42 811 läst ·
316 svar
43k läst
316 svar
Parkering - rösta, var det rätt att jag fick böter?
Jag måste tyvärr idiotförklara en del, pga. era tjocka huvuden.Fairlane skrev:
Med de liknelserna du ger och med den totala brist på att se/ta eget ansvar så tycker jag du idiotförklarar hela tiden, dig själv.
Är det ett problem för dig? Du vill själv tänja på gällande lagar vad gäller parkering, men andra får inte göra det?
Det är ju en solklar T-korsning....
Det är enklare med regler som är tydliga. Parkera inte i korsningar är mycket lättare än att undanta vissa korsningar.
Jo du gjorde fel. Du parkerade där du inte får parkera. Att du inte kan stå för dina misstag betyder inte att det inte är ett fel du gjort.
Poliser är menade att agera föredömen, jag är inte polis, jag behöver inte agera föredömligt. Utöver det är en bluff till ledare värre än P-vakter.
Nej det är ingen solklar korsning, du skriver det i hopp att vinna debatten. Det är snarare en Av/påfart.
Jag gjorde inget fel, enligt P-vakten bröt jag mot en påhittad trafikföreskrift och blev bötfälld för det.
Det är nog bara en tidsfråga innan någon skapar en bättre parkeringsapp där man istället för att ange registreringsnummer bara håller mobilkameran mot registreringsplåten så läser den av numret mha OCR. Och helst ber om bekräftelse (”stämmer det att du vill parkera ABC 123 här?”) så att inga smutsfläckar och flugor orsakar en feltolkning.
Om jag hade kunnat programmera hade jag utvecklat nåt sånt själv.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
anpr har funnits länge min vänB b8q skrev:Det är nog bara en tidsfråga innan någon skapar en bättre parkeringsapp där man istället för att ange registreringsnummer bara håller mobilkameran mot registreringsplåten så läser den av numret mha OCR. Och helst ber om bekräftelse (”stämmer det att du vill parkera ABC 123 här?”) så att inga smutsfläckar och flugor orsakar en feltolkning.
Man har en uppgift och man får möjligheten att bekräfta det innan p startar, svårt ?
Även automater återger vad man skrev och ber om bekräftelse men ändå blir det problem.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Så länge människan är inblandad så blir det fel.....Forlowt skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag angav reg nr på bilen när jag installerade appen. Efter det har jag inte behövt göra det. Så egentligen är väl det ett icke problem...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
J jesper--- skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte den här platsen du menar?
Alla lagar och regler är påhittade...J jesper--- skrev:
Om du kör 70 km/h på en väg där högsta tillåtna hastighet är 50 km/h och polisen bötfäller dig så antar jag att:
- Du inte gjort något fel då det är en påhittad regel
- Det är polisens fel att du måste betala pengar
Du kan inte komma ihåg alla regler, som den enkla "parkera inte i korsning". Skulle det verkligen vara lättare att komma ihåg vilka korsningar som man får parkera i och vilka man inte får parkera i?
Jag ger väldigt sällan upp så blir istället fördröjd rätt många gånger.Bananskalare skrev:
Brukar skriva in fel lösenord rätt ofta.
Hade en period då jag höll på med aktier och där hade jag fel 9/10 gånger, höll på, gav upp.
Kan nog rada upp ett par till, när det kommer till moraliskt rätt/fel så har jag ett rent register sen 10 år tillbaka.
Det är den platsen ja.Fairlane skrev:
[bild]
Är det inte den här platsen du menar?
Alla lagar och regler är påhittade...
Om du kör 70 km/h på en väg där högsta tillåtna hastighet är 50 km/h och polisen bötfäller dig så antar jag att:
- Du inte gjort något fel då det är en påhittad regel
- Det är polisens fel att du måste betala pengar
Du kan inte komma ihåg alla regler, som den enkla "parkera inte i korsning". Skulle det verkligen vara lättare att komma ihåg vilka korsningar som man får parkera i och vilka man inte får parkera i?
Jag vet, alla lagar och regler är påhittade. Har du silvertunga och väldigt bra på att ljuga kan du, jag, kanske TS hitta på lagar man listat ut när man sittit på toaletten.
Du missade 3e och 4e alternativet:
- Har ni inget bättre för er, det går våldtäktsmän och mördare på gatan
- Kolla han då!! Han åker snabbare än mig
Det är inte en traditionell korsning, så mer en definitionsfråga, ordet hos P-vakten väger mer i rätten tyvärr så jag kunde inte pröva mitt ärende, härnäst är gigantiska parkeringar vid köpcentrum hundratals små utplacerade korsningar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Jaha, du anse att polisen inte ska beivra några brott förrän alla mördare och våldtäktsmän är gripna och lagförda.... Hoppas inte du eller någon närstående behöver hjälp av polisen i ett mindre allvarligt fall än något av de två isåfall. Om du eller någon närstående blir misshandlad till exempel eller får inbrott så antar jag att du inte vill ha polisens hjälp förrän alla mördare och våldtäktsmän är gripna?J jesper--- skrev:
Kanske är det till och med så att den som begår misshandeln eller inbrottet inte gör något fel, utan bara blir fälld på någon påhittad lag?
