På Värmdö har vi nu passat in i stort sett hela mellanbjälklaget i form av limträ på första våningens stomme. De är inpackade med blå plast så det ser kul ut mot himlen och havet. Vidare har vi fortsatt spika stommen på andra våningen. Den "lilla" mur av 600 lecablock som går genom hela huset är inte riktigt klar trots att murarkillarna jobbade 65 timmar på 4 dagar förra veckan,
.
Allt har fungerat hyfsat trots att vi inte mätte hpjder så mycket på första långväggen vilket resulterade i en del masonit under limträet för att fixa våg.
Jag tror jag har en 80 limträbalkar men då inkluderas även 20 till takstolarna, nu blir man snart inbjuden på limträföreningens sponsormöte..
Hälsar Ingvar
Allt har fungerat hyfsat trots att vi inte mätte hpjder så mycket på första långväggen vilket resulterade i en del masonit under limträet för att fixa våg.
Jag tror jag har en 80 limträbalkar men då inkluderas även 20 till takstolarna, nu blir man snart inbjuden på limträföreningens sponsormöte..
Hälsar Ingvar
Klicka här för att svara