P
J Jonte Karlsson skrev:
Plejd har produkterna för dig, de är på gång. Inom bara 10-15 år kommer du kunna starta dammsugaren i Plejd-appen och dessutom släcka en lampa när den är klar. Helt magiskt. Kolla med din lokala elektriker och aktieanalytiker för mer information.
Hallå, vad är det här? Inget konkret. :( Ett till försök Jonte, ge mig något kul att göra under ledigheten.
 
P
yoloboi skrev:
Hallå, vad är det här? Inget konkret. :( Ett till försök Jonte, ge mig något kul att göra under ledigheten.
Eller berätta om dina egna favoritautomatiseringar så kan jag inspireras!!! :)
 
yoloboi skrev:
Eller berätta om dina egna favoritautomatiseringar så kan jag inspireras!!! :)
Min bästa är den där jag några gånger om dagen surfar runt och kollar hur elpriset ska bli. Sen programmerar jag en timer som startar eller stoppar wallpluggen till mikron så att jag kan värma frysta köttbullar när elen är billig. Katsching.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det en sanning att Plejd är förvånansvärt stabila? Mina Shelly, Trådfri, etc är också stabila men jag är till skillnad från dig inte förvånad över det.
Det kan ju anses "förvånansvärt stabilt" om man inte har högre ambitioner än att tända en lampa och fortfarande fascineras av den funktionaliteten.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Nissens
J Jonte Karlsson skrev:
För det första överdriver du kraftigt deras framgångar, de är fortfarande en högst marginell spelare. Dessutom har de nått viss framgång på väldigt tveksamma grunder, med alla dessa elektriker som för egen vinning slentrianmässigt prackar på folk Plejd med argumentet "de är marginellt dyrare" än andra produkter. Du ignorerar varje gång någon berättar sin upplevelse om hur den känner sig lurad av sin elektriker så det är ingen idé längre. Det finns det hundra andra trådar om det här så det behöver vi inte ta upp igen. Det är inte heller någon slump att det är framförallt elektriker och aktieanalytiker som hyllar företaget och sprider vad som kan liknas vid propaganda.

Det som vi efterfrågat angående Plejd är konstruktiva argument men dessa lyser fortfarande med sin frånvaro.
Är man ute efter en lösning vill man ju veta för- och nackdelar så att man kan ta ställning själv. När du blir tillräckligt pressad efter argument så slutar det alltid med att du hänvisar till aktiekursen. Det enda argumentet som varit i närheten av att vara sakligt är att Plejd är ett belysningssystem och som därmed är väldigt enkelt. Men Plejd har ju övergett den filosofin nu så det argumentet kan vi ju enas om att det är helt dött.
Ok, hur mycket växer Plejd årligen enligt dig då? Och hur är lönsamheten?

I övrigt upprepar du dig hela tiden, att upprepa svaren du uppenbarligen inte klarar av stt ta till dig är slöseri med tid.

Varken du eller någon snnan VET hur Plejds framtid ser ut, man kan konstatera att de varit en raket på marknaden hittills med de förutsättningar de haft.

Man undrar ju vilka du fått för dig att du pratar för när du skriver ”vi”, är det Schneider?
 
P
J Jonte Karlsson skrev:
Min bästa är den där jag några gånger om dagen surfar runt och kollar hur elpriset ska bli. Sen programmerar jag en timer som startar eller stoppar wallpluggen till mikron så att jag kan värma frysta köttbullar när elen är billig. Katsching.
0 p till dig.

Kom igen nu, Jonte!

Bättre kan du.
 
P
David Wallin David Wallin skrev:
Det kan ju anses "förvånansvärt stabilt" om man inte har högre ambitioner än att tända en lampa och fortfarande fascineras av den funktionaliteten.
Huh, hur tänkte du nu? Stabilitet och features är skiljda ting.
 
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Det kan ju anses "förvånansvärt stabilt" om man inte har högre ambitioner än att tända en lampa och fortfarande fascineras av den funktionaliteten.
Du tar dig själv på alldeles för stort allvar, jag tycker att det är dags att krypa upp ur sandlådan nu.

Det finns några här som inte begriper, alternativt vill inte begripa grejen med Plejd, och hur det kommer sig att de har sådana framgångar.

