145 337 läst ·
1 437 svar
145k läst
1,4k svar
Plejd - vad är grejen?
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Exakt! Har man köpt 5 puckar som en elektriker installerat så är det väl kanske surt om något skulle hända med Plejd, men ingen stor grej ändå. Däremot om man har lastat hela sin nya kåk med 70 puckar, 40 Plejd-spottar och 10 Plejd-armaturer utomhus så kan det ju bli lite tråkigare när man behöver anlita en elektriker för att byta ut allt det (utöver materialkostnaden) och då haltar jämförelsen med att Iphone är inlåst och som lätt går att köpa en ny själv.K karlmb skrev:
//Patrik
Redigerat:
Det är rörande att ni är så omtänksamma. 😂😂😂Patrik_Hed skrev:
Exakt! Har man köpt 5 puckar som en elektriker installerat så är det väl kanske surt om något skulle hända med Plejd, men ingen stor grej ändå. Däremot om man har lastat hela sin nya kåk med 70 puckar, 40 Plejd-spottar och 10 Plejd-armaturer utomhus så kan det ju bli lite tråkigare när man behöver anlita en elektriker för att byta ut allt det (utöver materialkostnaden) och då haltar jämförelsen med att Iphone är inlåst och som lätt går att köpa en ny själv.
//Patrik
Fantastiskt att poletten fortfarande inte trillat ned.
För er måste Plejds framgångssaga vara helt obegriplig. 😂😂😂
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 658 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 658 inlägg
Du har fel, hoppet är ute…. Faktum är att det nog aldrig var där.J Jocke Best skrev:
För mig är det inte obegripligt. Har ju försökt förklara vad deras framgång beror på. Dom sålde in sig hos elektriker och i Sverige ligger man ungefär 10-15 år efter den utvecklingen kring smarta hem jämfört med vad som finns i andra länder.Nissens skrev:
Jag förstår dock inte att du menar att alla som efterfrågar mer än vad plejd erbjuder är nördar. Det är lite som med skrivmaskin och dator. Dom som tillverkade skrivmaskinen menade att datorn är bara något tillfälligt. Vem var det som gick konkurs? Datortillverkarna eller skrivmaskinstilverkaren? Allt blir bara mer tekniskt, mordernare och man har högre krav. Det är inte att vara nörd utan att följa utvecklingen. Antingen så anpassar Plejd sig till den tekniken som redan finns idag eller så blir det samma som för skrivmaskinen.
Nissens ignorerar min fråga och bevisar därmed att Plejd inte ens har ett smart belysningssysten som kan hantera en geo-funktion. Elektriker har inte lärt sig andra system, kanske kan bero på extra höga marginaler för Plejd. Därmed kan vi stänga Plejd som merparten av oss sagt, ett inte tillräckligt kompetent system men allt går att sälja med mördande reklam.
Lite så är det. När jag visade elektrikern mitt Zigbee system så sa han att han aldrig sett eller hört något om det. När jag visade det och vad man kan göra så tyckte han att det var verkligen bra. Dom kör ju bara på vilket samtidigt också beror på att majoriteten inte efterfrågar något annat. Men det kommer ändra sig med stigande krav.P PelleWidell skrev:Nissens ignorerar min fråga och bevisar därmed att Plejd inte ens har ett smart belysningssysten som kan hantera en geo-funktion. Elektriker har inte lärt sig andra system, kanske kan bero på extra höga marginaler för Plejd. Därmed kan vi stänga Plejd som merparten av oss sagt, ett inte tillräckligt kompetent system men allt går att sälja med mördande reklam.
Då är det bra att denna tråden finns.D DanielSt81 skrev:Lite så är det. När jag visade elektrikern mitt Zigbee system så sa han att han aldrig sett eller hört något om det. När jag visade det och vad man kan göra så tyckte han att det var verkligen bra. Dom kör ju bara på vilket samtidigt också beror på att majoriteten inte efterfrågar något annat. Men det kommer ändra sig med stigande krav.
På konsumentens sida.
Klicka här för att svara