5
H Husqvarna220Ac skrev:
Varför testa den igen? Man mäter väl alltid mot känd spänning före man börjar jobbet, sen mäter man när man brutit för att bekräfta spänningslöshet..
Varför? Ja läs mitt inlägg igen :)
 
Gjorde ju det! Och förklarade också, man vet ju att den funkar när man provade den före man startade jobbet, samt att man gör likadant varje gång.

Eller menar du om man skulle använt den som hammare under arbetets gång?:)
 
5
H Husqvarna220Ac skrev:
Gjorde ju det! Och förklarade också, man vet ju att den funkar när man provade den före man startade jobbet, samt att man gör likadant varje gång.

Eller menar du om man skulle använt den som hammare under arbetets gång?:)
Nope men om, och jag säger OM det mot förmodan skulle bli något fel på instrumentet när du gjorde kontrollen innan spänningslöshetskontrollen så att den skulle visa noll "0" Så här du en bekräftelse på att den är fungerande efter andra kontrollen. Inte svårare än så.
Men den liksom kontrollen innan är faktiskt helt upp till dig, och det finns ingen anledning att göra sig lustig över det
 
Redigerat:
5
H Husqvarna220Ac skrev:
Gjorde ju det! Och förklarade också, man vet ju att den funkar när man provade den före man startade jobbet, samt att man gör likadant varje gång.

Eller menar du om man skulle använt den som hammare under arbetets gång?:)
H Husqvarna220Ac skrev:
Gjorde ju det! Och förklarade också, man vet ju att den funkar när man provade den före man startade jobbet, samt att man gör likadant varje gång.

Eller menar du om man skulle använt den som hammare under arbetets gång?:)
Men du är väl en machokille som går runt i oljiga kläder och kortärmat och öppnar ställverksskåp med höga effektuttag(y):) ?
 
Redigerat:
5
S Slugge skrev:
Punkt 4 är en funktionskontroll av spänningsprovaren, man har precis testat att den visar spänningslöshet och vill nu se att den kan visa att spänning finns.
Denna kontroll är ofta väldigt enkel att göra och tycker inte den är fel för exempelvis en hempulare som kanske kör med något ställbart instrument. Har man testat funktionen före är det enligt standard tillräckligt.
Enligt standard antar jag du menar med enlig varje produkt instruktion.
Har för mig att de tog upp före och efterkontroll på ESA utbildningen (kan ha fel), annars så vet jag att SSG's elsäkerhetskurser tar upp det
 
Som vanligt spårade tråden ur i en debatt huruvida man ska använda Phasen eller inte.

För att svara TS så kan jag tipsa om att det går en jordtåt från spetsen hela vägen till batterilocket och denna är en riktigt dålig konstruktion. Den sitter liksom bara inklämd mot batterifjädern på vissa modeller och där blir det gärna oxid. Jag har även varit med om att tåten helt enkelt gått av nära batterilocket.

Tycker man inte att det är värt besväret att felsöka så är det bara att köpa en ny.
 
Jag tackar för infon.
Får se hur jag gör.
O jag följer övriga diskussionen med intresse.;)
 
  • Haha
quilding
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.