Min syster har köpt ett dödsbo. 5 dagar efter tillträde kommer grannen och hälsar på och presenterar sig och säger att hon är god vän med säljarna, men att hon är helt tvärtom mot säljaren. Hon berättar allt och håller inget inne, därför ville hon upplysa om att jätteplantan som mina syster inte märkt fanns på visningen var parkslide. Grannen ursäktade sig med att hon behöver berätta för alla så inte parksliden slängs hur som helst och sprids. Då frågade min syster såklart om inte säljarna också visst, då sa hon att det borde dom veta. Den har funnits där sen deras mormor planterade den. Jag och min syster har kollat på bilder ifrån prospektet och visningen så plantan fanns inte på visningen ( antagligen bortklippt) Säljarna köpte dolda fel försäkring, så är det ett dolt fel? Eller kan man stämma dom för att de höll inne med viktig information?
nej och nej
Medlem
· Sörmland och stan
· 17 939 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- Medlem apr 2015
- 17 939 inlägg
- 29 923 gillningar
- 1 530 bilder
Det står både säljarna och din syster som köpare helt fritt att odla parkslide. Inget fel, en trädgårdsväxt som har fått ett dåligt namn bara.
Hon har fått offerter på sanering, och den kostar 50 000kr minst att få bort.
Jag fixar det för 40.000kr
Ja, förstår fortfarande inte.
Vill hon att förra ägaren ska betala?
Det är det nog bara glömma, folk får odla vad man vill. Kanske inte cannabis 😅👍
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 504 inlägg
Hur kan något som syns vara dolt fel?
Vilken metod?
Det fanns inte där på visningen
Gräver upp hela skiten med en fet maskin , kanske 1 meter under jord.
Medlem
· Sörmland och stan
· 17 939 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- Medlem apr 2015
- 17 939 inlägg
- 29 923 gillningar
- 1 530 bilder
Stoppa din syster från att slösa bort sina pengar. Det är en växt och inget övernaturligt ont väsen som måste bort genom en omedelbar sanering. Starta en tråd med foto på beståndet så får hon hjälp att få bort det. Det tar några år. Jag har tre grannar som alla har tagit bort sina bestånd utan större insats.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 504 inlägg
Är den planterad efter visningen?
3 meter är minsta djupet enligt naturvårdsverket och 7 meter brett, huset står inom dessa 7 meter därför den kan växa in där.
Nedklippt kanske, för att döljas?