Nissens
VLJ VLJ skrev:
Dom behövde väl lite uppmärksamhet i Aftonbladet, Gofundme:n verkar gå lite trögt.
[länk]
De känns som rättshaverister… många felaktigheter i texten på sidan dessutom…

• Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
VLJ VLJ skrev:
Dom behövde väl lite uppmärksamhet i Aftonbladet, Gofundme:n verkar gå lite trögt.
[länk]
Man borde väl inte bli arg, men...hallå??
Jag citerar "Vi måste nu betala rättegångskostnader på 2,5 miljoner kronor". Ja, ni måste betala för att ni stämde säljaren i tingsrätten. Tingsrätten dömde till säljarens fördel och beslutade att ni skulle betala er motparts rättegångskostnader. Då överklagade ni till hovrätten, som inte heller gav er rätt, utan gav er en omgång rättegångskostnader till att betala. Eftersom ni - helt frivilligt- valde att processa.

Hade berörda personer börjat dag 1 med att bekämpa den upptäckta parksliden istället för att processa mot säljaren, hade trädgården med god marginal varit fri från parkslide så här 6 år senare.

• Gilla
  • Älska
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Nissens
J JockeHX skrev:
För övrigt har jag utrotat ett parkslidebestånd som förra ägaren hade som häck. Det tog 3 år med minimal arbetsinsats varje år. Eller fjärde året var det ett par skott som dök upp men det försvann helt år 4. Nu har det varit helt fritt från parkslide i ytterligare 3 år sedan dess och år 2 av bekämpning placerade jag en syrenhäck på dess plats som växer och frodas.

Att marken skulle vara obrukbar bara för att man behandlar parksliden med glyfosat är buffel och båg.
Det är roligt att se inslag som dessa, när någon med egen erfarenhet delar med sig av den - men de blir i regel fullständigt dissade av de som tror sig veta bättre och håller fast vid att växten är en alien med fantastiska och destruktiva egenskaper. 😊

• Gilla
orutti och 3 till
  • Laddar…
Nissens
J JockeHX skrev:
Vem är det som skrämmer upp dessa personer egentligen?
Flera av dom som skrämmer upp folk har florerat i detta forum. Svårt att förstå vad som driver dom dock…

• Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vad synd att de loggade in på fel forum för att söka råd. Här hade de dels kunnat på praktiska tips på lösning av problemet och dels det goda rådet att inte ägna sig åt kostsamma och riskfyllda rättstvister för att försöka få upprättelse.
I forumet finns de som sprider skräckhistorier om parkslide också, och vissa människor föredrar skräckhistorierna framför de mer sansade faktiska erfarenheter som finns.

Vissa lyssnar bara på det som stämmer med deras förutfattade uppfattning… känns som att den aktuella familjen eventuellt kan tillhöra den kategorin.

• Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
I skåne hade man ju saltat bort ett stort bestånd nyligen, var på nyheterna. Om Sofia-Saga hade köpt några säckar tösalt och spridit ut ett par gånger om året så hade problemet varit löst ganska snart, och till kostnad av ett par tusen max.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Siffrorna dom pratar om är helt sjuka. Nio miljoner? Dom hade kunnat anställa en person på heltid som bara plockar parkslide i flera års tid för dom pengarna.
Och glyfosat ska vi ju inte prata om....
Nissens Nissens skrev:
I forumet finns de som sprider skräckhistorier om parkslide också, och vissa människor föredrar skräckhistorierna framför de mer sansade faktiska erfarenheter som finns.

Vissa lyssnar bara på det som stämmer med deras förutfattade uppfattning… känns som att den aktuella familjen eventuellt kan tillhöra den kategorin.
gäller inte bara parkslide...

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
P
J JockeHX skrev:
Att marken skulle vara obrukbar bara för att man behandlar parksliden med glyfosat är buffel och båg.
Va? Vem har hittat på den dumheten?

P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hade berörda personer börjat dag 1 med att bekämpa den upptäckta parksliden istället för att processa mot säljaren, hade trädgården med god marginal varit fri från parkslide så här 6 år senare.
Om jag hade haft onödigt mycket pengar kanske jag också hade gjort en rättsprocess av saken, men antagligen inte. Så kul är det väl inte?

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Om jag hade haft onödigt mycket pengar kanske jag också hade gjort en rättsprocess av saken, men antagligen inte. Så kul är det väl inte?
Nu verkar det som att den aktuella familjen inte hade onödigt mycket pengar, snarare tvärtom…

Sååå, det kan vara så enkelt som att vanligt sunt förnuft inte är så vanligt numera…

Ytterligare någon som skulle behövt ha "Jag förstod inte vad jag köpte försäkring".
Man kanske kunde kombinera den med en rådgivningstjänst?

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.