Hade jag blivit stoppad av polisen när jag körde 70 km/h på en 50-väg så hade jag nog blivit sur om de stoppade mig, istället för en annan trafikant som körde fortare. Jag skulle däremot aldrig komma och påstå att jag inte gjort fel. Det är väl skillnaden mellan oss, jag kan ta ansvar och stå för att jag gjort fel, medan du hellre pekar på att någon annan gjort fel. Så gjorde jag nog också när jag var barn...
Det ser ut som en vanlig T-korsning, högst traditionell ..J jesper--- skrev:
Klart du kan pröva ditt ärende i rätten, men eftersom du uppenbart bröt mot en regel så skulle du med största sannolikhet förlora.
Om du inte ens vet vad en korsning är eller att man inte ska parkera i dessa generellt så undrar jag hur du tänkt dig komma ihåg alla parkeringsregler om man hade infört massa undantag.
Jag tycker det är busenkelt att betala med app. Krångligt med kort, för att inte tala om hur man gjorde på 90-talet då man var tvungen att samla på mynt. Har vid ett par tillfällen behöver pytsa in hundra kronor i mynt. Och det första tillfället var före 10-kronan fanns.L Lärospånet skrev:För att kunna parkera bilen i dag krävs alltså i många fall inte bara ett fordon och tillräckligt många kronor för att erlägga stipulerad avgift, utan även en smarttelefon laddad med såväl tillräcklig elektricitet som surf. Det har de flesta av oss, men sett över lite tid är det ändå en kraftig höjning av tröskeln, och så fortgår det i samhället, i synnerhet i samhällen som vårt där väldigt få protesterar utan tvärtom stället sig på överhetens sida MOT individen "man får skylla sig själv", "det är ingen annans fel om du klantar dig", osv.
Idag är det lätt och jag betalar precis för den tid jag parkerar. Innan detta system betalade jag antingen för mycket eller för lite pga att mitt ärende tog längre tid än beräknat. Har tom knatat tillbaka till bilen för att köpa mer parkeringstid.
Har man dåligt batteri i sin mobil kan jag rekommendera att investera i ett USB-uttag till bilen.
Apropå utrustning, någon som är intresserad av en begagnad mynthållare? Passar till en V70 nya karossen. 75 spänn. Kan även slänga med en biljetthållare med tveksamt klister.
Redigerat:
[
Måste då åka vägen, det är en klar av och påfart, orginella vägen går rakt fram och den till vänster är bara en liten väg.
Tyvärr går det inte att säga man gjort fel till en polis utan att polisen ser och behandlar en som undergiven, poliser söker ständigt detta övertag, ge dem aldrig nöjet av en "ego-avrunkning" på din bekostnad.Fairlane skrev:
Jaha, du anse att polisen inte ska beivra några brott förrän alla mördare och våldtäktsmän är gripna och lagförda.... Hoppas inte du eller någon närstående behöver hjälp av polisen i ett mindre allvarligt fall än något av de två isåfall. Om du eller någon närstående blir misshandlad till exempel eller får inbrott så antar jag att du inte vill ha polisens hjälp förrän alla mördare och våldtäktsmän är gripna?
Kanske är det till och med så att den som begår misshandeln eller inbrottet inte gör något fel, utan bara blir fälld på någon påhittad lag?
Hade jag blivit stoppad av polisen när jag körde 70 km/h på en 50-väg så hade jag nog blivit sur om de stoppade mig, istället för en annan trafikant som körde fortare. Jag skulle däremot aldrig komma och påstå att jag inte gjort fel. Det är väl skillnaden mellan oss, jag kan ta ansvar och stå för att jag gjort fel, medan du hellre pekar på att någon annan gjort fel. Så gjorde jag nog också när jag var barn...
Det ser ut som en vanlig T-korsning, högst traditionell ..
Klart du kan pröva ditt ärende i rätten, men eftersom du uppenbart bröt mot en regel så skulle du med största sannolikhet förlora.
Om du inte ens vet vad en korsning är eller att man inte ska parkera i dessa generellt så undrar jag hur du tänkt dig komma ihåg alla parkeringsregler om man hade infört massa undantag.
Måste då åka vägen, det är en klar av och påfart, orginella vägen går rakt fram och den till vänster är bara en liten väg.
En för vakten provocerande felparkering. Du felparkerar mitt framför näsan på hen. På vilket sätt gjorde du fel? Glömde du betala, var det parkeringsförbud eller hade du ett hjul utanför rutan?jarlh skrev: