170 494 läst ·
2 799 svar
170k läst
2,8k svar
PEth, vad gäller?
Jag vet inte riktigt hur många gångar jag har fått blåsa i bängens ballong (alliteration!Anna_H skrev:
Jag har blåst två gånger i hela mitt liv. En gång utanför systembolaget en förmiddag, när jag parkerade där för att följa svärmor till vårdcentralen som ligger vägg i vägg. Svärmor var helt säker på att jag skulle bli av med körkortet, men jag super aldrig skallen av mig på onsdagar så det gick bra 😆
Det är bara två tillfällen jag minns.
- Efter att ha blivit påkörd av en rattfyllerist i bil i Stockholm (jag körde MC). Polisen tyckte väl att det vore orättvist om bara rattfylleristen fick blåsa. 😉
- En sen eftermiddag på väg hem (det var nog fredag eller lördag), i utkanten av den lilla staden jag bor hyfsat nära. Jag frågade polisen om de inte hade börjat lite väl tidigt, och fick ett snett leende tillbaka …
Det är dock inte säkert att papperet på Facebooksidan är äkta. Namn och telefonnummer stämmer med en person som arbetar på Transportstyrelsen, men brevet kan vara fejkat eller äkta, det går inte att avgöra av bilden. Transportstyrelsens brevhuvud syns inte på bilden.Robert63 skrev:
Av allt det där tycker jag att det mesta är tämligen oförargligt, utom VAB-fusk för det kostar mig pengar i onödan.Alfredo skrev:
Ja absolut! Och när vi ändå är inne på att justera samhället i den riktningen bör vi anmäla en massa annat. De som slarvar med sopsorteringen, råkar ha bilen igång på tomgång en minut för länge, tankar gräsklipparen med mackbränsle, fuskar med VAB, tvättar bilen på garageuppfarten, ser lite allmänt ovårdade eller suspekta ut ja ser man sig omkring med lite nyfikna ögon finns det nästan ingen gräns för vad man kan anmäla...
Hur var det nu i östzonen? Var en majoritet av medborgarna informanter som skvallrade på varandra?Alfredo skrev:
Optimist!H Harald Blåtumme skrev:
Men sätt gärna igång med kampanjen. Skriv en kommentar i den här tråden där vi kan anmäla intresse av att deltaga. Du får sköta om organiserandet sen.
Ja, det gäller att se till att inte fascistpartier får så många mandat i riksdagen att de kan bilda regering.Intet skrev:
Höll kortet?Intet skrev:
Min kontoutdrag "kommer" inte alls. Jag måste logga in på en banks webbplats för att se dem. Det gäller oavsett om det är banken där jag har ett debetkort eller de banker där jag har kreditkort. Köp syns efter en viss fördröjning, men det brukar inte handla om många dagar.Alfredo skrev:
(I och för sig kan man kanske kalla det för att kontoutdraget kommer när det gäller kreditkortsräkningarna; de kommer varje månad).
OK. Då ber man helt enkelt "vården" att berätta om ärendet och sen vidarebefordrar man den informationen till den som vill veta.T Troberg skrev:
Vilken slags risk tar vården?
Den som gör sådana triviala fel förtjänar att få sin karriär avslutad.T Troberg skrev: