170 498 läst ·
2 799 svar
170k läst
2,8k svar
PEth, vad gäller?
Jodå. Det ligger i släkten. Min far gjorde det (men inte pga bristande kontroll av alkoholkonsumtion).K K. L skrev:
Nu vet jag förstås inte om han bokstavligen lämnade ifrån sig körkortet, men han körde aldrig bil mer efter att ha tagit beslutet att det var färdigkört.
Jag kan inte komma på något annat sätt.H Harald Blåtumme skrev:
Om jag dricker alkohol under den period jag har bestämt att jag inte ska dricka alkohol så jag misslyckats med testet. Det är inte raketkirurgi.H Harald Blåtumme skrev:
Dagen innan dagen innan, skrev jag (viket du har uppmärksammat senare, ser jag nu, också senareG gaidin skrev:
Poängen är att man inte behöver mäta sin alkoholhalt i blodet för att veta om man är nykter. Det räcker med att inte dricka alkohol.G gaidin skrev:
Jag vill inte behöva mäta om jag ligger precis över eller precis under gränsen för att vara en laglig förare. Jag vill inte heller hålla på och mäta min alkoholhalt medan jag dricker goda drycker kvällen innan jag ska köra bil. Det förtar lite av nöjet.
Nä, jag har inte heller provat att dricka så mycket alkohol att jag har dött av det.G gaidin skrev:
Bra, fortsätt så, ingen tvingar dig att dricka alkohol.P pmd skrev:
Jag vill dock gärna dricka alkohol ibland och vägrar bli dömd eller klassad som missbrukare för det.
Gör det du känner dig nöjd med så gör jag det jag känner mig nöjd med.
Jag har inga omedelbara planer på att träffa en läkare, eller annan sjukvårdspersonal, så jag har gott om tid att fundera på hur jag ska lägga upp ett sådant möte.M mattias1343 skrev:
Jag funderar på att skriva ett kontrakt som läkaren får underteckna. I kontraktet ska uttryckligen stå vilka slags prov som sjukvården får göra med mitt blod.
Läste du artikeln i automotorsport.se som jag länkade till?M mojjen skrev:
Roger W Griswold och Hugh DeHaven konstruerade och patenterade (!) det första trepunktsbältet i USA 1951.
Läs artikeln som jag länkade till i inlägg #2 621. i den finns även en hänvisning till en bok av Rune Andreasson och Claes-Göran Bäckström, ”The Seat Belt: Swedish Research and Development for Global Automotive Safety”.Petesson skrev:
Dessa båda herrar är båda disputerade och har sysslat med skydd för bilpassagerare under många, många år, så de torde veta vad de skrev om .
Volvo var den första biltillverkare som införde trepunktsbälte som standard, men som jag har nämnt ovan var Bohlins bälte inte det första.Petesson skrev:
Volvos PR-avdelning har antagligen gått på myten om Bohlin.
Det är alltså inte Transportstyrelsens läkare som gör utredningen?K krfsm skrev:
Men ändå är det Transportstyrelsens läkare som avgör om offret ska få behålla körkortet eller inte?
Flygplatsen är antagligen inte representativ för resten av kungadömet (eller vad det är).Alfredo skrev:
Eller så är det representativt. Hyckleri är nog inte reserverat för oss västerlänningar.
Inte mycket, men vi får väl se hur det utvecklar sig när Tacos tio dagar har löpt ut.Intet skrev:
Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med det, men det finns andra satellittjänster att köpa så jag tror inte att Ukraina är beroende av USAs spaningssatelliter. En av de mest kända är Maxar.Intet skrev:
En mer intressant fråga är om USA fortfarande flyger med spaningsflygplan runt Ukrainas gränser. Det handlar om stridsledning som i början av kriget gjort stor nytta.
Nu har ju Ukrainas fått två stycken SAAB med ASC 890-systemet som jag antar flyger i Ukrainskt luftrum. Dessa flygplan kan etablera datalänk med inte bara JAS39 utan även med F-16, som ju Ukraina har ett antal av. De gör stor nytta antyder en del rapporter om nedskjutna ryska stridsflygplan.
Det är oerhört fult att önska ukrainarna i de ockuperade delarna av landet ödet att hamna permanent under ryskt, fascistiskt, styre.Intet skrev:
Du avvek från ämnet.Intet skrev: