en medveten provokation eftersom du utan tvekan förstår vad vi menar.T TobiasK233 skrev:
Du får tycka vad som helst om vad, eller vem, som helst men vissa saker, som uppfattningen om barnens val av partner, gör man säkrast att hålla för sig själv.
Jag tänker att det är underförstått att det är outtalat, man går väl inte runt och berättar för alla vad man tycker och tänker om folk. Men det kanske du gör. Jag skrev tom att det behöver inte vara ett uttalat tyckande.Slottsbäcksväktarn skrev:
Men man läser ju in vad man vill som passar ens argumentation. Jag ser att en som citera mig tom radera den delen i mitt inlägg för det skulle passa dennes svar.
Jag som förälder kan väl också tycka om mitt barns partner är bra eller inte det har ju inte barnet ensamrätt på. Sen behöver det ju inte vara ett uttalat tyckande.
Bra att vi är överens där. Att det skulle vara underförstått är dock långsökt. Alltför många föräldrar är väldigt tydliga med vad de tycker om barnens val av partners. Leder inte sällan till livslånga konflikter.T TobiasK233 skrev:
Först en medveten provokation - för att skapa en reaktion. Sedan ett mycket diffust "klarläggande" som är till för att kunna invända mot dem som inte håller med.T TobiasK233 skrev:
Varför blir det krig...?
Det är er dotter ni ska prata med om att få ersättning, förstås. Sen hur hon och hennes sambo väljer att hantera sina kostnader är upp till dem.rataxes skrev:Hon kommer att stå för manadsavgi
Det vet jag inte! Det är därför jag frågar hur ni skulle ha gjort i det fallet!
Vi har lånat till bostadsrätt, målat, tapetserat, stått för all inredning, möbler,mm. Allt tom handdukar, sängkläder!
Dottern tog med sig en resväska med kläder och smink när hon flyttade hemifrån.
Pojkvännen har bidragit med 0
Det är klart att han ska stå för 1/2 månadsavgift men utöver det vad kan man tänka sig för en ”extra” avgift?
Du ska inte tänka dig någon ”extra avgift” från honom över huvud taget. Det har du inte med att göra. Vill ni inte ge er dotter saker som hon kan använda tillsammans med sin sambo, gör inte det.
Folk, alltså…
Det är nog bara du som tar det som en provokation, jag skriver bara hur jag resonerar och du behöver inte känna dig provocerad av det.Slottsbäcksväktarn skrev:Bra att vi är överens där. Att det skulle vara underförstått är dock långsökt. Alltför många föräldrar är väldigt tydliga med vad de tycker om barnens val av partners. Leder inte sällan till livslånga konflikter.
Först en medveten provokation - för att skapa en reaktion. Sedan ett mycket diffust "klarläggande" som är till för att kunna invända mot dem som inte håller med.
Varför blir det krig...?