9 465 läst ·
51 svar
9k läst
51 svar
Phasen / testpenna sönder?
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Gjorde ju det! Och förklarade också, man vet ju att den funkar när man provade den före man startade jobbet, samt att man gör likadant varje gång.
Eller menar du om man skulle använt den som hammare under arbetets gång?
Eller menar du om man skulle använt den som hammare under arbetets gång?
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Nope men om, och jag säger OM det mot förmodan skulle bli något fel på instrumentet när du gjorde kontrollen innan spänningslöshetskontrollen så att den skulle visa noll "0" Så här du en bekräftelse på att den är fungerande efter andra kontrollen. Inte svårare än så.H Husqvarna220Ac skrev:
Men den liksom kontrollen innan är faktiskt helt upp till dig, och det finns ingen anledning att göra sig lustig över det
Redigerat:
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
H Husqvarna220Ac skrev:
Men du är väl en machokille som går runt i oljiga kläder och kortärmat och öppnar ställverksskåp med höga effektuttagH Husqvarna220Ac skrev:
Redigerat:
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Enligt standard antar jag du menar med enlig varje produkt instruktion.S Slugge skrev:Punkt 4 är en funktionskontroll av spänningsprovaren, man har precis testat att den visar spänningslöshet och vill nu se att den kan visa att spänning finns.
Denna kontroll är ofta väldigt enkel att göra och tycker inte den är fel för exempelvis en hempulare som kanske kör med något ställbart instrument. Har man testat funktionen före är det enligt standard tillräckligt.
Har för mig att de tog upp före och efterkontroll på ESA utbildningen (kan ha fel), annars så vet jag att SSG's elsäkerhetskurser tar upp det
Som vanligt spårade tråden ur i en debatt huruvida man ska använda Phasen eller inte.
För att svara TS så kan jag tipsa om att det går en jordtåt från spetsen hela vägen till batterilocket och denna är en riktigt dålig konstruktion. Den sitter liksom bara inklämd mot batterifjädern på vissa modeller och där blir det gärna oxid. Jag har även varit med om att tåten helt enkelt gått av nära batterilocket.
Tycker man inte att det är värt besväret att felsöka så är det bara att köpa en ny.
För att svara TS så kan jag tipsa om att det går en jordtåt från spetsen hela vägen till batterilocket och denna är en riktigt dålig konstruktion. Den sitter liksom bara inklämd mot batterifjädern på vissa modeller och där blir det gärna oxid. Jag har även varit med om att tåten helt enkelt gått av nära batterilocket.
Tycker man inte att det är värt besväret att felsöka så är det bara att köpa en ny.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden