15 994 läst ·
35 svar
16k läst
35 svar
Placering av utomhussiren
Tack för svar.
Jag kommer sätta dit utomhussiren i kombination med blixtljus och snacka med grannarna. Jag får hoppas att jag slipper en massa falsklarm.
Sen kommer jag sätta dit en ordentlig inomhussiren. Inferno Intenso verkar intressant. Synd att den är rätt dyr.
Jag kommer sätta dit utomhussiren i kombination med blixtljus och snacka med grannarna. Jag får hoppas att jag slipper en massa falsklarm.
Sen kommer jag sätta dit en ordentlig inomhussiren. Inferno Intenso verkar intressant. Synd att den är rätt dyr.
Elektroniktokig
· LAT: 57.76145780 LON: 12.06116821
· 904 inlägg
Dock är Burgular Blaster inte laglig i Sverige utan tillstånd. Går under vapenlagen. Iofs kan man söka tillstånd men det ska till att vara höga värden som ska skyddas innan burgular blaster är tillåten.
Vore fel att använda burgular blaster. Stackars inbrottstjuvar.
Bättre med dolt larm som sagt och tyst väktarkoppling. Då kan tjuvarna, helt humant, få smaka biffig väktare istället.
@freddan101: Självklart har man ju inte rörelsedeckarna påslagna när man är hemma.
Vore fel att använda burgular blaster. Stackars inbrottstjuvar.
Bättre med dolt larm som sagt och tyst väktarkoppling. Då kan tjuvarna, helt humant, få smaka biffig väktare istället.
@freddan101: Självklart har man ju inte rörelsedeckarna påslagna när man är hemma.
Vad jag läst så är den Biffiga Väktaren inte till stor nytta då denne oftast inte går in utan assistans av polisen om man misstänker att det är inbrottstjuvar i byggnaden.
Störst nytta gör troligen larmdekalerna.
Störst nytta gör troligen larmdekalerna.
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Är ditt siemenslarm förnuftigt uppsatt med bra detektorer slipper du nog falsklarm...
Och då blir utomhussirenen til nytta. Själv tror jag att utomhussiren (tillsammans med skylt) ökar avskräckningsfaktorn rejält.
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Sir300 duger för att informera grannarna, den går att ställa effekt/strömförbrukning om man behöver det.
Eller en biltema siren för larm eller en för bil, båda 12v.
Jag sätter under taknocken, hörs bäst och svår att nå, enkel kabeldragning på vinden
Eller en biltema siren för larm eller en för bil, båda 12v.
Jag sätter under taknocken, hörs bäst och svår att nå, enkel kabeldragning på vinden
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden