42 811 läst ·
316 svar
43k läst
316 svar
Parkering - rösta, var det rätt att jag fick böter?
J jesper--- skrev:Jag måste tyvärr idiotförklara en del, pga. era tjocka huvuden.
Poliser är menade att agera föredömen, jag är inte polis, jag behöver inte agera föredömligt. Utöver det är en bluff till ledare värre än P-vakter.
Nej det är ingen solklar korsning, du skriver det i hopp att vinna debatten. Det är snarare en Av/påfart.
Jag gjorde inget fel, enligt P-vakten bröt jag mot en påhittad trafikföreskrift och blev bötfälld för det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En typisk t-korsning, med en synbarligen felparkerad bil, din?
För att det ska vara tillåtet att stå till höger i korsningen (sett från bildens synvinkel), måste det vara skyltat med P-skylt. Och det är det inte.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 303 inlägg
Det vore praktisk. Ett smidigt sätt att få fram vem som äger godtycklig bil... så slipper man googla efter en sajt som lämnar sån info gratisheisiandiishe skrev:
gjort samma, man är helt körd givetvis eftersom man gjort fel. I mitt fall i stockholm blev det 1000 spänn för mor o fars bil som jag skrivit in en bokstav fel på. Man kan tycka att det borde komma upp en bekräftelse via en koppling i bilregistret ”är det fiat 500 ägare xx du vill parkera”. Men det är kanske overkill att programmera in det. Samtidigt blir det ju fel för en del ibland så varför inte
Vore bättre att appen stödjer att man plåtar plåten.