Det är bara att inse att det är på det viset, om de har en dold agenda eller drivs av något annat får vi inte veta, men det kommer inta att ändras. :)
 
J
Nissens Nissens skrev:
Du tar dig själv på alldeles för stort allvar, jag tycker att det är dags att krypa upp ur sandlådan nu.

Det finns några här som inte begriper, alternativt vill inte begripa grejen med Plejd, och hur det kommer sig att de har sådana framgångar.

Det är bara att inse att det är på det viset, om de har en dold agenda eller drivs av något annat får vi inte veta, men det kommer inta att ändras. :)
Vad snackar du om? Om man tar sig själv på för stort allvar borde man väl inte ha en sandlåda att komma upp ifrån? Snarare sitta fastkedjad vid ett gammalt skrivbord?
Plejd kan absolut ha sin plats. Jag kör det hos dottern. Hon tycker det är kanon att tända lamporna via en app. Synd hon har fjärrvärme. Annars hade jag åkt dit och skruvat dit en kontaktor direkt.
 
  • Haha
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Man undrar ju vilka du fått för dig att du pratar för när du skriver ”vi”, är det Schneider?
Jag menade "vi" som i framförallt dig och mig, men också alla andra som är läskunniga eller kan titta på bilder. Jag förmedlar ju bara vad Plejd själva förmedlar, det är liksom ingen känsla eller tyckande.

Om du istället försöker bemöta sakfrågan då? Du har i ett antal hundra inlägg hävdat att Plejds främsta fördel är att de inte håller på med hemautomation eftersom de flesta inte vill ha sån skit enligt dig. Nu håller Plejd i allra högsta grad på med hemautomation enligt Plejd själva. Då går det inte att dra någon annan slutsats än att ditt främsta argumentet faller bort.

Eftersom handel i aktier handlar om spekulation och bedömningar om framtiden så borde du vara djupt bekrymrad över att Plejd nu statsar på något som enligt dig är saker som ingen vill ha. Sådana analyser brukar leda till att man säljer en aktie. Om man inte kan tänka rationellt och inse det så äger man aktien av helt fel skäl och det brukar straffa sig.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det finns några här som inte begriper, alternativt vill inte begripa grejen med Plejd, och hur det kommer sig att de har sådana framgångar.
Hur kommer det sig att du efter flera hundra inlägg inte lyckats lyfta fram vad denna "grejen med Plejd" är?
Beror det bara på att du är ett geni och vi andra helt korkade? Då är vi förstås i ett svårt läge.

Du kanske kan förtydliga med en liten lista eller tabell med fördelar och nackdelar med Plejd jämfört med andra system? En liten demo där du visar hur enkelt det är att installera och tända en lampa med Plejd och hur komplicerat det är att installera och tända en lampa med ett annat system? Prisjämförelse? Produktutbud? Produktutvecklingstid? Kompatibilitet med andra system? Framtidsanpassat?
Konkreta saker, inte känslor.

Jag är helt öppen för att jag inte förstått "grejen med Plejd", men om jag inte får ett enda konstruktivt argument så är det svårt.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
Jonte! Jag väntar på dig. Heja, heja!
 
yoloboi skrev:
Jonte! Jag väntar på dig. Heja, heja!
Jag är upptagen med att surfa runt och kolla elpriser så att jag kan förbereda dagens automationer.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:
Min bästa är den där jag programmerar en timer som startar eller stoppar wallpluggen till mikron så att jag kan värma frysta köttbullar när elen är billig. Katsching.
Ha Ha.
Du menar på fullt allvar att ingen kan värma köttbullar i mikron utan att du har kollat priset på el och programmerat upp en wallplugg??? :crysmile:
 
L Leif i Skåne skrev:
Ha Ha.
Du menar på fullt allvar att ingen kan värma köttbullar i mikron utan att du har kollat priset på el och programmerat upp en wallplugg???
Du verkar ha misssat att det var en referens till Nissens hemautomation som han använde som exempel för att visa vilka fantastiska saker man kan göra med Plejd. Jag är glad att du reagerar på samma sätt som vi gjorde.
 
  • Gilla
halj och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.