L Leif i Skåne skrev:
Det är alltid roligt att reta upp dom 4-5 PLEJD-hatarna här på forumet.:crysmile:
Där kom det där ordet "Plejd-hatare" igen. Får mig osökt att tänka på följande:

"En sekt är en grupp som särskiljer sig från omgivningen genom egna regler och värderingar. Sekten är sluten, auktoritär och kräver stort engagemang av den enskilde. Den påstår sig ha ett högre syfte. Personer som inte anses tillräckligt hängivna skuldbeläggs och anklagas för att svika de andra."
 
  • Gilla
  • Haha
Ossian K Olsson och 6 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Tänker du köpa Plejd? Tänkte väl att du smyganvänder deras prylar. :rofl:
Det är inte säkert att jag rusat iväg och köpt den även om det gått. Nu är ju frågan dock rent hypotetisk så vi kan väl låtsas att jag gjort det om det gör dig glad :)

L Leif i Skåne skrev:
Det är alltid roligt att reta upp dom 4-5 PLEJD-hatarna här på forumet.:crysmile:
Alla har vi våra hobbies :) Men du verkar inte lyckas så bra, vi "hatare" har väl bara ganska sakligt (med inslag av ironi kanske) förklarat att det du skrev var fel.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Det är inte säkert att jag rusat iväg och köpt den även om det gått. Nu är ju frågan dock rent hypotetisk så vi kan väl låtsas att jag gjort det om det gör dig glad :)



Alla har vi våra hobbies :) Men du verkar inte lyckas så bra, vi "hatare" har väl bara ganska sakligt (med inslag av ironi kanske) förklarat att det du skrev var fel.
Nja, jag visste hela tiden att du är en smygplejdare. ;)
Ditt stora engagemang i diverse Plejdtrådar avslöjade dig. :)
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
L Leif i Skåne skrev:
Det är alltid roligt att reta upp dom 4-5 PLEJD-hatarna här på forumet.:crysmile:
Det funkar varje gång! :crysmile::crysmile:
 
R
David Wallin David Wallin skrev:
Där kom det där ordet "Plejd-hatare" igen. Får mig osökt att tänka på följande:

"En sekt är en grupp som särskiljer sig från omgivningen genom egna regler och värderingar. Sekten är sluten, auktoritär och kräver stort engagemang av den enskilde. Den påstår sig ha ett högre syfte. Personer som inte anses tillräckligt hängivna skuldbeläggs och anklagas för att svika de andra."
Jag tror att det kan handla om aktieägare (eller personer med koppling till bolaget) mer än någon sekt :) Att de är lite extra "på hugget" och "irriterade" nu kanske beror på kursen.
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
Jag tänkte på att de ska lansera hela Plejd ute i Europa. Där nära nog ingen hittills har Plejd. För de som redan har Plejd är det såklart kul att det kommer nya produkter.
Du är efter din tid, den lanseringen pågår redan i en rad länder… till din stora förvåning kommer det att ta fart där också. Eller väntade du dig att de skulle sälja stort INNAN de lanserat priylarna? :rofl:
 
En diskussion måste kunna hållas utan en massa trams. Oavsett sida. Det är inte bättre att påstå att någon skulle vara aktieägare dock. Trams det också...
 
Nissens
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Nej, de är inte snabbaste på att släppa nya prylar.
Nej, de tar ofta tid på sig, fördelen är att grejerna är förvånansvärt stabila när de väl kommer. Till skillnad från kinaprylarna…
 
Nissens
R RoAd skrev:
Jag tror att det kan handla om aktieägare (eller personer med koppling till bolaget) mer än någon sekt :) Att de är lite extra "på hugget" och "irriterade" nu kanske beror på kursen.
Trams.
Det handlar snarare om personer som ser ett egenvärde i att ha en full hemautomation istället för att förstå att de flesta användare är helt ointresserade av det.

Plejd växer organiskt ca 20% om året, så aktieägarna tankar nog på sig nu när börsen är låg.
 
Det är nog ett av deras bästa säljargument. De gör en sak och de gör det väl. Inget mer pillande. Nackdelen är integrationerna men som sagt, de är nog väldigt få som egentligen är så nördiga att de håller på med sånt. Så tror i alla fall jag.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du är efter din tid, den lanseringen pågår redan i en rad länder… till din stora förvåning kommer det att ta fart där också. Eller väntade du dig att de skulle sälja stort INNAN de lanserat priylarna? :rofl:
Jag har ingen aning om huruvida Plejd säljs ute i Europa eller inte, jag hänvisade bara till vad "aktieägaren" skrev på Twitter. Men självklart säljer man inget innan man lanserats. Min poäng var att man sannolikt säljer mer på lång sikt om man har en produkt som ligger i fas med dagslägets utveckling, i stället för att berätta vad man kanske kommer att kunna om ett år eller två.
 
  • Skärmdump från Twitter, användare "Hästen", bilder från Plejds mässmonter, hashtaggar, likes och retweets.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Det är nog ett av deras bästa säljargument. De gör en sak och de gör det väl. Inget mer pillande. Nackdelen är integrationerna men som sagt, de är nog väldigt få som egentligen är så nördiga att de håller på med sånt. Så tror i alla fall jag.
Fast de (få) saker Plejd kan gör nog nästan alla andra system minst lika "stabilt" idag. Tiden när Nexa dominerade marknaden med opålitliga 433Mhz-produkter är över sedan många år tillbaka.

De produkter jag använder (från flera olika tillverkare) "bara fungerar" de också. Tillsammans dessutom.

Det är liksom inte unikt att kunna tända och släcka en lampa (eller hel värmepump för den delen) utan krångel idag.
 
  • Gilla
Freddedan och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nej, de tar ofta tid på sig, fördelen är att grejerna är förvånansvärt stabila när de väl kommer. Till skillnad från kinaprylarna…
Så det är EN produkt mot typ en hel världsdels sammanlagda produkter det gäller?
 
R RoAd skrev:
Fast de (få) saker Plejd kan gör nog nästan alla andra system minst lika "stabilt" idag. Tiden när Nexa dominerade marknaden med opålitliga 433Mhz-produkter är över sedan många år tillbaka.

De produkter jag använder (från flera olika tillverkare) "bara fungerar" de också. Tillsammans dessutom.

Det är liksom inte unikt att kunna tända och släcka en lampa (eller hel värmepump för den delen) utan krångel idag.
Ja, men det är en elektriker som installerar plejd. Den elektrikern vill lämna över till en oteknisk eller helt ointresserad kund. Du missar helt poängen.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag har ingen aning om huruvida Plejd säljs ute i Europa eller inte, jag hänvisade bara till vad "aktieägaren" skrev på Twitter. Men självklart säljer man inget innan man lanserats. Min poäng var att man sannolikt säljer mer på lång sikt om man har en produkt som ligger i fas med dagslägets utveckling, i stället för att berätta vad man kanske kommer att kunna om ett år eller två.
Om jag ska vara ärlig tror jag Plejd kommer stödja matter om det skulle visa sig bli ett problem för dem. Det skulle förvåna mig om de inte redan har en plan.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.