Har företaget rätt

• Antal röster
    828
  • Omröstningen stängd .
jarlh jarlh skrev:
En annan p-bot som kom som en överraskning. Jag parkerade bakom Volvon, dvs där det röda krysset är.
[bild]
hade du betalat P-avgiften på 10 kr i timmen?

A AndersS skrev:
Parkeringsförbud upphör vid skylt med tillägget pil ned.
Sedan kan jag inte avgöra om det är en väg in framför bilen på bilden, för då kommet den aspekten in om man får parkera så nära.
Då hade jag fel! Då har jag lärt mig något nytt

L ljhnilsson skrev:
jag backar efter lite efterforskningar. Det finns dom i tingsrätt som ger biläögaren rätt. Men Hovrätt har gett parkeringsbolaget rätt.
HD har däremot inte provat dessa.
och jo, det kostar att ta ett ärende till tingsrätt. 900kr.
Nu är det min tur att backa. Jag kollade.. Det kan till och med kosta upp till 2800:-
De vart en pudel....

Bananskalare Bananskalare skrev:
Då hade jag fel! Då har jag lärt mig något nytt
Hade du åkt sträckan hade det varit tydligare för då hade du först passerat en skylt med parkering förbjuden och sedan kommit fram till denna med tilläggstavlan.

jarlh jarlh skrev:
En annan p-bot som kom som en överraskning. Jag parkerade bakom Volvon, dvs där det röda krysset är.
[bild]
Det var väl mindre än 10m till korsning (vägen in till vänster)

K Keld skrev:
Lite otydligt på bilden om det är en T korsning eller bara en infart. Om det är en riktig korsning är det ju så.

P Pin skrev:
Lite otydligt på bilden om det är en T korsning eller bara en infart. Om det är en riktig korsning är det ju så.
Enligt Google heter den Odensalagatan.

• Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Enligt Google heter den Odensalagatan.
Tack det stämmer, jag zoomade för lite för att se det. (y)

A AndersS skrev:
Hade du åkt sträckan hade det varit tydligare för då hade du först passerat en skylt med parkering förbjuden och sedan kommit fram till denna med tilläggstavlan.
Eller om jag hade kommit ihåg någonting ifrån utbildningen en gång i tiden :D

jarlh jarlh skrev:
[bild]
P-förbudszon

Gatuskylt som visar p-förbud i ett stadsområde med parkerade bilar och byggnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pin
  • Laddar…
K Keld skrev:
Det är en utfart

S sunqan skrev:
I sverige görs ingen skillnad på små stora vägar.

På vissa ställen gör man nu såhär:
[bild]
Dvs bygger upp gång- och cykelbanan så vägen från höger i detta fall blir en utfart.
det där letade jag info om för en tid sedan. Min slutsats var, baserat på ett svar från transportstyrelsen där någon frågat om just detta, var att någon nivåskillnad inte ändrar trafikreglerna. Dvs det är högerregel eller skyltning som styr om det är en vanlig väg på andra sidan gångbanan.

Var kan jag läsa mer om föreskrifter som stödjer ditt påstående?

MathiasS MathiasS skrev:
det där letade jag info om för en tid sedan. Min slutsats var, baserat på ett svar från transportstyrelsen där någon frågat om just detta, var att någon nivåskillnad inte ändrar trafikreglerna. Dvs det är högerregel eller skyltning som styr om det är en vanlig väg på andra sidan gångbanan.

Var kan jag läsa mer om föreskrifter som stödjer ditt påstående?
Inte nivåskillnaden, trottoarkanten :-)
Jag får leta

P Pin skrev:
Det är ju faktiskt en gata, något som jag som varit i kvarteren i decennier förstod först då jag fick p-boten.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.